شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳

رئیس دامپزشکی شوشتر از مبارزه جدی با توزیع چربی‌های غیرمجاز در سطح بازار شوشتر خبر داد و گفت: با متخلفان برخورد می‌شود.

دکتر احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: توزیع چربی به صورت غیرمجاز و غیر استاندارد و به صورت غیربهداشتی در سطح بازار شوشتر سبب شده است تا با این مهم مبارزه جدی شود و در صورت مشاهده این مهم با متخلفان علاوه بر جلب این مواد با جریمه نقدی نیز برخورد می‌شود.

وی افزود: برای بهداشت در سطح بازار به ویژه قصابی‌ها و توزیع کنندگان مرغ تلاش زیادی می‌شود و بازرسی‌های زیادی در این باره به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بازرسی‌ها را دقیق‌تر و تعداد آنها را در روز افزایش دهیم و به این دلیل نظارت بر بازار گوشت در سطح شهرستان شوشتر افزایش یافته است.

معینی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا به تب کریمه کنگو در سطح شهرستان شوشتر به دست ما نرسیده است، افزود: هیچ مشکلی از این نظر در سطح شهرستان شوشتر وجود ندارد.

رئیس دامپزشکی شوشتر گفت: همه روستاهای شهرستان شوشتر در مقابل تب خطرناک کریمه کنگو واکسینه می‌شوند و دام‌های موجود در این روستاها واکسینه و طویله‌های این روستاها سم پاشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این واکسینه از طرف دولت انجام می‌شود، تاکید کرد: این طرح از طرف دولت انجام می‌شود و کاملا رایگان خواهد بود.

معینی تاکید کرد: تا کنون در سطح شهرستان شوشتر هیچ علائمی از این بیماری خطرناک مشاهده نشده است و با مرکز بهداشت برای آماده‌سازی مرکز ایزوله برای مبارزه احتمالی با بیماران این مرض مشترک میان انسان و دام مکاتباتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در این باره همکاری لازم را داشته باشند، افزود: دام مبتلا به این بیماری هیچ علائم تشخیصی ندارد و به این دلیل نمی‌توان با معاینه دام پیش از کشتار این بیماری را تشخیص داد.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر با اشاره به اینکه مردم باید درباره این بیماری احتیاط زیادی کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید گوشت‌هایی را که روزانه خرید می‌کنند به مدت 24 تا36 ساعت در یخچال به دور از شرایط یخ زدن قرار دهند و اگر خرید روزانه جگر، دل و یا قلوه باشد بین 48 تا72 ساعت در این شرایط نگهداری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت بر کشتارهای روز و قصابی‌ها در سطح شهرستان شوشتر بیشتر شده است و در این باره با هر تخلفی به شدت برخورد می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار