اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
تهران - ایرنا - تیم ملی بوکس ایران در حالی با 9 ورزشکار راهی مسابقات گزینشی المپیک می شود که پنج مربی هدایت نفرات را برعهده خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، فدراسیون بوکس در ماه های اخیر با تصمیماتی روبرو شد که تیم های ملی این رشته در رده های سنی مختلف و مسابقات گوناگون را با شکست روبرو کرد.

انتخاب نکردن سرمربی برای تیم ملی، موازی کاری در مسائل فنی با وجود مدیر فنی، رئیس کمیته فنی و مربیان که هیچکدام یکدیگر را قبول ندارند در کنار نداشتن قاطعیت مسئولان فدراسیون در تصمیم گیری، شرایطی را رقم زد تا تیم های ملی بوکس رنگ موفقیت به خود نبینند.

همین نبود قاطعیت و بروز اختلافات در بین اهالی فنی و حتی مسئولان فدراسیون سبب شد تا تیم ملی ایران به بدترین شکل ممکن در رقابت های انتخابی المپیک در سطح قاره آسیا که فروردین ماه در چین برگزار شد، با شکست روبرو شود. پس از آن نیز مسئولان فدراسیون از اشتباهات خود درس عبرت نگرفته و مسیر قبلی را طی کردند و بدون داشتن سرمربی و با مربیان متعدد کار خود را دنبال کردند.

به مربیان متعدد تیم ملی باید روح اله حسینی مدیرتیم های ملی که البته از نظر فنی، بهترین فرد حاضر در فدراسیون است، در کنار حسین نهرودی رئیس کمیته فنی که مرد در سایه این رشته محسوب می شود را نیز اضافه کرد. حالا تیم ملی ایران روز 24 خردادماه با 9 بوکسور راهی باکو می شود تا آخرین شانس خود برای افزایش سهمیه های المپیک 2016 را آزمایش کند.

این پیکارها در سطح جهان و به میزبانی باکو برگزار می شود و مسئولان فدراسیون در نظر دارند تا پنج مربی را برای هدایت 9 بوکسور خود راهی جمهوری آذربایجان کنند. عبدالرضا انصاری که مسئول اصلی کادر فنی محسوب می شود و نتایج رقابت ها برعهده خواهد بود به همراه علی استکی، همایون امیری، اصغر اشرفی و اکبر احدی به عنوان اعضای کادر فنی به این مسابقات اعزام می شوند.

این مساله درست است که قوانین فدراسیون جهانی اجازه اعزام تعداد مربی بالا در بوکس را داده است، اما برای تیم ایران که در رقابت های گوناگون شکست می خورد و مربیانش تعاملی با یکدیگر ندارند، اعزام این تعداد مربی چندان به صلاح نخواهد بود.

این پیکارها از 27 خردادماه آغاز به کار می کند و بوکسورهای ایران تلاش می کنند تا بلیت سفر به ریودوژانیرو را کسب کنند. در حالی که اخباری در خصوص اعزام نشدن سجاد محمدپور و امین قاسمی پور به این رقابت ها مخابره شده بود، اما این نفرات در ترکیب تیم کشورمان حضور خواهند داشت.

قرار است، ترکیب 9 نفره تیم ایران سه شنبه یا چهارشنبه از سوی مسئولان فدراسیون، البته در صورتی که بازهم با اختلاف نظر و تغییرات روبرو نشود، اعلام گردد.

احسان روزبهانی تنها بوکسور ایرانی محسوب می شود که تاکنون سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2016 را به دست آورده است و با شرایط فعلی نباید امید چندانی برای المپیکی شدن دیگر بوکسورهای کشورمان داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار