شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: خوزستان در سال زراعی 91-90برای دومین سال متوالی با تولید یك میلیون و 625 هزار تن گندم از سطح 580 هزار هكتار اراضی آبی و دیم، رتبه نخست این محصول را در كشور به دست آورد.

'كیخسرو چنگلوایی' در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولید گندم در مقایسه با سال گذشته زراعی پنج درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: این میزان تولید گندم در استان در حالی كه با اقلیم شكننده، خشكسالی، كم آبی و پدیده گرد و خاك رو به رو بودیم افتخاری بزرگ برای كشاورزان سختكوش خوزستان محسوب می شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان بیان كرد: با وجود پایان برداشت این محصول استراتژیك، خرید گندم از سوی مراكز خرید همچنان ادامه دارد.

چنگلوایی در ادامه میانگین برداشت امسال گندم را سه و دو دهم تن تا سه و نیم تن در هر هكتار عنوان كرد و گفت: در سال زراعی گذشته این میزان حدود سه و دو دهم تن در هر هكتار بود.

وی افزود: این میزان تولید به رغم كاهش 200 هزار هكتاری زمین های دیم و با اجرای طرح حفاظتی آموزش كشاورزان و اجرای طرح تحقیقاتی حاصل شده است.

استان خوزستان با دارا بودن 2/1 میلیون هكتار سالانه حدود 2/13 میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می كند.سهم استان خوزستان در كل تولیدات زراعی و باغی كشور حدود 13درصد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار