شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه عملیات بیت المقدس یک معجزه در تاریخ انقلاب بود، گفت: آزادی خرمشهر برای ملت ایران عظمت آورد و بعد از 3خرداد سال 61 معادلات نظامی دنیا را تغییر داد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در سالروز آزاد سازی خرمشهر و روزی ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران افزود: این اتفاق در مقطعی رخ داد که برای خیلی ها باور کردنی نبود که قدرت نیروهای مسلح ایران به حدی برسد که قادر باشد خرمشهر را پس بگیرد. 

وی ادامه داد: جنگی که رژیم بعث عراق از سال 59 علیه ملت ایران شروع کرد، جنگ گسترده ای بود که همه دنیای استکبار در آن سهیم بودند. وقتی انسان به آن حال و هوا می رود، مظلومیت این ملت به یادش می آید و هیچ دلیلی برای آغاز این جنگ نمی بیند جز اینکه این کشور می خواست روی پای خود بایستد.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: آن روحیه انقلابی، ایمان و مقاومت ملت ایران بود که توانست به کمک خدا خرمشهر را آزاد کند. خرمشهر وقتی که در سوم خرداد آزاد شد یک اتفاق نادر افتاد و امام(ره) جمله عجیبی فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

جهانگیری با بیان اینکه بعد از آزادی خرمشهر، معادلات ایران در سال 61 تغییر کرد، گفت: بعد از آزادی خرمشهر توانستیم خودمان را با قدرت جدید عرضه کنیم و از نظر نظامی پیش بینی های کارشناسان نظامی دنیا را تغییر دهیم. وی گفت: ما در جنگ تحمیلی مظلومانه با صدام به نمایندگی کشورهای دنیا جنگیدیم و سرافراز بیرون آمدیم.
ادامه دارد.....

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار