اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
یادداشت حیصمی پیرامون شرایط سیاسی استان و انتخاب استاندار آینده خوزستان/ کشدار شدن انتصاب استاندار مضر به حال توسعه و انسجام نخبگان اقوام مختلف استان است/ تکرار فرصت دهی به حضور مدیران و استانداران چمدان به دست خیانتی آشکار است/ مردم با هیچ جریان سیاسی عقد اخوت نبسته اند
هر چند استاندار غیر بومی ممکن است برای برخی افراد وجریانات سیاسی یک فرصت باشد. یقینا برای مردم و توسعه استان...


شوشان: عباس حیصمی در یادداشتی پیرامون شرایط سیاسی و انتخاب استاندار آینده خوزستان نوشت:  بی شک هر چند استاندار غیر بومی ممکن است برای برخی افراد وجریانات سیاسی یک فرصت باشد. یقینا برای مردم وتوسعه استان یک فرصت سوزی و تاخیر و بلکه عقب گرد است.

در این یادداشت که در سایت عصر ما منتشر شده آمده است: 

در روزهای اخیر و بدنبال کنار رفتن ناگهانی استاندار محترم جناب آقای دکتر مقتدائی وعدم رمز گشائی دولت محترم از انگیزه و چگونگی این تغیر در مدیریت عالی استان،شاهد تحرکات وسیع جریانات سیاسی ملی و محلی وتشکلهای سیاسی و دسته جات اجتماعی مردمی و نمایندگان فعلی و منتخبین جدید و افراد ذی نفوذ هم استانی تهران نشین برای شناسائی و پیشنهاد فرد یا افراد مناسب این جایگاه به وزارت محترم کشور بوده ایم.

تحرکاتی که از سوئی به جهت روح پویائی وبرون رفت جامعه از پوستین جمود و بی انگیزگی وتساهل در سرنوشت خود و پدیدارشدن امید در جامعه،باید آنرا به فال نیک گرفت اما به جهت احتمال بروز مواجهه های تند و ناخواسته برخی افراد و گروه ها، که از سرمایه ها و ذخایر جامعه ما بشمارمی آیند،ویاخدائی ناخواسته راهبردهای تخریبی و حذفی احتمالی، که وحدت مردم و اقوام را به مخاطره می اندازد، باید ادامه این مباحثات و مناقشات و کشدار شدن انتصاب استاندار را تهدید و مضر به حال توسعه و انسجام نخبگان اقوام مختلف استان دانست.

بویژه آنکه فرد یا گروه و جریان سیاسی متفق علیه ، در استان که بتواند با خرد گرائی و مصلحت اندیشی عمومی وبا عبور از منافع فردی وگروهی ، بعنوان مرکز ثقل و فصل الخطاب، به این طناب کشی فرسایشی خاتمه دهد و با انسجام نیروها ومشورت دهی مفید و موثر دولت را در رسیدن به تصمیم کمک کند،مشاهده نمی شود.

هر چند در شرایط رقابت های منفی و تجربه شده کنونی ،مطالبه گری و جهت گیریهای بومی و قومی مردم را امری بدیهی و مقبولی کرده است اما این نافی و در تعارض با ضرورت توجه به برنامه ها و راهبردهای توسعه ای، در کنار عنایت به ویژگی های شخصیتی(که علت العلل عمده تضرر استان از عملکرد مدیریت عالی قبلی بوده است) و دقت در پیشینه عملکردی اشخاص واطلاع از ایده ها وژرفنگری آن ها برای توسعه پایدار و استفاده متوازن از نیروهای انسانی و منابع و فرصت های در اختیار و ایجاد انسجام اقوام و برقراری عدالت اجتماعی، نیست. جمع بین این دو مطلوبتر و مورد مطالبه است که  متاسفانه در کارنامه استانداران پانزده گانه تاریخ استان جمع این دو مشخصه راسراغ نداریم.

بی شک هر چند استاندار غیر بومی ممکن است برای برخی افراد وجریانات سیاسی یک فرصت باشد. یقینا برای مردم وتوسعه استان یک فرصت سوزی و تاخیر و بلکه عقب گرد است و تکرار فرصت دهی به حضور مدیران و استانداران چمدان به دست بی تعلق به فرهنگ و بی ریشه در خاک استان، تکرار خیانتی آشکار به خواسته و اعتماد مردم به دولت و نخبگان خود است و خسرانی آشکارا است.

اما از آنجا که در این روزها شاهد بودم که مردم و نخبگان و برخی نمایندگان منتخب و روحانیت معزز، بر اساس تحلیل و شناخت خود از شرایط استان و مطالعه نیازها وضرورت ها و به قصد پیشگیری از ادامه ضرر و زیانها وبه حراج نگذاشتن منابع وبا هدف اصلاح شرایط زیست محیطی و افزایش خودباوری و اعتماد و اتکای به فرزندان ریشه دار در تاریخ استان و تابو شکنی، نام این حقیر (بی اعتنا به علاقه وانگیزه اینجانب) و برخی فرزندان دیگر استان را مطرح و مورد حمایت صادقانه قرار داده اند، لازم میدانم که نکاتی را به اختصار به قرار زیر معروض دارم:

۱- اینجانب برخود فرض می دانم در مرتبه اول از کلیه دوستان عزیزی که این حقیر را دربوته نقدخویش قرار داده ونظرات خود را به من هبه کردند سپاسگزاری نمایم.در مرتبه بعد از همه مردم ودوستانی که با شناخت وظن خیر خواهانه خوداین حقیررا پیشنهاد خدمتگذاری کرده اند وبا تماس تلفنی و یا حضوری و یا گفتگو درغرفه های مجازی و تنظیم تومار ومراوده با شخصیت های سیاسی و مذهبی ملی و منطقه ای و….تلاش قابل ستایشی کرده اند،تقدیر و تشکر نمایم.

۲- برخی دوستان از اینجانب به دلیل عدم تحرک لازم درپیگیری موضوع خودم گلایه مند بوده وهستند.البته احتمالا این انتقاد از سوی کسانی است که شناخت کافی از این حقیر ندارند.بنابر این عرض میکنم که هر چند بلحاظ عرفی این قبیل مراودات ولابی گری های سیاسی در نظام سیاسی ماامری بدیهی و مقبول شده است،اما ازآنجا که نگرشم به این فرصتها نه ازنوع کاریابی و نه از دسته شهرت طلبی و تفوق خواهی است.باعرض شرمندگی علاقه ای به این پیگیری ندارم.واین نقد و ایراد را می پذیرم.

۳- دوستان دیگری نیز در توجیه تصمیم سیاسی یک تشکل اصلاح طلب استان در معرفی افراد دیگر و عدم ذکر نامی از اینجانب، ایراد را متوجه این حقیر کرده و آنرا ناشی ازغیر تشکیلاتی بودن من،به زعم این بزرگواران، و یا ارتباطات از نوع رومانتیسی! دانسته اند که باید عرض کنم مبنای ارتباط و یا عدم ارتباط من با جریانات سیاسی هیچگاه از نوع ویژه خواری نبوده و نیست و اتفاقا ارتباط ضعیف من با برخی تشکل ها دقیقا به دلیل تنفر از این قبیل انگیزه هااست.

اعتقاد و التزام من به جریانات سیاسی بر اساس تربیت دینی واخلاق مداری و ارزیابی گفتمان و پذیرش قول” احسن” برمبنای آیه کریمه”فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسن ” است.همانگونه که استحضار دارید حضور فعال و اثر گذارم در رقابت انتخاباتی اخیر مجلس و حمایت از لیست امید در اهواز و بهبهان از نوع التزام به تشکیلات مد نظر ویا به دعوت آنها نبوده است و ضمن اینکه بر کسی منت ندارم صرفا عمل به تشخیص وتکلیف نمودم.

 در ثانی این حقیر ترجیح می دهم تنها از نردبان شایستگی و قابلیت هایم بالا بروم و هیچگاه بردیوار دیگری نقاشی نکنم.

ثالثا اقبال و محبت بزرگوارانه مردم در حق این حقیر از نوع گرایش تشکیلاتی و تبلیغ و بستر سازی ساختار مشخص سیاسی نیست. بلکه معتقدم”من کان مع الله کان الله معه”. وقلبا بر این باورم که مردم خائن را از خادم خوب می شناسدوخدمات را”نه اشخاص کاریزما را”ارج می نهند. لذا سپاسگزارعنایات خاصه وعامه پروردگارم وتنها به رحمت او امیدوارم.

در نهایت و مهمتر از همه اینکه باید دانست که صف بندی های مردم در انتخابات خرداد ۹۲ که فضای جدیدی را برای سیاسیون احیا کرد،از نوع صف بندی سیاسی نبوده وپیروزی حاصله هم ناشی ازرودر روئی دو تشکل سیاسی وظفرمندی ساختاری نبوده است بلکه صف بندی مردم از نوع عملکردی و اعتراض به خلافکاری ها و خیره سریهائی بوده که طی هشت سال در حق مردم روا داشته شده و عزت،معیشت، رفاه ، امنیت و حتی مقدسات مردم را به سخره گرفته بود و همه چیز را به مخاطره انداخته بود.

شکست اصولگراها از این جهت نبوده که فاقد ساختار و تشکیلات منسجم ویا ثروت ومکنت بوده اند، بلکه برعکس بنیان تشکیلاتی آنها خیلی هم محکم تر، منسجم تروگسترده تر و پر رونق تربوده است. بلکه شکست و سردر گمی آنها دقیقا به دلیل اعتماد به ساختار و تشکیلات فربه و فراموشی مردم و اتکا و اعتماد به قدرت بوده که موجب شده تا همه تخم مرغ های خود را در سبد احمدی نژاد گذاشته و سرنوشت خود را به او گره بزنند.و

 اکنون هم باید هوشیار باشیم که مردم با هیچ جریان سیاسی عقد اخوت نبسته اند. بلکه مردم ما در دهه چهارم از عمر انقلاب اسلامی،گفتمان شناس و عملکرد پسندند و تشکل ها هم باید نگاه هشان را نسبت به مردم تغیر دهند.وباید بدانیم که اگر روزی ما نیز،بعنوان دایه دار اصلاح طلبی،دچار چنین غرور و خوپسندی و خیره سری شویم و فقط به خود وحزب و تشکیلات خود دل مشغول شویم وارزش دیگری ماورای آن را تصور نکنیم وبه رضا و اعتماد مردم پشت کنیم ،مطمئنا این مردم ازگرد ما دورخواهند شد. وبه سرنوشت آنها دچار خواهیم شد.

۴- و در آخر اینکه ضمن تشکرمجدد از همه مردم و دوستانی که در این روزها بر اساس حس تکلیف و تشخیص خود در حق این حقیر اظهار لطف ومحبت نموده اند.این نکته را یادآوری میکنم که برگزیدن و انتصاب استاندار از وظایف قانونی و ذاتی وزارت کشور و هیات محترم وزیران است،لذا این اظهار نظرها وپیشنهادات صرفا در حد ارائه مشورت ودر صورت درخواست دولت محترم وباهدف سازگاری وکاهش هزینه استاندار جدیدوافزایش موفقیت دولت در پیشبرد برنامه ها و راهبردهای نظام است.

لذا خط و نشان کشی برای دولت و یا تهدید به قهر و آشتی وتلافی در رخدادها ی سیاسی پیش رو، امر مقبول و پسندیده ای نیست.بلکه در هر حال باید تصمیم دولت را محترم شمرد وموضع گیری ها وتعاملات بعدی کما فی السابق بر اساس ظرفیت های ایجاد شده ومبتنی برعملکرد دولت محترم خواهد بود.لذا به قصدکمک به دولت محترم در انتخاب و انتصاب بی حاشیه استانداروبا کسب اجازه از محضرشما مردم عزیز و نخبگان و فرهیختگان، اینجانب خود را از دامنه پیشنهادات خارج می نمایم .

هرچند از قبول مسئولیت واهمه وهراسی ندارم و در صورت تشخیص و دعوت دولت محترم ادای وظیفه خواهم نمود.وبدینوسیله از عموم مردم و دوستان عزیز استدعای اعتماد به خرد گرائی هیات محترم وزیران در شناسائی و معرفی مدیریت عالی شایسته، با اولویت بومی، دارم.بی شک اینجانب در کنار شما وبا اتکای براخلاق مداری وتکلیف،با تمام توان حامی و پشتیبان راهبردهای منطقی و غیر تبعیضی استاندار جدید خواهم بود. وبا هوشیاری تمام حق نظارت و نقد عملکرد ایشان و سایر مدیران را برای خود محفوظ میدانیم.و بااعتماد به رحمت حق و پشتیبانی شما مردم، خود را متعهد به مقابله با هر گونه راهبردهای تبعیض آمیزومحرومیت مدار مبتنی بر سناریوهای تکراری و نخ نمای قوم هراسی کاذب و قوم برتری نژادگرایانه،مینمایم. ما توکیلی الا بالله العلی العظیم.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
2
comment استاندار بومی که فاقد کارایی باشد به مراتب زیانبار وباعث چند دستگی استان میشود .بنده استاندار غیر بومی با کارایی بالا را به بومیی که وابستگی قومی داشته بتش د ترجیح میدهم البته مردم خوزستان هم خواهان استاندار قوی هستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
1
comment در استانداری استان محروم خوزستان چه منافعی نهفته که این همه خواهان سینه چاک دارد؟
بعضی منت میکشند و عدع ای منت میگذارند برای انتصاب.
عدع ای می آیند که " ما که قبول نمی کنیم ولی اگر مردم آمدند و بر ما تکلیف کردند ...."
این رفتار های نخ نما را کنار بگذارید و خود را کنار بکشید تا خدا به داد این استان برسد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
3
0
comment درود بر مردان مخلص مثل حیصمها وغیر که واقعاً دلشون برآی این مردم بدبخت خوزستان میسوزد
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
3
comment اقاى دكتر شما چه سابقه اقتصادى اجتماعي سياسي بر كرسي كدام معاونت وزير چه سابقه مديريت كلان يا تقنين قوانين داشته ايد كه اينگونه باورتان شده و متواضعانه احساس تكليف ميكنيد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار