نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گرانی های موجود گفت: سیر گرانی در كشور نگران كننده است و دولت باید با توجه به پیامدهای روانی آن میدان را بر روی گرانفروشان ببندد.

"> در خطبه های نمازجمعه های خوزستان چه گذشت ؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گرانی های موجود گفت: سیر گرانی در كشور نگران كننده است و دولت باید با توجه به پیامدهای روانی آن میدان را بر روی گرانفروشان ببندد.

امام جمعه اهواز: مسوولان برای مقابله با گرانی چاره اندیشی كنند

نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته به گرانی های موجود در جامعه اشاره كرد و گفت: سیر گرانی در كشور نگران كننده است ودولت باید با توجه به منشأ وپیامدهای روانی آن میدان را بر روی گرانفروشان ببندد.

 

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، با ابراز خرسندی از اوضاع داخلی كشور، افزود: خوشبختانه با وجود تحریم های شدید اقتصادی دشمنان ،برخی از كشورهای بزرگ و قدرتمند همچون چین و روسیه با ایران تعاملات خوب و مطلوبی دارند و در خود كشور نیز همه انبارها پر و ذخایر نیز فراوان است.

وی تاكید كرد: این شعارهای فتنه آمیزی كه به صدا در آمده نمی تواند عزم ملی و روحیه مردم غیور ایران زمین را كاهش دهد و دشمنان داخلی و خارجی نظام بدانند كه ایران با سرعت به سوی آینده ای درخشان و پیشرفتی چشم گیر در همه زمینه ها در حال حركت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به تحریم ها و دسیسه های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی ، گفت: دشمنان سالهاست كه دم از تحریم می زنند و مسؤولان باید مراقب اوضاع باشند. چرا كه احساس می شود برخی از اشخاص مریض به دنبال بازار گرمی هستند و باید با آنها مقابله كرد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز، به نشست ضد دولت سوریه در ژنو اشاره كرد و اظهار داشت: چندی پیش مخالفان دولت سوریه برای متحد شدن و اتخاذ رویكردهایی برای ساقظ كردن این دولت گرد هم آمدند. اما آنها چیزی بیش ازیك مشت گروهك نبودند كه با وجود اتحادشان هم نمی توانند دولت قانونی سوریه را بركنار كنند.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، اشاره به تاریخ تئوری غرب و شرق درخصوص حركت جامعه جهانی به سمت جامعه بی طبقه و نیز دوقطبی شدن دنیا بیان داشت: رییس جمهور وقت آمریكا در آن دوران پس از نابودی جماهیر شوری با شور و شعف خاصی ندا داد كه دیگر دنیای دو قطبی به پایان رسیده و نوبت به دنیای تك قطبی است و این مسأله بدان معنا بود كه همه جهان در سلطه و زیر پرچم آمریكا اداره می شود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه افزود: خوشبختانه سردمداری آمریكا به درازا نكشید و با ظهور قدرت های چین، روسیه استقلال گرا و ایران قدرتمند در عرصه سیاسی دنیا و ادامه « الربیع العربی الاسلامیه » در كشورهای بزرگی همچون مصر كه امروز پشت استكبار را به لرزه درآورده، این جهان تك قطبی آمریكا به خیالی پوشالی برای سردمداران آنها تبدیل شد.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به اعیاد شعبانیه وخجسته میلاد مهدی موعود گفت: همه ادیان الهی بر ظهور مردی عدالت محور توافق نظر دارند، امروزه همه ادیان الهی همچون كلیمی، مسیحی، سنی و شیعی بر این عقیده اند كه شخصی به نام ' مهدی ' كه منجی عالم بشریت است، ظهور كرده و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد.


امام جمعه آبادان: موشک های كلاسیك جدید سپاه به تن اروپا و اسراییل لرزه انداخته است

امام جمعه آبادان گفت: موشك های كلاسیك جدید سپاه لرزه به پیكره كشور های اروپایی و اسراییل انداخته است.

آیت الله ' عبدالله محمدی اصفهانی' در خطبه های نماز جمعه در مصلای ثامن الائمه و در جوار قبور همیشه معطر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ، به مانور اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز پیامبر اعظم (ص)اشاره كرد و افزود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مانور اخیر خود ، انواع موشك های كلاسك جدید را به رخ جهانیان كشید.

وی ادامه داد:كشورهای اروپایی و آمریكا در معادلات خود علیه كشورمان به بن بست رسیده اند. آنان برای ارایه پاسخ مناسب به ایران در تنگنا قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت:كشورهای اروپایی و آمریكا با وضع تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ، درواقع خودزنی كرده اند . مسوولان این كشورها نشان دادند چیزی از معادلات سیاسی نمی فهمند.

امام جمعه آبادان به آغاز هفته بهداشت و غبار روبی مساجد در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت:همه مردم مسلمان باید برای غبار روبی مساجد تلاش كنند.

وی همچنین به سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت قائم (عج) اشاره كرد و افزود: این روز مصادف با روز كاركنان وزارت اطلاعات است و اینان سربازان گمنام امام زمان (عج) می باشند.


امام جمعه موقت دزفول: غربی ها با عملی كردن تحریم ها خود را در منجلاب بیشترفرو می برند

امام جمعه موقت دزفول گفت: غربی ها با عملی كردن تحریم ها گور خود را خواهند كند و خود را در منجلاب بیشتر فرو می برند.

حجت الاسلام 'مرتضی بیگدلی ' در نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) افزود: دشمن از مدت ها پیش جنگی را شروع كرده وقصد دارد تحریم نفتی ایران را از 23 تیرماه عملی كند ولی باید بداند ایران سه دهه تحریم را تجربه كرده و راه مقابله با آن را خوب می داند به طوری كه بارها توانسته دشمن را رسوا كند.

وی تصریح كرد: بارها رییس جمهوری كودن آمریكا تحریم علیه ایران را اعمال كرده و هر بار توسط ایرانیان تحقیر شده ولی باز هم اشتباه خود را تكرار می كند.

امام جمعه موقت دزفول تأكید كرد كه به لطف سیاست های مدبرانه رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران باز هم دشمن را تحقیر خواهیم كرد زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی واداده نیست و تبدیل به یك اقتصاد مقاومتی شده به گونه ای كه هم در زمینه واردات،هم در زمینه صادرات موفق بوده و در بیخ گوش كشور آمریكا قراردادهای اقتصادی می بندد،كارخانه می زند و فعالیت های فرهنگی می كند.

امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از سخنان این هفته نماز جمعه دزفول با اشاره به 16تیر ماه روز مالیات گفت: مالیات یكی از راه های مشاركت در سرمایه افزایی هرنظام برای ارایه خدمات عمومی است و به كشورهای خاصی اختصاص ندارد،همه باید مشاركت كنند و به این امر نگاه ملی داشته باشند ومردم باید بدانند سرمایه شان به هدر نمی رود و آبادانی مملكت را به همراه خواهد داشت.


امام جمعه خرمشهر: دولتمردان برای رفع مسئله حجاب و عفاف در جامعه چاره اندیشی كنند

امام جمعه خرمشهر گفت: دولتمردان باید برای حل مسئله حجاب و عفاف در جامعه چاره اندیشی كنند.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی' در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر حفظ عفاف و پاكدامنی را برای یك زن مهم و اساسی توصیف كرد و افزود: بهترین راهكاری كه می تواند به عفاف بها دهد فقط در قالب حجاب و پوشش است.

وی اضافه كرد: همه ما باید به حجاب به‌عنوان عامل ایجاد امنیت و حفظ قداست كانون خانواده و جامعه نگاه كنیم و در این راستا خودرا برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مسوول بدانیم .

امام جمعه خرمشهر نقش مراكزعلمی را درترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثردانست و اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از مراكز علمی، دانشگاهها و آموزش و پرورش شروع كرد .همچنین ادارات دولتی دربه كارگیری زنان باید حجاب را به عنوان شرط اول استخدام قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی اظهار با اشاره به تأثیرپذیری دانش آموزان و دانشجویان از مدیران و معلمان و اساتید تاكید كرد: رعایت حجاب كامل از سوی كادر آموزشی مراكز آموزش و پرورش و دانشگاه تأثیر رفتاری و عملی فراوانی روی مخاطبان دارد.

وی ادامه داد: برای استمرار و تقویت حجاب كامل در بین كادر آموزشی، مسوولان مراكز مذكور باید با تصمیم‌گیری قاطع و منطقی لزوم استفاده از حجاب كامل اسلامی را قانونمند كنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان و گرانی قیمت برخی ازاقلام مصرفی دربازار گفت: باید كنترل و بازرسی از بازار را بیشتر نمود تا به مستضعفان ظلم نشود. وی با خطاب به بازاریان نیز گفت: در ماه مبارك رمضان از گرانی پرهیز كنید و در حد توان خود از قیمت كالاها به كاهید.


امام جمعه بندر امام: مدیران استان مشكل كمبود اعتبارات مالی بندر امام را حل كنند

امام جمعه بندر امام گفت: مدیران استان مشكل كمبود اعتبارات مالی بندر امام را برطرف و كسری بودجه این شهر را جبران كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'محمد تابش' در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید شورای شهر بندر امام اظهار داشت: امیدواریم افتتاح ساختمان جدید شورای شهر و این قدمی كه برداشته شده منشاء استقلال، تعامل و تقارب و ارتباط مستقیم وفعال‌تر شورا با مردم شود.

وی تصریح كرد: در آن صورت مستقل كردن مكان معنای ویژه خود را پیدا می‌كند كه البته این كار باید سال‌ها پیش صورت می‌گرفت و حیطه مدیریتی شورا سال‌ها پیش باید از حیطه مدیریتی شهرداری فاصله پیدا می‌كرد تا انس والفت‌های مضر بر نظارت كمتر می‌شد.

وی ادامه داد: این مساله سبب می‌شود تا شورای شهر بتواند به وظایف ذاتی و قانونی خود برای بهینه كردن مدیریت شهری عمل كرده و نقش تاثیرگذار خود را بهتر ایفا كند.

امام جمعه بندر امام در ادامه با بیان اینكه شهرداری یك نهاد به تمام معنا خدماتی است، افزود: بهینه كردن ساختار اجتماعی و فرهنگی وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است و در حقیقت شهرداری باید هم از نظر فیزیكی و هم از نظر فرهنگی مهندسی كرده و این كار بسیار سنگینی است.

تابش با تاكید بر اینكه مدیریت شهری نمونه‌ای از مدیریت كلان كشوری است، اظهار داشت: بهبود وضعیت شهرها بطور طبیعی موجب آبادانی و بهبود وضعیت كشور می‌شود.

وی اضافه كرد: شورای شهر نیز باید مصوباتی داشته باشد كه در چاچوب و خط نظام بوده و به نفع مردم باشد و شورا موظف است كه از مدیریت شهری ارزیابی دائم و مستمر داشته و شهرداری و را از تمام جهات نظارت و كنترل كند.

امام جمعه بندر امام در ادامه عملكرد شهرداری بندر امام را نسبتا موفق عنوان كرد و افزود: عملكرد شهرداری در زمان مهندس گلمرادی موفق‌تر بوده اما ساختار مدیریتی باید بهتر شود و دلسوزی و حس پاسخگویی به مردم و احترام به آنها باید افزایش پیدا كند.

تابش با بیان اینكه همه باید خود را در برابر مردم مسوول بدانند، خاطرنشان كرد: باید در مدیریت شهری عدالت اعمال شود و علاوه بر مركز شهر به حواشی و نقاط محروم نیز توجه خاص شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار