اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
فرماندار ایذه از پیگیری ساخت پتروشیمی با همکاری نماینده منتخب مجلس دهم، قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون 3 به ایذه و احداث سد کارون 2 در این شهرستان خبر داد.

علیخانی‌پور ظهر امروز در همایش روز جوان که با حضور جمعی از جوانان ورزشکار، هنرمند، دانشگاهی و اهل رسانه شهرستان در سالن نشست‌های فرمانداری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این روز و جشن‌های ماه شعبان اظهار کرد: اگر امروز در کشور شاهد شکوفایی هستیم به دلیل حضور و تلاش‌های جوانان بوده و این شادابی جوانی باعث شادابی ذهن و روح برای انجام موثر کار‌ها شده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت آینده و جامعه به جوانان و اقدامات آن‌ها بستگی دارد افزود: امروز تمام افتخارات بین المللی و موفقیت‌هایی که در صحنه‌های گوناگون رقم می‌خورد توسط این جوانان بوده است.

فرماندار ایذه با اشاره به بیکاری شدید در بین جوانان این شهرستان خاطرنشان کرد: اولین نیاز یک جوان برای آینده خود داشتن یک شغل مطمئن و تضمین کننده آینده است، پس باید با برنامه‌ریزی درست فکری به حال اشتغال و آینده این جوانان کرد.

علیخانی‌پور با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور نه آن گونه خوب است و نه هم اینکه در وضعیت بحرانی به سر ببرد گفت: این در حالی است که شرایط در سطح شهرستان ایذه به صورت خاص و متفاوت است.

وی اضافه کرد: همیشه مشکلات در ایذه به شکل متفاوت با سایر منطق و شهرهای استان بوده و بیکاری باعث کوچ اجباری جوانان این دیار به مناطق مختلف شد.

علیخانی‌پور با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات جوانان در شهرستان ایذه یک فکر اساسی شود؛ تصریح کرد: در سند توسعه ایذه برای بسیاری از برنامه‌ها و مشکلات مردم این منطقه اقداماتی پیش‌بینی شده است ولی باید در کنار آن با شرایط موجود برنامه‌های کلان را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اولویت بندی کار‌ها و خواسته‌ها و بیان اینکه فرمانداری‌ها مسؤول پیگیر امور کلی هستند و ادارات متولی باید نیازهای خود را اعلام کنند عنوان کرد: از زمان حضور در این شهرستان تاکنون 3 موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام که رفع مشکل آب آشامیدنی، آب کشاورزی و احیای صنعت گردشگری سه اصل مهم آن بوده‌اند.

*انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به ایذه/ساخت سد کارون 2 حتمی است

علیخانی‌پور با اشاره به نزدیکی دریاچه سد کارون 3 به این شهرستان و برنامه انتقال آب از پشت دریاچه آن به دشت ایذه ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع انتقال آب دریاچه سد کارون 3 به شهر ایذه قطعی شد.

وی افزود: با وجود اینکه این دریاچه در نزدیکی شهر ایذه قرار دارد و در گذشته تنها در حد صحبت از انتقال آب این محل به این شهر بود ولی اینک قول‌ها و وعده‌های قطعی برای انجام این امر داده شده است.

عالیترین مقام دولتی در شهرستان ایذه با اشاره به قطعی بودن ساخت سد کارون 2 در شهرستان ایذه گفت: عملیات احداث و ساخت این سد در شهرستان توسط شرکت‌هایی از کره جنوبی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: محورهای ساخت این سد بر 2 اصل مهم خواهد بود که اشتغال جوانان بومی شهرستان و استان خوزستان جز اولویت‌های اول و توسعه کشاورزی منطقه با استفاده از آن این سد‌ها جز اولیت‌های مهم بعدی بوده است.

علیخانی‌پور با اشاره به قابلیت‌های بی‌شمار شهرستان ایذه در بحث گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از مناطق پنجگانه گردشگری که در استان مطرح شد مربوط به شهرستان ایذه است و از این رو ساحل دریاچه سد کارون 3 برای مباحث گردشگری و جذب توریست مورد استفاده و انجام کار واقع خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار