شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه امسال بارندگی‌های خوبی در مناطق مختلف کشور شاهد بودیم، گفت: مدیریت نامناسب منابع آبی موجب شده است که امسال هم شاهد جیره بندی باشیم.

ناصر صالحی نسب با بیان اینکه نبود‌ مدیریت صحیح بر منابع آبی موجب کمبود و جیره بندی آب در مناطق مختلف کشور شده است، افزود: برای مثال استان خوزستان که در مسیر طولانی‌ترین رود کشور یعنی کرخه قرار داشت و هیچ مشکلی نداشت اما پس از اینکه ساخت سد در مسیر راه این رود احداث شد، کمبود آب در خوزستان تبدیل به یک معضل شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر هدایت منابع آبی به سمت مناطق خشک و نیازمند آب، تصریح کرد: متأسفانه مدیریت نادرست منابع آبی موجب شده است که در مقاطعی که کشاورزان نیاز مبرم به آب دارند، بحران کم‌آبی داشته باشیم و در مواقعی که به آب نیازی نیست، آب به وفور وجود دارد.

متأسفانه مدیریت نادرست منابع آبی موجب شده است که در مقاطعی که کشاورزان نیاز مبرم به آب دارند، بحران کم‌آبی داشته باشیم و در مواقعی که به آب نیازی نیست، آب به وفور وجود دارد

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت آب رسانی به پایین دست رود کرخه و کارون بسیار نامناسب است به طوری که پس از مردم و حتی دام‌ها بدون آب شرب مانده‌اند و قرار است به زودی حالت فوق العاده در این مناطق اعلام شود.

صالحی نسب با اشاره به کمبود بارندگی در مناطق جنوب غربی کشور، یادآور شد: در شرایطی میزان بارندگی به هیچ وجه مناسب نبود نباید آبگیری از سدهای جنوبی کشور مثل سد سیمره انجام می‌گرفت ولی این اتفاق رخ داد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با بیان اینکه خشکی آب و هوای جنوب غربی کشور طی نامه‌ای به اطلاع وزیر نیرو رسیده بود، گفت: در عین حال نبود مدیریت دقیق موجب شد تا در شرایط خشکی هم از  سدهای مناطق جنوبی غربی کشور آبگیری شود.

وی افزود: آب در پشت سدهای رود کارون موجود است ولی مدیریت نادرست باعث می‌شود تصمیماتی مثل انتقال آب کرخه به کارون اتخاذ شود و مردم پایین دست کرخه با مشکل جدی مواجه شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: خشکسالی در مناطق خشک کشور قابل پیش بینی بود و در واقع آب در پشت سدها وجود دارد ولی مدیریت نامناسب مردم را آزار می‌دهد.

در حالی روز گذشته مشاور وزیر نیرو اسامی شهرهای دارای نوبت‌بندی آب را اعلام کرد که مجید نامجو وزیر نیرو پیش از این اعلام کرده بود به دلیل بارندگی‌های مناسب در سال گذشته از وقوع بحران و یا نوبت بندی آب در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور جلوگیری می‌شود و در این زمینه مشکل چندانی وجود نخواهد داشت./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار