شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ، ماه بهار قرآن ، برنامه جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه استان با حضور عموم مردم مومن و روزه دار برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی با تشریح برنامه های فرهنگی و مذهبی این اداره کل در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در نخستین روز ماه مبارک رمضان ، برنامه جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده حیدر (ع) بهبهان با همکاری صدا و سیما به صورت زنده از سیمای استانی پخش می شود. 

وی گفت: در کنار دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی در طول ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص استان ، افطاری ساده با مشارکت خیران انجام می شود. طباطبایی افزود: در طول ماه مبارک رمضان ، آئین سالروز رحلت ام المومنین حضرت خدیجه (س) تحت عنوان مادر امت در شب دهم ماه رمضان ، شب زنده داری لیالی قدر و نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان از جمله مقام صاحب الزمان (عج) شوشتر ، آستانه مقدس سبزقبا(ع) در دزفول و حرم دانیال نبی (ع) در شوش و حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی (ع) با حضور عموم مردم مومن برگزار می شود.

* حضور احمد شحاط قاری برجسته مصری در خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در ماه مبارک رمضان ، خوزستان میزبان قاری برجسته مصری احمد شحاط خواهد بود.
طباطبایی افزود: برنامه قرائت قرآن با صوت دلنشین این قاری مصری در شهرهای شوش ، الوان ، آبادان ، خرمشهر ، شوش و اهواز برگزار خواهد شد.

* طرح ضیافت الهی در بقاع شاخص خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از اجرای طرح معنوی ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان خوزستان خبر داد. وی گفت: در اجرای این برنامه معنوی ، اقامه نماز جماعت ، شب زنده داری لیالی معظم قدر ، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، ایام شهادت حضرت علی (ع) در 92بقعه شاخص استان خوزستان برگزار می شود.
طباطبایی افزود: برنامه شب های جمعه به صورت ویژه در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) با حضور مداحان برجسته استان و کشور برگزار خواهد شد.

* برنامه نشاط معنوی در 67بقعه متبرکه خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برنامه نشاط معنوی در 67بقعه متبرکه استان خوزستان با دربرگیری همه مقاطع تحصیلی دانش آموزان اجرا می شود.
طباطبایی افزود: در این طرح ، برنامه های متنوع و متناسب با سن دانش آموزان تدارک دیده شده است.
وی در ادامه برنامه افطاری ایتام در طول ماه مبارک رمضان با کمک خیران و درآمد موقوفه نظام در رامشیر را از اقدام های این اداره کل عنوان کرد.

* اعزام 27مبلغ از قم به خوزستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خوزستان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 27مبلغ از قم به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی در این نشست خبری با اشاره به طرح ملی تربیت حافظان قرآن گفت: در سال 1395 سهمیه استان در این طرح 25هزار نفر است و کار ثبت نام شروع شده است. طباطبایی افزود: در اجرای این طرح در خوزستان ، به صورت حضوری و مجازی داوطلبان زیر پوشش این برنامه قرآنی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است قرار می گیرند.

وی گفت: در این راستا تاکنون یک هزار نفر برای حفظ مجازی قران در سایت اوقاف ثبت نام کرده اند و امیدواریم بتوانیم امسال ستاد حفظ را در اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان راه اندازی کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار