شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان با اعلام خبر اعطای بورس «دکتر عباس ترسلی» گفت: این جایزه معتبر علمی به مستعدان‌برتر خوزستانی رشته شیمی کاربردی و محض اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زراسوندی در نشست با هیات‌امنای بورس تحصیلی دکتر عباس ترسلی در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: فلسفه این بورس، ارائه تسهیلات به دانشجویان و استعدادهای برتر و حمایت از آنان است.

وی با بیان اینکه بورس دکتر ترسلی ویژه مستعدان‌برتر رشته شیمی کاربردی و محض در سطح استان است، به لزوم تکریم از خیرین نخبه‌پرور استان‌ها اشاره کرد و افزود: این افراد همواره توان و ظرفیت خود را برای حمایت از اجتماعات نخبگانی بکار گرفته‌اند.

زراسوندی ادامه داد: شورای علمی استان‌ها که در ذیل شورای علمی بنیاد ملی نخبگان فعالیت می‌کند، تاکنون مجوز اعطای 10 بورس حمایتی را صادر کرده است که پس از استان بوشهر و سپس سمنان، بنیاد نخبگان خوزستان سومین استانی است که می‌تواند با استفاده از این امکان مستعدان‌برتر خود را مورد حمایت قرار دهد. بر همین اساس بورس تحصیلی دکتر عباس ترسلی به شورای فرهنگی بنیاد ملی ارائه شد و پس از تائید، با نام «جایزه تحصیلی دکتر ترسلی» اعطا خواهد شد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به اینکه این بورس به عنوان یک جایزه تحصیلی معتبر کشوری شناخته شده است، ادامه داد: برای معرفی بیشتر این جایزه تحصیلی، سامانه‌ای طراحی شده است که افراد می‌توانند برای برخورداری از بورس دکتر ترسلی در آن ثبت‌نام کنند. پس از بررسی اطلاعات بارگذاری شده، مشمولان این جایزه از سوی سامانه اعلام خواهند شد.

در ادامه این نشست، غلامحسین خواجه، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر عباس ترسلی را از مفاخر علمی خوزستان قلمداد کرد و گفت: ایجاد بورس علمی توسط بزرگان علمی نه تنها به لحاظ مالی بلکه به لحاظ معنوی نیز انگیزه دانشجویان را افزایش می‌دهد و فرصتی مغتنم را برای شکوفایی علم و دانش در استان فراهم می‌کند.

رییس دانشگاه شهید چمران در پایان بر لزوم بکارگیری اندیشه نخبگانی دانشگاهیان برای پیشرفت و توسعه‌پایدار تأکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار