شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
حاشیه نگاری شوشان از نشست شهردار اهواز با عشایر خوزستان / علاسوند : با انتخاب سید خلف به عنوان شهردار ، بت قومیت گرایی در اهواز شکسته شد / موسوی تا پایان دوره شورا می ماند / سید خلف : نباید نیروهای ارزشی خوزستان تخریب شوند
چه حجازی و چه مقتدایی و چه قبل و چه بعد از این عزیزان باید مورد احترام و حمایت ما باشند و از آنها استفاده کنیم.
شوشان: هم اندیشی و نشست صمیمی جمعیت عشایر استان خوزستان سیدخلف موسوی با شهردار اهواز، رامی علاسوند مقدم رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ، احمد باورصاد و مریم ابریشمکار از اعضای شورای اسلامی ، شهردار منطقه 7  ، مدیران سازمان ها و ... برگزار شد که حاشیه های مختلفی به دنبال داشت.

  به گزارش شوشان ، در این نشست که تعدادی از بزرگان عشایر عرب و بختیاری استان حضور داشتند از تلاش های شهردار اهواز در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار شهر اهواز تقدیر شد و در ادامه، مطالبی با عنوان لزوم خدمت رسانی به مناطق حاشیه ای ، روان سازی ترافیک، توجه به فضای سبز، رفت و روب مناطق و مسائل فرهنگی مناطق با شهردار اهواز در میان گذاشته شد.

  علاسوند رئیس شورای  شهر در این مراسم از سید خلف شهردار اهواز سخن گفت. وی این را گفت که با انتخاب سید خلف موسوی برای اولین بار بت قومیت گرایی را در اهواز شکستیم و از این انتخاب بسیار راضی هستیم.

  رییس شورای شهر این را هم گفت که بنده به عنوان رئیس شورا در این سه سال، کوچک ترین تخلفی از شهردار ندیدم و به این انتخاب شورا از این جهت افتخار می کنم و امیدوارم این دستاورد شورای چهارم که ثبات مدیریت در شهرداری و عدم حاشیه سازی و دوری از تنش می باشد، استمرار یابد و انشاء الله وی تا پایان دوره چهارم شورا بر این مسند باقی خواهد ماند.

   شهردار اهواز با دو شعار محرومیت زدایی از مناطق محروم و ایجاد پروژه های بزرگ و ماندگار توانسته رای اکثریت اعضای شورای شهر را از آن خود کند و اکنون پروژه های بزرگی همچون پل جواد الائمه، زیرگذر شریعتی، پل ولایت، آسفالت 5 میلیون متر مربع از خیابان های اهواز، توجه به مناطق محروم از جمله سلیم آباد، کوی سیاحی و زردشت، گلدشت و مندلی، رفع محرومیت از کوی رمضان و  منبع آب و شهرک اندیشه و ساحل سازی و ... را انجام داده است.

  یکی از حاضرین در نشست عنوان داشت که درآمد شهرداری اهواز بعضا در برخی مواقع هم پای درآمدهای شهرداری تهران از عوارضات است که سید خلف در پاسخ به وی گفت که درآمدهای شهرداری تهران از عوارضات سالیانه 16 هزار میلیارد تومان است و درآمدهای شهرداری اهواز تنها 700 میلیارد تومان که اصلا قابل مقایسه نیستند. وی این را هم گفت که اگر در تهران، تبریز، اصفهان و شیراز شاهد پیشرفت و توسعه با سرعت بالا هستیم بدلیل حضور سرمایه گذاران و رونق ساخت و ساز است، اما متاسفانه در همین اهواز و خوزستان خودمان افراد متمول سرمایه خود را به دیگر استان ها برای سرمایه گذاری می برند و طبیعتا نمی شود با چنین وضعیتی به توسعه اهواز امیدوار بود.

  شهردار اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استانداران خوزستان هم ورود کرد و گفت که  این برای استان خوزستان بسیار ناراحت کننده است که علیرغم وجود نیروهای نخبه و شایسته اما در کابینه دولت و حتی در معاونت های وزارتخانه ها نیروی نداشته باشد. وی این را هم گفت که مقتدایی برای پیشرفت خوزستان تلاش های زیادی انجام داد و جلو خیلی از مخالفین ایستاد.  اگر مدیری با سطح بالا داریم به تخریب آنها نپردازیم، زیرا این افراد سرمایه های ما هستند و چه حجازی و چه مقتدایی و چه قبل و چه بعد از این عزیزان باید مورد احترام و حمایت ما باشند و از آنها استفاده کنیم.

سید خلف گفت که اکنون در اصفهان این افراد نماینده شهر می شوند و یا عضو شورای شهر تا بتوانند به رفع مشکلات با توجه به تجربیاتی که دارند کمک کنند، از این رو این فضا یعنی استفاده از تجربیات گذشتگان باید هم بین مردم و هم مسئولین فرهنگ سازی شود نه اینکه در فضای مجازی و واتساپ به تخریب یکدیگر بپردازیم و مانع توسعه استان و شهرستان خود شویم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار