اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
پنج استان جدارمرزی ایران (ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان) و هفت استان همجوار در کشور عراق (واسط، دیالی، میسان، اربیل، حلبچه، سلیمانیه، بصره) در این جشنواره مشارکت دارند.
نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های جدار مرزی غرب ایران و کشور عراق در ایلام برگزار می شود.

  محمدحسین شاوردی عضو دبیرخانه جشنواره در گفت و گو با عصرایران، با بیان این موضوع افزود: خانه مطبوعات استان ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، استانداری ایلام و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره ی فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی استان های جدارمرزی ایران (ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان) و استان های همجوار در کشورعراق (واسط، دیالی، میسان، اربیل، حلبچه، سلیمانیه، بصره) را برگزار می کند.

  وی گفت: این جشنواره با هدف هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های رسانه ای استان های منطقه،  فراهم آوردن زمینه ی رقابت سالم در راستای ارتقای سطح کیفی و محتوایی رسانه های منطقه، گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای بین استان های مرزی دو کشور(ایران و عراق)، توسعه و امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی در منطقه، تقویت فضای همدلی و همگرایی بیشتر بین استان های جدار مرزی دو کشور همسایه و تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تعامل سازنده با کشورهای همسایه برگزار خواهد شد. 

  شاوردی بیان داشت: مرز مشترک؛ چالش ها، تهدیدها و فرصت های پیشرو،  راه ها و موانع توسعه و امنیت پایدار استان های منطقه،  راه های تقویت همگرایی استان های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه ی اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی،  راه ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری،  مسئله ی تروریسم در منطقه ، خشونت و افراط گرایی در منطقه، مسئله ی محیط زیست و بحران های پیشرو (آب، جنگلها، ریزگردها و...)  بخش های ویژه این جشنواره که با حضور چهره های فرهیخته، دانشگاهی و صاحبنظران در پنل های مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

  این فعال رسانه ای افزود: آثار دریافتی در بخش های مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفتگو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور بخش های مختلف این جشنواره را تشکیل می دهند. 

  شاوردی در پایان بیان داشت: نشست مشترک فعالان رسانه ای استان های منطقه،  برپایی نمایشگاه مشترک مطبوعات دو کشور (ایران و عراق) و تقدیر از برگزیدگان جشنواره با حضور مسؤولان ارشد ملی و استانی از دیگر بخش های جنبی این جشنواره است. 

  گفتنی است این جشنواره از 27 تا 29 اردیبهشت برابر با روز جهانی ارتباطات به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار