اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
استعفای چهار نفر از اعضای شورای شهر / جلسه ای که در نیمه شب تشکیل شد / استیضاح شهردار در 2 شب رای نیاورد/ حاشیه های نشست شورای اسلامی شهر اندیمشک
این جلسه چهار نفر از اعضای شورای شهر شامل محمدرضا بختیاری، مهدی قلی‌کیانی، تراب قلاوند و صدیقه میری از سمت خود استعفا کردند.
استیضاح پرحاشیه شهردار اندیمشک با شش رای مخالف و پنج رای موافق بی نتیجه مانده و محمدرضا پاپی همچنان به عنوان شهردار این شهر شمالی خوزستان باقی ماند.

در نشست شورای اسلامی شهر اندیمشک که تا حوالی 2:30 دقیقه بامداد روز چهارشنبه به طول انجامید استیضاح شهردار با پنج رای موافق و شش رای مخالف ناکام ماند. رییس شورای اسلامی شهر اندیمشک در این نشست گفت: شورای اسلامی یک نهاد مردمی بوده که وظیفه صیانت و پاسداری از حقوق مردم را عهده دار است.

سیدسام حسینی افزود:در راستای قانون شورای اسلامی شهر با توجه به سوال ها و امور مطرح شده در جلسات قبل و درخواست چهارنفر از اعضا تصمیم به استیضاح گرفته است. وی بیان کرد:تکلیف شرعی و قانونی داریم که در این روند نهایت عدالت را رعایت کنیم.

صدیقه میری عضو شورای اسلامی شهر به عنوان موافق استیضاح به تشریح برخی مشکلات پرداخت. وی گفت:معاملات شهرداری تنها در دست سه شرکت خاص است و چرا عملکرد شهردار فقط به زدن جدول محدود شده است.

کرامت میری عضو مخالف استیضاح گفت:آیا تاکنون تغییرات پی در پی شهردار به نفع اندیمشک بوده است که بخواهیم سومین شهردار را هم در این دوره شورا تجربه کنیم؟ وی اظهار کرد:هر استیضاح حداقل شش ماه فرصت سوزی به همراه دارد و نباید مشکلات شهرداری را متوجه شهردار کرد زیرا در این راستا هم شهردار هم شورای شهر و هم دیگر مسئولان شهرستان مقصر هستند.
میری اظهار کرد:با وجود مشکلات اقتصادی دولت ، شهرداری طرح های اجرایی بسیار خوبی انجام داده است البته ایرادهایی وجود دارد که نه با استیضاح بلکه با همدلی و همراهی قابل حل می باشد.

مهدی قلی کیانی به عنوان موافق استیضاح به حقوق و بیمه پرداخت نشده کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت:پرسنلی که نان ندارند از خدمات درمان و بیمه نیز محرومند و شاید درد نان آنان قابل حل باشد اما برای امور درمانی مشکل جدی دارند.

وی با تشریح مشکلات ، مبارزه عملی با زمین خواری ، وضعیت خرید بدون مناقصه سنگ جدول ، تعمیر نشدن ماشین آلات شهرداری و فساد ساماندهی شده در شهرداری را برخی از مشکلات موجود دانست.

وی افزود:چهار دستگاه لودر شهرداری خراب است اما شهردار روزانه 500 هزار تومان برای اجاره لودر هزینه می کند در حالی که می توان با این هزینه ها ماشین آلات را تعمیر کرد. وی افزود:همه امور شهرداری با پیمانکاری انجام می شود که هزینه بر است و با مدیریت این امور می توانستیم بخشی از مشکلات را زیربنایی حل کنیم.

حجت الاسلام فضل الله باقری هم به عنوان مخالف استیضاح گفت:یک جریان معلوم الحال به دنبال استیضاح شهردار می باشد اما باید امور را منصفانه تر دید و بنده از استیضاح کنندگان تقاضا دارم فرصت دیگری به شهردار بدهند.

شهردار اندیمشک هم در این جلسه با تشریح عملکرد 21 ماهه خود گفت:پنج حوزه معاونت شهرداری در حوزه کاری خود توانسته اند خدمات بسیار خوبی ارائه دهند. محمد رضا پاپی افزود:مکانیزه کردن آبیاری درختان و بلوارها انجام شده که ماهانه 400 میلیون ریال برای شهرداری صرفه اقتصادی داشت.

وی افزود:خرید سه دستگاه خودرو پرسی حمل زباله،خرید 650 مخزن زباله،بازسازی شش دستگاه اتوبوس وخرید دو دستگاه مینی بوس از جمله خدمات حوزه معاونت خدمات شهری بوده است و همچنین حوزه معاونت فرهنگی در زمان اینجانب راه اندازی و امور فرهنگی ارزشمندی انجام شده است.

پاپی گفت:500 هزار متر مربع آسفالت با هزینه ای کمتر از 20 میلیارد ریال انجام شد که اگر توسط بخش خصوصی انجام می گرفت بالغ بر 125 میلیارد ریال هزینه بر بود. وی گفت:20 هزار متر مربع نیز لکه گیری آسفالت انجام گرفت و 11 هزار متر مربع کف پوش گذاری و پیاده رو سازی با هزینه کم در نقاط مختلف اجرا گردید.

شهردار اندیمشک افزود:در شش ماه دوم 1393 حدود 20 میلیارد ریال افزایش درآمد و بودجه داشتیم و در سال 1394 هم بودجه شهرداری تحقق یافته و درآمد 9.7 درصد افزایش یافت. وی افزود:در این مدت 50 میلیارد ریال به عنوان تسویه بازنشستگان و برای سایر پرونده های قضایی که احکام صادره داشتند پرداخت شد که اگر این مبلغ پرداخت نمی شد حداقل پنج ماه از حقوق کارکنان پرداخت می شد.

شهردار اندیمشک تاکید کرد:در این مدت عوارض شهرداری نیز به روز شده و هیچگونه مصالحه غیرقانونی انجام نشده است. در این جلسه ، محمدرضا پاپی پس از رای گیری با پنج رای موافق استیضاح و شش رای مخالف استیضاح ابقا شد.

حاشیه های نشست شورای اسلامی شهر اندیمشک

*اخبار جلسه همزمان در گروه های مجازی منعکس می شد.

*  این جلسه چهار نفر از اعضای شورای شهر شامل محمدرضا بختیاری، مهدی قلی‌کیانی، تراب قلاوند و صدیقه میری از سمت خود استعفا کردند.

*سیدسام حسینی رییس شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت: روند بررسی این استعفا بر اساس قانون مصوب تشکیل شوراهای اسلامی طی خواهد شد.

شورای اسلامی شهر اندیمشک 11 عضو دارد.



منبع : ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار