اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
از تیرماه 1339 تا اردیبهشت ماه 95
جمعه 24 تیرماه 1339 - استادیوم پهلوی ساری. شاهین آبادان، نماینده خوزستان در اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران، جام قهرمانی را در شمال تصاحب کرد.

جمعه 24 تیرماه 1339 - استادیوم پهلوی ساری

شاهین آبادان، نماینده خوزستان در اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران، جام قهرمانی را در شمال تصاحب کرد.  آخرین بازی از اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران بین شاهین آبادان و فرهنگ قزوین برگزار می‌شد. شاهین آبادان با یک مساوی به قهرمانی می‌رسید و تیم فرهنگ قزوین که بازیکنانی مثل ایرج دبیرسیاقی، حمید شیرزادگان و همایون بهزادی را در ترکیب داشت، برای قهرمانی باید شاهین آبادان را شکست می‌داد.

بازی در نیمه اول مساوی شد. این نتیجه شاهین را به قهرمانی می‌رساند اما تیم قزوین در همان ابتدای نیمه‌ی دوم قفل دروازه‌ی شاهین آبادان را باز کرد. شاهین سراپا حمله شد و در دقایق باقی مانده از نیمه‌ی دوم، دو بار دروازه‌ی تیم فرهنگ قزوین را با ضربات پرویز دهداری گشود تا با اقتدار به قهرمانی اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران برسد. غلامرضا پهلوی جام قهرمانی را تحویل پرویز دهداری داد و آبادانی‌ها کاپیتان تیم را روی شانه‌های خود گذاشتند و دور افتخار زدند.


جمعه 18 فرودین 1368 – استادیوم تختی اهواز

بازیکنان شاهین اهواز که بازی دور رفت فینال جام حذفی را با حساب سه بر یک به ملوان انزلی باخته بودند، در بازی برگشت و در غیاب مسعود نوروزی کاپیتان مصدوم تیم‎شان، نیاز به کسب پیروزی دو بر صفر داشتند.

شاهینی‎ها که به پاس احترام تیم میهمان از رنگ دوم لباس خود در مسابقه برگشت استفاده می‌کردند، در استادیوم مملو از تماشاگر تختی اهواز، با نتیجه چهار بر صفر مقابل ملوان پیروز شدند تا اولین تیم باشگاهی از شهر اهواز باشند که فاتح فوتبال ایران می‎شوند.

بازیکنان شاهین در همان 16 دقیقه ابتدایی آن فینال تماشایی کار را تمام کردند و دو ارسال از سیاوش و داریوش بختیاری‎زاده با ضربات فرزاد آهک‎پور و نصیر طالبی به‎تور دروازه ملوان بوسه زد. کورش بختیاری‎زاده هم در دقیقه 32 روی ارسال عبدالله ویسی با ضربه سر سومین گل شاهین را زد تا نیمه اول سه بر صفر تمام شود.

یاران شاهین در نیمه دوم با حمایت خیل عظیم تماشاگران خوزستانی به حفظ نتیجه پرداختند ولی سعید سلامات هافبک آبادانی تیم شاهین که در اواسط نیمه دوم به‎عنوان بازیکن تعویضی به‎جای نعیم عبادیان وارد میدان شده بود، در دقیقه 90 برای چهارمین بار دروازه محمد حبیبی دروازه‎بان ملوان را گشود تا جشن فوتبال خوزستان در ساحل کارون تکمیل شود.


یک‌شنبه 22 خرداد 1384 – استادیوم عضدی رشت

فولاد خوزستان در فاصله یک‌هفته مانده به پایان لیگ چهارم قهرمانی‌اش را در شمال ایران تثبیت کرد. یاران فولاد خوزستان از لحظه‌ای که محسن ترکی سوت آغاز بازی مقابل پگاه گیلان را به‌صدا در آورد، برتری خود را بر تیم میزبان دیکته کردند و در دقیقه 15 با ضربه ایستگاهی ایمان مبعلی دروازه پگاه را گشودند. این گل پایان کار نبود و مهندس خط میانی فولاد در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی دومین گل خود و تیمش را به‌ثمر رساند تا سرخ‌پوشان اهواز در استادیوم عضدی رشت به شادمانی و پایکوبی بپردازند.
جشن اصلی اما یک هفته بعد از این بازی در استادیوم تختی اهواز برگزار شد. فولاد خوزستان در دیدار تشریفاتی مقابل پاس تهران به برتری دو بر یک رسید تا با اقتدار تمام و با 64 امتیاز از 30 مسابقه فاتح چهارمین دوره لیگ برتر شود و در استادیوم تختی اهواز دور افتخار بزند.


جمعه 22 فروردین 1393 – استادیوم یادگار تبریز

فولاد خوزستان در غیاب بختیار رحمانی و عبدالله کرمی باید گسترش‌فولاد تبریز را شکست می‌داد تا با جام قهرمانی به اهواز برگردد. شاگردان حسین فرکی بازی را محتاطانه آغاز کردند و پس از سپری شدن 15 دقیقه بر توپ و میدان مسلط شدند تا اینکه دقیقه‌شمار بازی به عدد 37 رسید. مهرداد جماعتی ستاره چپ‌پای فولادی‌ها توپ را در گوشه محوطه جریمه گسترش دریافت کرد و پس از جا گذاشتن مدافعان حریف ضربه نهایی را به تور دروازه محسن فروزان دوخت تا قهرمانی فولاد را تثبیت و شادی را به خوزستانی‌ها هدیه کند.

کاروان فولاد خوزستان یک روز بعد از این بازی در میان استقبال خیل عظیم جمعیت وارد فرودگاه اهواز شد و مردم جنوب استقبال بی‎نظیری از فولاد مردان به‌عمل آوردند.


جمعه 24 اردیبهشت 1395 – استادیوم غدیر اهواز

استقلال خوزستان، پدیده فصل جاری لیگ برتر ایران، با فتح جام قهرمانی لیگ پانزدهم شادی را خانه‎های مردم زجرکشیده خوزستان هدیه کرد.

 در فصلی که فولاد خوزستان انتظارات فوتبالدوستان این استان را برآورده نکرد، جوانانی برخاسته از زمین‌های خاکی جنوب و جنوب‌غرب ایران، در قالب تیمی به‌نام استقلال خوزستان، فصل جدیدی را در تاریخ فوتبال این دیار رقم زدند. آن‌ها نشان دادند که در لیگ ایران هم می‌توان در مسیر سالم حرکت کرد و با فوتبال پاک به جام قهرمانی رسید.

این تیم دوست‌داشتنی، این مربی پرحرارت و این باشگاه صبور و بابرنامه که سه‌سال پای سیاست‌هایش ایستاد تا ثمره آن را ببیند، لایق‌ترین تیم لیگ پانزدهم برای کسب جام قهرمانی بودند.  قهرمانی تیم آبی‎پوش خوزستان، نه فقط قهرمانی عادی یک تیم فوتبال، بلکه قهرمانی یک جریان سالم در فوتبال کشوری است که اکثریت جمعیت فوتبالدوست آن، در پس هر قهرمانی، میزان تأثیرگذاری دست‌های پشت‌پرده را در رقم خوردن آن قهرمانی جست‌وجو می‌کند.

قهرمانی استقلال خوزستان، قهرمانی فوتبال پاک، در آشفته‎بازار فوتبال ایران است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار