اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۸۷۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
جهانمیر پیش بین در گفتگو با شوشان / انتقاد از شیوه ی برکناری مقتدایی / به رایزنی گروه های سیاسی معترض هستم /تلاش گروه های سیاسی خوزستان برای تعیین استاندار ناموفق بود/ سهم خواهی از استاندار صحیح نیست / احمدی مورد تایید روحانی است
تجربه نشان داده و علم هم تایید کرده است که اگر یک فرد بخواهد نقش نهاد را ایفا کند به فساد و استبداد رای کشیده می شود...

شوشان: شروع به کار نمایندگان دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی و برکناری استاندار خوزستان دو اتفاق مهمی است که به لحاظ زمانی در خوزستان بهم گره خورد و به دلیل اینکه ماهیت هر دو سیاسی است ، بی تردید از هم تاثیر می پذیرند . از این رو صاحبنظران سیاسی برای تحلیل یکی از آنها تاثیر دیگری را نیز مورد بررسی قرار می دهند .جهانمیر پیش بین از سیاسیون سالهای پیش خوزستان است که در گفت و گو با شوشان این رویداها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شوشان ، جهانمیر پیش بین با اشاره به اینکه 37 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و دیگر وقت آزمون و خطا نیست ، اظهار کرد: می گویند عرق آموزش ، خون معرکه را کاهش می دهد و دانایی عین قدرت است . ما اگر کشوری باشیم که تجربیات را دفن ، حصر ، حبس و دچار هجر و مهاجرت و فرار کنیم به شیوه ی اداره ی مملکت آسیب جدی زده ایم .

از ابتدای انقلاب به شاخص های گزینش مدیریتی بی توجه بودیم 

به گزارش شوشان ، وی معتقد است کم توجهی به شاخص های گزینش مسئولین یکی از مشکلات اساسی کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون بوده است . پیش بین در تفسیر این ادعا ضمن انتقاد از شیوه ی برکناری استاندار خوزستان گفت: شیوه ی اجرای این تغییر به نظر من جای سوال داشت چون در واقع مقتدایی یک استاندار بوده است و اگر کسی از وزارت کشور بخواهد ایشان را از این سمت بردارد باید به طور قطع روی جانشین دکتر مقتدایی فکر کند . اینکه استانداری را برداریم و کسی را به جای وی معارفه نکنیم نشان می دهد پیش نیازهای لازم برای انجام این تغییر را رعایت نکرده ایم و این یک اقدام عجولانه و شتابزده به نظر می رسد .

اگر یک فرد بخواهد نقش نهاد را بازی کند به فساد کشیده می شود

پیش بین با اظهار اینکه می شد حساب شده تر عمل کرد ، اضافه کرد: در هر صورت آداب تغییر استاندار خوزستان جای تامل دارد و می شد به صورتی عمل کرد که هزینه های اجتماعی آن کاهش یابد چون طولانی شدن وضعیت تعیین استانداری هزینه های بیشتری را بر خوزستان تحمیل می کند . به هر حال دکتر مقتدایی دو دوره ی نماینده ی مردم آبادان و سه بار تجربه ی استانداری را در کارنامه ی خود داشت و بی شک در طی این مدت تجربیاتی کسب کرده بود و باید توجه داشته باشیم که برای استان بزرگی مثل خوزستان اگر گزینه ای بیاید که استانداری نکرده باشد هزینه ی آموزش وی را مردم استان باید بپردازند.

پیش بین با انتقاد از کسانی که فکر می کنند می توانند مسئولیت یک نهاد اجتماعی را به شکل فردی بر عهده بگیرند ،گفت: تجربه نشان داده و علم هم تایید کرده است که اگر یک فرد بخواهد نقش نهاد را ایفا کند به فساد و استبداد رای کشیده می شود و در جهان دموکراتیک این یک روش ارتجاعی است .

به رایزنی گروه های سیاسی معترض هستم 

این فعال سیاسی با انتقاد از رایزنی گروه های سیاسی در بحث تعیین استاندار خوزستان ، گفت: من نیز خودم را یک اصلاح طلب و از همین نحله ی فکری می دانم ولی به شدت از این رایزنی ها ناراحت و به این رفتارها معترض هستم.

وی ادامه داد: ما اول باید ببنیم که این گروه های سیاسی که در حال رایزنی برای انتصاب استاندار خوزستان هستند ، متشکل از چه افرادی هستند .تجارب و آگاهی ها ی آنها چیست و در استان خوزستان چه پایگاهی دارند. تعیین یکسری افراد از سوی آنها بدون استقلال فکری به شکلی که بتوانند وضعیت استان را به درستی پیش بینی کنند و ضعف های کارگردانان اصلی خود را ببینند، نتیجه اش همین چیزی می شود که امروز اتفاق افتاده است !

اصلاح طلبی ربطی به قومیت ندارد 

پیش بین با اظهار اینکه تلاش گروه های سیاسی خوزستان برای معرفی استاندار خوزستان در سطح ملی موفق نبوده است ، گفت: ما قبل از اینکه بخواهیم سیاست گذاری کنیم و یا افرادی را مورد حمایت قرار دهیم با چند نفر کهنه کار سیاسی مشورت کرده ایم .این فعال سیاسی همچنین به نام برخی تشکل های سیاسی انتقاد کرد و گفت: اصلاح طلب، اصلاح طلب است و اصلاح طلبی ربطی به قومیت ندارد اما در حال حاضر در خوزستان می بینیم که تشکل های اصلاح طلبی با نام قومیت ها مطرح می شوند و به عقیده ی من نباید این تفکیک ها صورت بگیرد.

سهم خواهی از استاندار صحیح نیست 

وی با اظهار اینکه جهان امروز بر مبنای شایسته سالاری حرکت می کند ، گفت: شاخص های شایسته سالاری علم ، آگاهی ، تجربه ، روابط عمومی ، ارتباط درست با مردم ، اخلاق و اعتقادات است و ربطی به قومیت افراد ندارد .اینها فاکتورهایی است که باید اولولیت داده شوند همانگونه که در کشوری مثل انگستان یک مسلمان شیعه شهردار لندن می شود . 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه سهم خواهی از استاندار صحیح نیست ، گفت:استاندار یک مقام ارشد اجرایی در استان است که باید نسبت به رفتار نیروهایش پاسخگو باشد چون مسئولیت یک استان بر عهده ی اوست و نمی تواند بگوید گروه های سیاسی به من گفتند فلان انتصاب را انجام بده !

اگر کسی بگوید فلان پست را به من بدهید با عکس العمل مواجه می شود 

پیش بین با بیان اینکه کسی نباید خود را برای احراز پست و مقام کاندیدا کند ،گفت: اینکه کسی برای انتخاباتی مثل مجلس کاندیدا شود و خود را در معرض آرای مردمی قرار دهد خوب است ولی اگر شخصی برود و بگوید من را برای فلان پست و مقام کاندیدا کنید ، با عکس العمل مواجه می شود .

وی در عین حال گفت: اگر کسی به فکر منافع و پیشرفت در استان است باید از ظرفیت و توانایی های تمامی نیروها استفاده کند و هم از نیروهای موافق و هم جهت و هم از نیروهای منتقد و خلاف جهت در راستای کمک به توسعه و آبادانی در استان بهره بگیرد.

احمدی مورد تایید روحانی است 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه علی اصغر احمدی ، گزینه ای است که مورد تایید رئیس جمهور می باشد ، اذعان داشت : احمدی استانداری گلستان ، نمایندگی مردم شاهرود و سمنان ، مسئولین مبارزه با قاچاق ،معاونت امنیتی وزارت کشور و دبیری شورای امنیت ملی را در رزومه ی کاری خود دارد و اگر به هیئت دولت معرفی شود ،قطعا رای می آورد . 

پیش بین غلامرضا شریعتی را نیز گزینه ی مورد حمایت اصلاح طلبان دانست و گفت: در خبرها آمده است که عده ای روی ایشان نیز توافقاتی انجام داده اند ولی احتمال استانداری علی اصغر احمدی با توجه به آشنایی که با روحانی دارد بیشتر است مگر اینکه خودش نخواهد پست استانداری در خوزستان را قبول کند .

صلاحیت من به دلیل عدم التزام رد شد 

به گزارش شوشان ، پیش بین همچنین ضمن گریزی به انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها گفت: شورای نگهبان صلاحیت خیلی افراد را از جمله من به دلیل عدم اعتقاد و التزام عملی رد کرد و هیچ دلیلی نیز مبنی بر این رد صلاحیت به بنده اعلام نکرد و حال منی که سه بار در زمان شاه به زندان رفتم ، حق ندارم فریاد بزنم ؟!

وی افزود: من نمی گویم توانا هستم اما خیلی از افرادی که رد صلاحیت شدند توانا ، مجرب و دارای تجربه ی سیاسی و اجتماعی بودند و این رد صلاحیت ها موجب شد تا مردم به شدت در انتخاب نمایندگان با محدودیت مواجه شوند و همین امر کارایی مجلس را پایین می آورد .اگر ما می گوییم این مردم بودند که انقلاب کردند باید متوجه باشیم که همین مردم این آگاهی و حق را دارند که خودشان تشخیص دهند به چه کسی رای بدهند .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment خیلی با تاخیر بود به عنوان مشاور استاندر بایدزودتر از اینها...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
2
0
comment احمدی رفیق روحانیه ؟
comment
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
1
comment آقای پیش بین شما هم که معتقد به استاندار غیربومی هستی
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment من نیز خودم را یک اصلاح طلب و از همین نحله ی فکری می دانم ولی به شدت از این رایزنی ها ناراحت و به این رفتارها معترض هستم.

احسنت
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment احمدی مورد تایید روحانی است ولی ایا مورد تایید مردم خوزستان هم هست؟!
مقتدایی همچنان گزینه اول مردم خوزستان است چراکه شجاع و باتدبیر است
اگر روحانی رای و همراهی مردم را میخواهد میبایست به نظر عموم مردم خوزستان احترام بگذارد و در غیر اینصورت مختار است
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
3
comment استاندار بومی امثال شریعتی به درد خوزستان نمی خوره. ببین بر سر مقتدایی با این ابهت چه اومد
comment
رامهرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment سه هفته است که دولت خوزستانیا رو سردرگم کرده و گروه های سیاسی استان هم اتراق کردن تهران
comment
کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment در دولت قبل هفت سال استاندار خوزستان تغییر نکرد و هر چه که بود ثبات وجود داشت ولی در دولت روحانی و با عزل مقتدایی مدیریت کلان استان خیلی زود بی ثبات شد
مردم خوزستان که پس از سالها به تغییر وضعیت ناخوشایندشان امید بسته بودند با برکناری مقتدایی(انهم به شکل کاملا نامتعارف و غیر محترمانه) واقعا مایوس و سرخورده شدند، در حقیقت با این بی تدبیری امید از خوزستان رفت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
comment
0
2
comment فرمایش جناب استاد پیش بین درست است. نیروهای سیاسی به جای کار گروهی و همراه با خرد جمعی به سوی باند و مافیا بازی روی آوردند که تهدید بزرگی برای استان است
comment
انديمشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
2
comment واقعاً كسي مثل اقاي عماد مظلوم واقع شده است چون خودش ادم محجوبي است كسي درمورد ايشان نمينويسد واقعا تعجب از شوشان، عماد تنها فرماندارنمونه ملي از استان خوزستان است كسي كه هيچوقت از اين استان كوچ نكرد
comment
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
1
1
comment این وسط حرف زدن در باب جناب آقای عماد واسه چی بود
داره نظرات تو شوشان مثل اون برادری که همش میگفت سیدنور میشه
لطفا جناب حلالی و دوستان شوشان بررسی بفرمایید نظرات بی ثمر و خارج از موضوع رو نذارید با تشکر
comment
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
1
1
comment بهترین راهکار راضی کردن استاندارفهیم و دلسوزاستان -دکترمقتدایی- جهت برگشت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار