شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
گفتگوی شوشان با قهرمان ورزشکار خوزستانی
اواسط آذرماه سال 93 بود که در استان خوزستان در مسابقات انتخابی استان شرکت کردم وتوانستم با کسب رتبه اول به اردوی تیم استان دعوت شوم.


شوشان: اواسط آذرماه سال 93 بود که ابراهیم آمیغ در مسابقات انتخابی استان شرکت  کرد و با کسب رتبه اول به اردوی تیم استان دعوت شد . آمیغ 23 ساله که دانشجوی ترم آخر مهندسی مکانیک در شهرستان ایذه است دل پری از ورزشی ها دارد که در زیر می خوانید:

از چه زمانی این ورزش را شروع کردید؟

اواسط آذرماه سال 93 بود که در استان خوزستان در مسابقات انتخابی استان شرکت کردم وتوانستم با کسب رتبه اول به اردوی تیم استان دعوت شوم. بعد از اردو نیز در اسفندماه همین سال در ترکیب تیم استان قرار گرفتم و در مسابقات انتخابی تیم‌ملی اواسپرت به میزبانی استان اصفهان شرکت کردم و خدا رو شکر توانستم با عنوان قهرمانی وزن 64- کیلوگرم،سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی اواسپرت را به دست آورم که در این رقابت‌هانیز صاحب نشان نقره شدم.

 تاکنون موفق به کسب چه مقام‌های برجسته‌ای شده اید؟

 علاوه برعناوین کشوری، استانی و کشوری، نایب‌قهرمانی 2015 آسیا و قهرمانی 2016 آسیا را هم در کارنامه‌ام دارم.

 چطور شد که به سمت رشته او اسپرت آمدید و در این رشته نیزصاحب این عناوین شدید؟

 ورزش پایه ام موی تای بود و چون به دلیل تغییر مسوولان موی تای فعالیت و اعزام به مسابقات دیگر انجام نمی‌شد، به این رشته روی آوردم و باتوجه به این‌که استایل‌های مبارزه این رشته به سبک موی تای نزدیک بود، در نهایت این رشته را انتخاب کردم.همچنین در رشته موی تای از سال 89 تا 93 در ترکیب ثابت تیم استان بودم و در سال 90در انتخابی تیم‌ملی موی تای که به میزبانی استان گیلان جهت اعزام به مسابقات جهانی در کشور مالزی برگزار شد، شرکت کردم و توانستم به مدال نقره دست پیدا کنم. همچنین به اردوی تیم‌ملی موی‌تای نیز دعوت شدم. 

مشکلات این رشته در شهرستان ایذه چیست؟
 
عدم شناخت کافی از این رشته و نبود امکانات جهت گسترش و معرفی بهتر این رشته ازمشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم. 

آیا مسوولان در راستای شرکت در رقابت‌‌ها به شما کمکی هم دارند؟

 خیر؛هیچ یک از مسولان هیچ هزینه‌ای برای اعزام من پرداخت نکرده‌اند.

مسئولان در حال حاضر که مقام کسب کردید، توجهی داشته‌اند؟ 

بله؛ این بار که در پیکار آسیایی شرکت کردم، از من تجلیل کردند و فکر کنم باتوجه به این‌که همزمان کشتی‌گیرهای شهرمان در مسابقات جهانی مقام آورده بودند و به صورت تصادفی زمان برگشت‌مان در یک روز بود، از من و دیگر دوستانم تجلیل شد.

 چه کسانی شما را در این راه کمک کرده‌اند؟

 ازمهمترین عوامل پیروزی‌ام و کسب این عناوین، تلاش‌های بی وقفه استاد گرانقدرم جناب آقای محمد مرادی است که برای آماده‌سازی من جهت حضور در مسابقات آسیایی بسیار زحمت کشیده است. در این راستا باشگاه و دوست خوبم پهلوان اکبر طاهری که در دوران تمرین‌های فشرده ام، روحیه خاصی به من می‌داد نیز تشکر می‌کنم. همچنین جا دارد از اقای هوشنگ حاتمی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه که واقعا برای ورزش ایذه تلاش‌های بسیاری انجام داده اند و احساس مسوولیت او نیز انگیزه ورزشی‌ام را بالاتر بردهاست، قدردانی کنم.

 هدف شما از این که پس از قهرمانی در مسابقات آسیایی با لباس بختیاری روی سکوی رفتید چه بود؟ 

 هدفم از این کار نشان دادن غیرت بختیاری‌ها بود که در وصف جمله ای توضیح خواهم داد؛ مدال اگر طلایی باشد ایران به خود می‌بالد، اما در روزهایی که روح بختیاری را زخمی کردند (اشاره به تخریب تندیس بزرگ مرد بختیاری سردار اسد) با لباس ایل بختیاری،پرچم ایران را بالا ببری، آن وقت است که بختیاری به خود می‌بالد.

  در این رقابت‌ها باچند حریف و از چه کشورهایی مبارزه کردید؟

 بازی اولم با حریفی از عراق بود و سپس با نماینده کشور ترکیه به رقابت پرداختم و پس از آن هم در مرحله یک چهارم نهایی با ورزشکاری از افغاستان مبارزه کردم و خدا را شکرتوانستم از پس او بر آیم و راهی فینال شوم. در فینال هم با پیروزی برابر حریف پر قدرتم موفق شدم با اقتدار پرچم ایران را بالا ببرم. 

لحظه ای که دستتان را به عنوان قهرمان بالا بردند چه احساسی داشتید و دوست داشتید آن لحظه چه کسی کنار شما بودند؟ 

در آن لحظه که روی سکو بودم به خودم بالیدم که توانستم برای کشور، استان، شهرستان وخانواده‌ام افتخار کسب کنم. واقعا حس خیلی خوبی بود و در آن لحظه دوست داشتم این خوشحالی را با پدر و مادرم تقسیم کنم که بدانند زحمت‌هایی که برایم کشیده‌اند، مثمرثمربوده و خواهد بود. 

 به جز شما کسانی دیگر هم از شهرستان ایذه در این مسابقات حضور داشتند؟

بله از شهرمان در بخش آقایان، موسی مرادی مدال طلا و اکبر طاهری (قهرمان جهان) مدال طلا و همچنین در بخش بانوان زهرا لیموچی مدال طلا، فرشته شریفی مدال نقره و مریم کورکور مدال برنز را  را به دست آوردند. 

مشکل نظام وظیفه شما برای اعزام حل شد یاخیر؟

 بله خدا رو شکر توانستم با نامه‌ای که دانشگاه برایم صادر کرد (مرخصی تحصیلی) آن را به سازمان نظام وظیفه استان بدهم تا برایم پاسپورت صادر کنند. 

راستی در تقدیری که از شما صورت گرفت، جایزه شما چه بود؟

 فقط مبلغ 200 هزار تومن هدیه از طرف اداره ورزش و جوانان به من دادند.  

کلام پایانی؟ 

درپایان از خانواده‌ام که واقعا در تمام مراحل زندگی پشتوانه‌ام بودند، تشکر می کنم و همچنین از دوست عزیزم جناب آقای پژمان فرجی که واقعا در ورزش مشوقم است، قدردانی می‌کنم و این قهرمانی را به او تقدیم می‌کنم. تشکر ویژه‌ای هم از شما وهمکاران‌تان دارم که همیشه حامی ورزشکاران هستید. 

گفتگو از حدیث کریمی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار