شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: بودجه صندوق رفاه از دو درصد شهریه پرداختی توسط دانشجویان و وصول مطالبات تأمین می‌شود که این دو درصد در سال 95 معادل حدود 18 میلیارد ریال خواهد بود.

علیرضا سمائی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: در این واحد دانشگاهی وام‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به دانشجویان اعطا می‌شود که اعطای هر کدام از این وام‌ها تحت قوانین جداگانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی افزود: در صورتی که دانشجو توان پرداخت شهریه متغیر و ثابت را در زمان انتخاب واحد نداشته باشد می‌تواند در پروفایل خود وام کوتاه‌مدت بدون کارمزد درخواست کند و کل مبلغ شهریه را به‌صورت اقساط ماهانه در طول ترم پرداخت کند که در این صورت برای بازپرداخت وام تا پایان ترم فرصت دارد.

رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: وام‌های بلند‌مدت به 2 شکل درون‌واحدی و پس‌ از فراغت از تحصیل تعریف شده که بخشی از بودجه‌ی وام‌های بعد از فراغت از تحصیل توسط وزارت علوم تأمین می‌شود.

سمائی درخصوص سقف وام‌های قابل پرداخت به دانشجویان توضیح داد: سقف ارائه وام‌های بلندمدت پس از فراغت از تحصیل در مقاطع کارشناسی و کاردانی 500 هزار تومان‌ به مدت هفت ترم، کارشناسی ارشد یک میلیون و 150 هزار تومان به‌مدت سه ترم و دکترای تخصصی 2 میلیون و 500 هزار تومان به مدت چهار ترم است.

وی تأکید کرد: وام‌های بلند‌مدت به ضامن و گواهی کسر از حقوق و تشریفات اداری و... نیاز دارد؛ تلاش ما این است که دانشجویان بیشتر از وام‌های کوتاه‌مدت استفاده کنند زیرا اعطای این وام‌ها آسان‌تر است و تعداد بیشتری از دانشجویان می‌توانند این وام‌ها را دریافت کنند.

رییس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در خصوص وام‌های بلند‌مدت درون‌واحدی، تصریح کرد: در این وام‌ها به‌عنوان مثال اگر دانشجوی ترم آخر مبلغی را بدهکار باشد یا توان پرداخت بدهی خود را نداشته باشد با ارائه درخواست می‌تواند برای تسویه بدهی خود وام دریافت کند.

وی با بیان این‌که بازپرداخت وام‌های بلند‌مدت در طول 20 تا 30 ماه خواهد بود، گفت: کارمزد وام‌های درون‌واحدی 2.5 درصد است اما وام‌هایی که بودجه‌ی آن‌ها توسط وزارت علوم تأمین می‌شود با کارمزد چهار درصد اعطا می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز خاطرنشان کرد: وام‌های درون‌واحدی به‌صورت کمک‌هزینه مسکن و وام ازدواج در سال‌های گذشته به دانشجویان تعلق می‌گرفت البته امسال هنوز بخشنامه‌ای برای اعطای این وام‌ها ابلاغ نشده است.

سمائی افزود: صندوق رفاه در‌آمدی ندارد و بودجه آن از 2 درصد شهریه پرداختی توسط دانشجویان و وصول مطالبات تأمین می‌شود که این رقم در سال 95 حدود 18 میلیارد ریال است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار