اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
فینال جام حذفی فوتبال کشور یکشنبه شب برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران در خرمشهر برگزار می‌شود و این شهر میزبان یک رویداد بزرگ خواهد بود.

این دیدار در ورزشگاه جدیدالتاسیس نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار می‌شود و طبق گفته مسئولان فدراسیون فوتبال، دیدار نهایی جام حذفی فوتبال کشور که با نام یادواره آزادسازی خرمشهر قهرمان مزین شده است، همه‌ساله در این شهر عزیز انجام خواهد گرفت.
بر همین اساس نیز تمهیدات بسیاری برای برگزاری این دیدار اندیشیده شده و تمامی دستگاه‌های تصمیم‌گیری و نهادهای اجرایی برای برگزاری شایسته این دیدار بسیج شده‌اند.
همچنین 11 هزار بلیت برای این دیدار در نظر گرفته شده که از صبح روز یکشنبه نهم خردادماه جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، بهای بلیت‌های این دیدار بین پنج تا 10 هزار تومان متغیر خواهد بود.

 سازمان لیگ فدراسیون فوتبال کشورمان نیز ورزشگاه اروندان خرمشهر را آماده برگزاری این دیدار دانسته و هیچ مشکلی از نظر نور و چمن ورزشگاه متوجه برگزاری این مصاف حساس و دیدنی ندیده است.
برای این دیدار در پیش و پس از برگزاری نیز برنامه‌هایی نیز برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به رونمایی از جام قهرمانی این رقابت‌ها در بعدازظهر امروز اشاره کرد که توسط سازمان لیگ در یادمان شهدای شلمچه با فرماندهان، ورزشکاران، نمایندگان دو باشگاه استقلال و ذوب‌آهن اصفهان و رسانه‌های دیداری و نوشتاری انجام خواهد گرفت و سپس تا مسجد جامع خرمشهر پیمایش شده و تحویل مسئولان این شهرستان قرار می‌گیرد.

همچنین در این مراسم، ورزشکاران و مسئولان به شهدای حرم و شهدای گمنامی که در نزدیکی مسجد جامع خرمشهر مقبره‌شان قرار دارد ادای احترام خواهند کرد و مراسم میثاق با شهدا نیز در مسجد جامع خرمشهر که نمادی جاودانه‌ای از سلحشوری‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان قهرمان خونین‌شهر است، برگزار خواهد شد.
پیش از این مسابقه نیز از دست‌اندرکاران ساخت، تأسیس و بهره‌برداری از این ورزشگاه مدرن تجلیل به عمل خواهد آمد.
بر همین اساس، پیش از آغاز دیدار نهایی جام حذفی در خرمشهر، از مسؤولان شرکت نفت و گاز اروندان، منطقه آزاد اروند، و فرمانداری خرمشهر و مسؤولان برگزاری مسابقه در فینال جام حذفی و پنج فوتبالیست و ملی‌پوش سابق خرمشهری کشورمان تقدیر خواهد شد.
عبدالحمید به شکار، عبدالرزاق خادم پیر، هوشنگ مرادی، سید محمد علوی و جلال کاملی‌مفرد از جمله بازیکنان خرمشهری فوتبال کشورمان در دهه‌های پیشین بودند که پیش از آغاز این دیدار تجلیل خواهند شد.

همچنین در جهت سهولت در کار تماشاگرانی که به این ورزشگاه مراجعه می‌کنند، تمهیداتی بسیاری نظیر تأمین آب آشامیدنی خنک اندیشیده شده است.
به همین منظور یک تلویزیون شهری برای علاقه‌مندانی که موفق به ورود به ورزشگاه نخواهند شد در بیرون از استادیوم نفت و گاز اروندان خرمشهر تعبیه می‌شود.
در سطح دو شهر آبادان و خرمشهر نیز که در مجاورت یکدیگر و از فرهنگ واحدی پیروی می‌کنند، بنرهای تبلیغاتی بسیاری نیز نصب شده و علاقه‌مندان فوتبال به تماشای این دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشور در روز افتتاح ورزشگاه جدید خرمشهر دعوت شده‌اند.
اداره ورزش و جوانان خرمشهر نیز به عنوان متولی برگزار این مصاف، وظایفی همچون ساماندهی و صدور آی‌دی کارت برای برگزارکنندگان این دیدار را در دست گرفته است.
این دیدار توسط صدا و  سیمای مرکز آبادان پوشش تصویری داده خواهد شد و از شبکه‌های مختلف از جمله شبکه آبادان، خوزستان و سوم سیما به‌طور زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

بدین ترتیب، خرمشهر عزیز که پس از پایان جنگ هشت ساله تحمیلی تنها تلی از خاک از آن باقی‌مانده بود، اکنون پس از سال‌ها محرومیت، رفته‌رفته شور و حال و شادابی گذشته را به خود گرفته و پس از برگزاری موفق مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در آذرماه سال گذشته، اکنون برای همیشه میزبانی فینال جام حذفی فوتبال کشور را بر عهده گرفته است.

امیدواریم پس از ساخت این ورزشگاه و برگزاری مسابقات بزرگ در این شهر عزیز، فوتبال با سابقه خرمشهر قهرمان رونق پیشین خود را بازیابد و این نگین درخشان جلگه سرافراز خوزستان و کشور ایران، باز هم در جمع بزرگان و سطوح اول ورزش ایران حضور مستمر و قدرتمند داشته باشد، ان‌شاءالله.

گزارش: علی دایلی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار