شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
در گفتگو با عبدالرحمن نیک سرشت عنوان شد:
وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر مقتدایی در برهه زمانی کنونی به نفع خوزستان نبود گفت: تغییر و تحولی که جغرافیای قدرت سیاسی...
عبدالرحمان نیک سرشت در گفتگوی با شوشان به فرآیندهای برکناری مقتدایی از استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در خوزستان و هراس دولت از انتخاب مجدد در ریاست جمهوری 96 را عامل عزل مقتدایی می دانم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر مقتدایی در برهه زمانی کنونی به نفع خوزستان نبود گفت: تغییر و تحولی که جغرافیای قدرت سیاسی را تضمین می کند هرگز به صلاح مردم نخواهد بود.

این فعال اجتماعی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا مشارکتی ها و به خصوص شخص کیانوش راد عامل اصلی این عزل بوده است گفت: به عبارتی آری و به عبارتی خیر، کیانوش راد در مصاحبه ای با روزنامه ایران نوشت از دو ناحیه گل خوردیم، وی ناحیه اول را رد صلاحیت اصلاح طلبان نماید که این گل را منصوب به شورای نگهبان کرد و توضیح داد، گل دوم یک گل بخودی محسوب می شود که از استاندار گرفته تا نیروهای خودسر اصلاح طلب موجب شدند که مجموعه کار در خوزستان وفق مراد نباشد، در واقع این گرای بسیار روشن و مستدل کیانوش راد، دولت را قانع خواست که استاندار، حامی اش نسبت و ترس از رای نیاوردن در استانی که در سال 92 روحانی در آن نفر دوم انتخابات سال 92 بود با یک بحران رای آوری مواجه است.

نیک سرشت گفت: اما به عبارت خیر این نیست که ما فکر کنیم که کیانوش راد و مشارکتی ها، از عزل مقتدایی خرسند هستند زیرا آنان می دانند نیروهای قومی و بازیگران استانی و نیز جناح راست و معتدل همگی دنبال یک گزینه ی غیر مشارکتی هستند پس بسیار بعید می دانم که شخص کیانوش راد و مشارکتی ها مستقیم در زدن مقتدایی نقش اصلی را ایفاء کرده باشند.

وی گفت: به نظر من اجماع، چپ و راست و میانه موجب عزل مقتدایی گردید زیرا یکی از مخالفان مقتدایی، دو نماینده ی راستگرای شادگان و شوش بوده اند که علنی مخالفت خود را با مقتدایی در جلسات رسمی اعلام می کرند.

 نیک سرشت در پایان با اشاره به اینکه استاندار خوزستان باید یک فرد بومی باشد گفت: اولویت اول برای جانشینی استاندار خوزستان باید یک فرد بومی و کارآمد باشد، زیرا افکار عمومی انتصاب نیروی غیربومی را به منزله حمایت دولت از انتقال آب کارون تلقی می نمایند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
comment
2
2
comment استاندار خوزستان را مردم میخواهند، ما مردم کاری به جناحها نداریم هر فردی که برای ملت زحمت بکشه مردم میخوان.
چرا افرادی که واقعا میخوان برای خوزستان کار کنند عزل میشن!!!؟؟؟ چرا دلسوزان استان خوزستان عزل میشوند؟؟؟
چرا مردم نباید استاندار خود را انتخاب کنند؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
comment
0
1
comment میشه بگی مقتدایی چه کار اساسی کرد برای خوزستان
بشمار بعدش یکی یکی نگاه کن ببین موثر بوده؟
خودت وکیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار