شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
افسانه دهقانی: از زمان تولد تا کهنسالی، یک ماما در بهتر شدن زندگی زنان نقش دارد و این لطف خداوند بوده که شامل بنده گردیده که بتوانم نقش کوچکی در این امر داشته باشم
افسانه دهقانی مامای شاغل در بیمارستان سینا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 95 بعنوان مامای نمونه کشوری انتخاب شد.

دهقانی در خصوص علل انتخاب خود بعنوان مامای نمونه کشوری گفت: در مدت 27 سال خدمت خود صادقانه تلاش نمودم از فرصت و لطفی که خداوند متعال به من داشته نهایت استفاده را برده و به مردم خدمت نمایم. خوشبختانه با همکاری متخصصین زنان و زایمان، پرسنل مامایی و همکاری مدیریت و دفتر پرستاری اهدافمان محقق گردید.

وی بیان داشت: طی سالیان گذشته بخش زنان و زایمان بیمارستان سینا دستاوردهای خوبی داشته و در بین 8 بیمارستان در سطح کشور لوح دوستدار مادر را کسب و قبل از آن نیز لوح دوستدار کودک را دریافت نموده بود. همچنین در بین بیمارستانهای سطح استان موفق به اخذ لوح زایشگاه برتر گردید و پس از شروع طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات بسیار، شاهد کاهش چشمگیر شاخص سزارین و افزایش زایمان فیزیولوژی در بیمارستان بوده و در این زمینه لوح ترویج زایمان طبیعی را دریافت نموده است.

دهقانی ادامه داد: شیرین ترین لحظه برای ما گریه نوزادی است که پا به دنیا میگذارد و با گریه خود شادی را به ما و خانواده اش هدیه می دهد و تلخ ترین لحظه زمانی است که به دلیل عدم مراقبت صحیح در دوران بارداری به ما مراجعه و برای مادر و یا نوزاد مشکلی بوجود می آید.

وی افزود: مامایی رشته گسترده ای است و به شکلهای مختلف می تواند به زنان که نیمی از جمعیت جامعه را شامل می شوند، کمک کرد تا هر رده سنی مراقبتهای بخصوص خود را به طور صحیح دریافت کنند. به این معنی که از زمان تولد تا کهنسالی، یک ماما در بهتر شدن زندگی زنان نقش دارد و این لطف خداوند بوده که شامل بنده گردیده که بتوانم نقش کوچکی در این امر داشته باشم.

مامای نمونه کشوری به تازه واردان رشته مامایی و کسانی که می خواهند این رشته را انتخاب کنند، گفت: لازم است افراد با شناخت کامل وارد این رشته شوند و با داشتن ظرفیت تحمل سختیهای این راه، با صبوری و توکل به خدا فعالیت کرده و بدانند در مقابل تحمل این سختیها از اجر اخروی برخوردار می گردند، هر چند ممکن است از نظر دنیوی رضایت نداشته باشند و گاها ً هم خسته شوند.

دهقانی از همکاران و دانشجویان رشته مامایی درخواست کرد که با تبحر در کار، صبر در مقابل بی قراری مددجویان در هنگام زایمان، علم به روز داشتن جهت انتقال تجارب خود به پرسنل و همکاران جدید الورود، رفتار مناسب با مراجعه کنندگان، تصمیم گیری به موقع در شرایط بحرانی و قدرت کنترل، هدایت و هماهنگی های لازم در موارد اورژانس و داشتن قدرت مدیریت در شرایط بحرانی ، رضایت بیمار و همراه آنها را جلب نمایند.

وی در پایان افزود امیدوارم در این سال که مزین به نام حضرت فاطمه زهرا در ابتدا و پایان سال می باشد همگی ما با توسل به ایشان از خداوند منان بخواهیم در امر خدمت رسانی به مردم موفق باشیم.

شایان ذکر است این مامای دلسوز و فعال با 27 سال سابقه خدمت به عنوان مسئول زایشگاه در بیمارستان سینا با ارائه خدمات ارزنده و تلاش های مصرانه خود در بخش زنان و زایمان بارها بعنوان مامای منتخب کشوری انتخاب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار