اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نگرانی از تامین مخارج فرزند باعث شده که امروزه نیز مانند صدر اسلام فرزندکُشی وجود داشته باشد ولی نوع آن متفاوت و به نوعی مدرن شده است.
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی شنبه در همایش روز ملی جمعیت در گرگان افزود: در صدر اسلام از ترس فقر و بی پولی و یا به سبب جنسیت بچه ها را زنده به گور می کردند ولی امروز جنین را از بین می برند.

وی اضافه کرد: این نگرانی امروز در جامعه بین عده ای پدید آمده است که چطور می توان خرج و مخارج بچه را تامین کرد در صورتی که قرآن می گوید رزق و روزی شما با ما است و رزق و روزی بچه هم با ما خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان به دو عامل کاهش آمار موالید کشور از دیدگاه شخصی خود اشاره کرد و یادآور شد: یکی از عوامل بحث فرهنگی است و با وجود تمایل مادران، اغلب پدران تمایلی برای داشتن فرزند ندارند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: عامل دوم مشکلات ناشی از فروپاشی خانواده ها است که جدا از تاثیرگذاری در بحث آمار جمعیتی، فسادهای اجتماعی ایجاد کرده و می کند.

وی اضافه کرد: در پایان سال 92 نسبت فروپاشی خانواده به شکل گیری آن 22.5 درصد بوده و به عبارتی حدود یک چهارم خانواده ها پس از تشکیل از هم جدا شده اند که منشا همه اینها مسائل فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به برخی اقدامات فرهنگی اجرا شده در گلستان اشاره کرد و گفت: با یک برنامه ریزی منسجم و همکاری دستگاه های متولی دوره آموزش مهارت های زندگی زوج های جوان در دستور کار قرار گرفت که شامل آموزش اخلاق اسلامی، روانشناسی، ایمنی منزل و خانواده، بهداشت و مسائل قضایی است.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: این طرح با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان پایلوت در شهرستان علی آباد گلستان اجرا شد و سپس به شهرهای کردکوی، گنبدکاووس و گرگان تسری داده شد.

وی ادامه داد: در آمارهای یک ساله مشخص شد که با این کلاس ها میزان فروپاشی خانواده ها بین زوج های آموزش دیده تنها دو درصد بوده است ولی برای رسیدن به نتایج بهتر باید آمارها و سنجش ها سه ساله باشد.

حسینی شاهرودی گفت: در دوران قبل از انقلاب تعداد پسران یک میلیون نفر بیشتر از دختران بود و در دوران سازندگی این میزان به یک میلیون و 400 هزار نفر رسید اما امروز به تعداد قبل از انقلاب بازگشته و باید برای حل مشکلات جوانان بویژه ازدواج چاره اساسی اندیشه شود.

وی اضافه کرد: در برخی کشورهای دنیا برای تشکیل خانواده و ازدواج باید دختر و پسر سه دیپلم همسرداری، خانه داری و بچه داری داشته باشند ولی در ایران دختر و پسر را دست به دست هم می دهند و برای آنان آرزوی خوشبختی می کنند درحالی که فرانگرفتن آموزش ها و شناخت نداشتن دو طرف از هم زمینه فروپاشی خانواده را ایجاد می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار