شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
اظهارات دردناک مدیرکل کمیته امداد خوزستان در همایش زکات/ انتقاد از بی توجهی اقشار پردرآمد جامعه به خانواده های نیازمند
در بازدیدی که از منازل آن ها داشتیم در یخچال هایشان فقط نان و گوجه یافت می شد و چیزی برای خوردن نداشتند . این موارد بسیار دردناک است.


شوشان: همایش فرهنگی زکات خوزستان با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد. به گزارش شوشان ، در این همایش، خباز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان  گفت: در سال گذشته 11/5 میلیارد تومان خالصی درآمدهای زکات استان بوده  که از این رقم 8/5 میلیارد تومان زکات واجب و 3 میلیارد تومان زکات مستحبی بوده و یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم فطریه جمع آوری شده است.

 وی گفت: این مبالغ صرف امور خیریه و کمک به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد شد. وی ادامه داد: 72 مورد جهیزیه،  112 مورد کمک به درمان نیازمندان ،  40 مورد تهیه مسکن ، چهار مورد آزادی زندانیان و همچنین کمک به معیشت 1127 نفر در دستور کار قرار گرفت.

وی  بیان داشت: در حال حاضر 231 هزار نفر در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد می باشند که از این رقم 118 هزار و 41 نفر از ایتام هستند.

به گزارش شوشان ،  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: ما برای سال جاری نیاز به 6 هزار و 93 جهیزیه برای دختران دم بخت تحت پوشش خود داریم.  همچنین 45 هزار دختر تحت پوشش داریم که یا به سن ازدواج رسیده اند یا از سن ازدواج گذشته  است.

خباز افزود: در حال حاضر 108 هزار نفر از افراد تحت پوشش ما در شهر و مابقی در روستا زندگی می کنند که 22 هزار نفر مشکل درمان دارند و  که در این میان دو هزار نفر به بیماری صعب العلاج گرفتار شده اند و  توانایی پرداخت هزینه های درمان را ندارند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت:  هفده هزار خانوار تحت حمایت کمیده امداد نیازمند مسکن هستند و از این تعداد ، 32 هزار خانوار در معیشت روزمره  خود مشکل دارند و در بازدیدی که از منازل آن ها داشتیم در یخچال هایشان فقط نان و گوجه یافت می شد و چیزی برای خوردن نداشتند . این موارد بسیار دردناک است.

وی با انتقاد از بی توجهی اقشار پردرآمد جامعه به خانواده های نیازمند گفت: در یکی از مناطق که جمعیت بسیار پایینی دارد ساکنان آن مسجدی با 300 متر بنا احداث می کنند که حتا اگر همه اهالی این منطقه نیز به مسجد بروند باز مسجد پر نمی شود. این در حالی ست که ساکنان این منطقه بعضا افراد نیازمند را در کنار خود می بینند اما بی توجه از کنار آنان عبور می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار