اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به دنبال طراحی سند چشم‌‌انداز قرآنی برای استان هستیم و از سویی برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی قرآن نیز از برنامه‌های دیگر شورای قرآنی خوزستان است.

به گزارش ایسنا ، همایون قنواتی در نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان گفت: شورای قرآن استان برای فعالیت نیازمند اعتبارات لازم و حمایت شورای قرآن کشور است.

 وی با اشاره به اهمیت فعالیت شورای قرآنی استان تصریح کرد:  انس با قرآن و مفاهیم آن، تحقق آموزه ‌های قرآن، حمایت از فعالیت‌ های قرآنی مؤسسات، توانمندسازی نهادهای قرآنی و توجه ویژه به مناطق محروم از جمله اهداف فعالیت این شورا است.

 قنواتی با بیان اینکه ریاست این شورا را امام جمعه و نائب رئیسی آن را استاندار خوزستان عهده دار است، خاطرنشان کرد: انجام اقدامات مطالعاتی و پژوهشی به منظور احصای فعالیت ‌های قرآنی استان از موضوعاتی است که در این شورا پیگیری می شود.

 وی ادامه داد: به دنبال طراحی سند چشم‌ انداز قرآنی برای استان هستیم و از سویی برگزاری دوره های  تخصصی و عمومی قرآن نیز از برنامه های دیگر شورا می باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به اینکه تأمین اعتبارات استان‌‌ها براساس شاخصه‌ های مصوب شورای عالی قرآن انجام می ‌شود، تصریح کرد: این شاخصه‌ ها شامل میزان جمعیت، نمره عملکرد و ارزیابی کارشناسان از فعالیت ‌های قرآنی است.

 وی به ضرورت ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی و دو عضو دیگر برای نظارت بر برنامه های شورای قرآنی اشاره کرد و گفت: هر گونه پرداختی در بخش فعالیت های قرآنی باید با مصوبه شورای استان و بر اساس ضوابط و قوانین صورت گیرد.

 در پایان این نشست مصوب شد مجموعه‌ های عضو شورای قرآنی طرح‌ های قرآنی خود را به منظور تدوین یک طرح جامع قرآنی به شورا ارایه دهند.

 همچنین شورای تبلیغ و ترویج زیر نظر شورای قرآنی به تناسب ماه مبارک رمضان تشکیل شد که در این شورا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌‌های استان عضو هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار