شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در خوزستان در حالی با تجلیل از 25 نفر فعالان این حوزه و با 11 روز تاخیر برگزار شد که این مراسم با حاشیه های جالبی همراه بود. حضور اهالی بازرگانی استان برای نخستین بار پس از ادغام 2 سازمان بازرگانی و صنایع و معادن در یک همایش مشترک از نکات جالب توجه در روز صنعت و معدن امسال بود. از دیگر نکاتی که کاملن به چشم می آمد عدم حضور قریب به اتفاق نمایندگان مردم استان در این مراسم بود.

سید شریف حسینی که تنها نماینده خوزستان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است امسال به دلایل خاصی از شرکت در بین اهالی صنعت و معدن استان خودداری نمود تا به شائبه های اختلاف نظر وی با مدیران ارشد استان در خصوص مدیریت بخش صنعت، معدن و تجارت دامن زده شود.

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان نیز از دیگر چهره های بنام اما غائب این مراسم بود. مهندس فاطمی امین معاون برنامه ریزی وزرات صنعت، معدن و تجارت، آیت اله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، مهندس عامری گلستان معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، سید شکرخدا موسوی رییس مجمع نمایندگان خوزستان، مهندس شمس اله بهمئی نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و همچنین عبدالعزیز فدعمی فرماندار کهنه کار اهواز از جمله چهره های سیاسی استان در این همایش بودند. حجت الاسلام محمد صادق عظیمی رییس پیشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان هم از جمله کسانی بود که حدود40 دقیقه پیش از شروع همایش در سالن مراسم حضور پیدا کرد!

در حین برگزاری مراسم برخی از صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی از گوشه و کنار سالن فریاد اعتراض خود را از مشکلات موجود در این عرصه به گوش مسئولان رساندند. صنعتگران منتقد نسبت به کم توجهی به بخش صنعت استان گلایه مند بودند. اعتراض آنان بیشتر متوجه بانک ها و تامین اجتماعی خوزستان بر سر عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات و سازمان تامین اجتماعی خوزستان در خصوص بیمه کارگران بود. این اعتراضات که هنگام خروج و ترک سالن توسط آیت اله سیدابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز همراه بود با بازگشت وی و آرام نمودن فضای ملتهب سالن از سوی ایشان همراه شد. امام جمعه موقت اهواز در پاسخ به صنعتگران معترض اذعان داشت:‌ به زودی جلسه ای با حضور کارشناسان برای بررسی این مشکلات برگزار خواهد شد.

طنازی عامری گلستان معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در هنگام سخنرانی مثل همیشه فضای این همایش را دل انگیز کرد! این مسئول همیشه بشاش این بار کیوان لطفی مجری توانمند و خوش بیان این مراسم را از تحفه طنز خود بی نصیب نگذاشت. پخش موسیقی با کلام در هنگام اهدای جوایز و حین معرفی برگزیدگان تعجب همگان را برانگیخت و نظم مراسم را برای دقایقی برهم زد. تذکر به موقع مجری مراسم در این زمینه موجب قطع این موسیقی شد تا روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت تجربه تلخ و شیرین را در این همایش پشت سر بگذارد.

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد : نباید شعار تولید ملی بدهیم، ولی قطعه و لوازم یدکی که در کشور تولید می‌شود روی دست تولیدکننده بماند و از سوی دیگر این قطعات از دیگر کشورها وارد کشور شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت :‌ توجه به نیروی انسانی و پرداخت به موقع حقوق نیروها از دیگر اقداماتی است که باید در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار داد.

فرامرز احمدی نژاد نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز هم گفت : یادم می آید در زمان جنگ تحمیلی صدا و سیما به صورت شبانه روز رشادت های رزمندگان جبهه های جنگ را به معرض نمایش می گذاشتند، اما اکنون که در جنگ تحریم و مسائل اقتصادی قرار گرفته ایم هیچ رسانه ای حاضر نیست رشادت های اقتصادی صنعتگران را به معرض دید عموم بگذارد. او این را هم اضافه کرد : وقتی در دنیا بهره وام بانکی 2 درصد است و در ایران بالای 30 درصد چگونه می شود از تولید کنندگان انتظار تولید کالای با کیفیت در سال حمایت از تولید ملی داشت. وی همچنین گفت : بیمه سازمان تامین اجتماعی ریشه اشتغال را خشکانده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار