شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
سید خلف موسوی:
پروژه های بزرگ شهرداری نظیر زیرگذر شریعتی، روگذر جوادالائمه، پل و تقاطع ولایت و پل اصلی چهارشیر امسال پایان می یابد.
شوشان: جلسه شورای اداری شهرداری اهواز با حضور سید خلف موسوی شهردار اهواز، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، ناصری، شیرمردی و سبزعلی اعضای شورای شهر و معاونین و مدیران مناطق و ستادی شهرداری اهواز برگزار شد.
سید خلف موسوی در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه رمضان، شهر الله اکبر به بندگان مومن، خداجوی و همه شهروندان و حاضرین جلسه گفت: فضیلت روزه در کنار نیاشامیدن و نخوردن که به اراده الهی فقرا و اغنیا را درکنار یکدیگر و به صورتی مساوی و عادلانه مانند حج قرار می دهد؛ مبارزه و جهاد با نفس اماره و هوای نفس است.
به گزارش شوشان، شهردار اهواز ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه نزول و بهار قرآن کریم است بنابراین در این ماه همه توجه مومنان روزه دار می بایست به این کتاب الهی معطوف شود.
سید خلف موسوی اظهار داشت: ثقل برنامه های شهرداری اهواز در ماه مبارک رمضان بر ترویج فرهنگ و اندیشه قرآنی است و کلیه برنامه های فرهنگی و تبلیغی ما با این هدف و تحت عنوان «شهر قرآنی» سامان پیدا کرده است.
شهردار اهواز، برگزاری 25 محفل بزرگ انس با قرآن و عترت در مساجد کلانشهر اهواز با حضور قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران، اقدامات ویژه در قالب برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، فضاسازی گسترده در سطح شهر متناسب با این ایام و توجه به ورزش محلات و آغاز دوره های آموزشی قرآن کریم و توزیع کتابچه های آموزشی را از اقدامات شهرداری در این ماه دانست. 
سید خلف موسوی در ادامه ضمن تقدیر از مساعی، تلاش ها و حمایت های مهندس رحیمی مدیرکل صدا و سیمای استان از اقدامات عمرانی و فعالیت های شهرداری اهواز در خدمترسانی به شهروندان گفت: نقش صدا وسیمای استان در توسعه و پیشرفت استان بی بدیل و حائز اهمیت است و تلاشگران فعال در این مجموعه نیز به خوبی در حال ایفای این نقش هستند.
وی ادامه داد: پاسخگویی به انتقادات، عمل به پیشنهادات و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته باید سرلوحه فعالیت های مدیران شهرداری باشد چرا که رسانه های رسمی و معتبر از صدا و سیما تا خبرگزاری ها و نشریات به عنوان چشم بیدار افکار عمومی و نماینده مردم هستند.
شهردار اهواز با اشاره به فعالیت های گسترده شهرداری در مناطق محروم و حاشیه ای گفت: فعالیت های جهادی و خدمت رسانی های شهرداری در مناطق محروم و حاشیه ای با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست اما این فعالیت ها به خوبی اطلاع رسانی نمی شوند و این حق مردم است که بدانند چه اقدامات زیربنایی و اساسی صورت گرفته است.
موسوی اعلام کرد: صنایع بزرگ و آلاینده مانند نفت، نیشکر، فولاد و لوله سازی بدانند که پرداخت عوارض آلایندگی حق شهروندان اهوازی است و شهرداری به نمایندگی از آن ها از دریافت این حق کوتاه نخواهد آمد.
شهردار اهواز، افزایش 40 درصدی درآمد شهرداری از سال 91 تا 94 را حاصل برنامه ریزی و تلاش های مجموعه مدیریت شهری و شورای چهارم دانست و گفت: اگر بخواهیم محرومیت دیرپا و مزمن و عقب ماندگی تاریخی شهر اهواز را جبران کنیم باید حجم تلاش هایمان افزایش پیدا کند.
شهردار اهواز هزینه 152 میلیارد تومانی صورت گرفته برای نگهداشت فضای سبز و تنظیف شهر را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور بالا دانست و خواستار فرهنگ سازی صدا و سیما و سایر رسانه های استان برای کاهش هزینه ها شد.
سید خلف موسوی امسال را سال پایان پروژه های بزرگ شهرداری نظیر زیرگذر شریعتی، روگذر جوادالائمه، پل و تقاطع ولایت و پل اصلی چهارشیر دانست و اظهار امیدواری کرد با اتمام این پروژه های بزرگ شاهد شیرین شدن کام شهروندان اهوازی باشیم.
شهردار اهواز سرانه سالیانه رفت و روب هر شهروند اهوازی را 75 هزار تومان، سرانه فضای سبز را 53 هزار تومان و هزینه مربوط به جمع آوری متکدیان را به ازای هر شهروند1700 تومان اعلام کرد که در مجموع و با احتساب هزینه های دیگر، سرانه نگهداری شهر 181 هزار تومان برای هر شهروند در سال می باشد.
سید خلف موسوی در عین حال خاطر نشان کرد که شهرداری اهواز تنها 77 هزار تومان این هزینه ها را در قالب عوارض از شهروندان دریافت می کند و این مبالغ البته غیر از هزینه های مربوط به پروژه های عمرانی است.
موسوی نتیجه گیری کرد: انتظار مدیریت شهری از شهروندان، مشارکت در عمران و توسعه شهر است که پرداخت عوارض سالیانه بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری است و می تواند آبادانی شهر را در پی داشته باشد.
سید خلف موسوی با بیان این مطلب که بدون حمایت شورای چهارم امکان پیشبرد امور شهر امکانپذیر نبود، گفت: از این پس به صورت دوره ای، اعضای محترم شورا به جلسات شورای اداری شهرداری دعوت خواهند شد تا از نزدیک در جریان اقدامات، مشکلات و محدودیت های مدیریت شهری قرار گرفته و از راهکارهای ایشان برای بهبود امور استفاده کنیم.
شهردار اهواز در ادامه گفت: یکی از مشکلات شهر اهواز نگاه جزیره ای برخی مدیران در گذشته بوده است که خوشبختانه با نگاه و درک مشترکی که فی مابین نیروی انتظامی، شهرداری و دستگاه قضایی شکل گرفته است، اخیراً تفاهمات خوبی برای رفع مشکلات شهر منعقد شده است.
موسوی اضافه کرد: تبلور همکاری بین بخشی اثر گذار در سطح شهر اهواز؛ ساماندهی خیابان سلمان فارسی از دستفروشان در ماه گذشته بود که رضایتمندی عمومی شهروندان و کسبه هسته مرکزی شهر را در پی داشت و مکان مناسبی هم برای استقرار دستفروشان و ساماندهی آن ها فراهم گردید.
سید خلف موسوی تصریح کرد: با اخذ حکم از مقام قضایی و با همکاری یگان امداد و پلیس راهور و نیروهای اجراییات شهرداری، طرح برخورد و ساماندهی وانت بارهای سد معبر کننده آغاز شده است که در مرحله اول با صدور اخطار و اطلاع رسانی و در مراحل بعدی استقرار در محل های مشخص شده و در نهایت برخورد با افراد خاطی و متمرد و جمع آوری و انتقال وانت بارها به پارکینگ ها، این معضل نیر بر طرف خواهد شد.
شهردار اهواز، اختصاص شعبه ویژه ای در دستگاه قضایی جهت رسیدگی و حل مشکلات حوزه مدیریت شهری را گام بلندی در راستای توسعه شهری دانست و اظهار داشت: ساماندهی و برخورد با کامیون های تخلیه کننده نخاله در سطح شهر در دستور کار شهرداری با همکاری نیروی انتظامی قرار گرفته است.
موسوی خواستار همکاری بیشتر فعالان بخش ساخت و ساز و مسکن برای حفظ نظم و زیبایی شهر شد و ادامه داد: اشغال معابر و پیاده روها، چهره شهر را مخدوش و موجب نارضایتی شهروندان می شود و در این زمینه نیز شهرداری برابر با حکم قضایی اخذ شده، در راستای صیانت از حقوق شهروندان با متخلفان برخورد خواهد کرد.
موسوی گفت: یکی از مشکلات شهر اهواز، تصرفات غیر قانونی است که با همکاری دستگاه قضایی از این پس جلوگیری از تصرفات با قاطعیت و جدیت دنبال خواهد شد.

صدا و سیما یار دوازدهم شهرداری
مهندس رحیمی مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان که به دعوت شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرداری حضور یافته بود، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، هدف از حضور خود را بیان دغدغه ها و کمک به توسعه شهر دانست و گفت: پیام حضور من در شهرداری اهواز این است که شهرداری در مسابقه خدمت جهادی، صدا و سیمای مرکز استان را یار دوازدهم خود بداند.
مهندس رحیمی با اشاره به سوابق اجرایی و خدماتی خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سال های جنگ تحمیلی و همچنین آموزش و پرورش، اضافه کرد: با آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا به جهت اهمیتی که برای خدمت به توسعه شهرها قائل بودم وارد شورای اسلامی شهر ایلام شدم و به مدت چهار سال به عنوان رئیس شورای این شهر فعالیت نمودم بنابراین از نزدیک با چالش ها و دغدغه های مدیریت شهری آشنایی دارم.
رحیمی افزود: خوزستان جایگاه مهم و بی بدیلی در کشور و منطقه دارد و به تعبیر من شیشه عمر کشور است، به همین جهت است که توسعه، عمران و آبادی شهر اهواز به عنوان مرکز و قلب استان بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل صدا و سیمای استان، توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی، اتکا به تولید داخلی و نیروی انسانی بومی را از مولفه های توسعه دانست و خاطر نشان کرد: گردش مالی موسسات، نهادها و شرکت های بزرگ استان در حالی که خوزستان ظرفیت بالایی برای توسعه و اشتغال دارد نباید به مرکز یا استان های دیگر انتقال یابد و باید صرف توسعه و پیشرفت استان شود.
مهندس رحیمی افزود: نگاه مدیران استانی باید به مقوله توسعه و رسانه تغییر کند آن گاه خواهیم توانست با همکاری مشترک، گام های بلندی برای توسعه و پیشرفت استان برداریم.
رحیمی، دغدغه صدا و سیمای مرکز خوزستان را رفع مشکلات و موانع توسعه استان دانست و گفت: چندی پیش یکی از مدیران ارشد سازمان صدا و سیما به اهواز آمده بود و می گفت اهواز زیبا شده است، این نگاه مثبت بیرونی نشان دهنده لزوم معرفی توانمندی ها، اقدامات صورت گرفته و تلاش هایی است که در این سال ها در اهواز اتفاق افتاده است و البته این تلاش ها تا رفع همه مشکلات باید ادامه داشته باشد.
رحیمی تصریح کرد: در مناسبت هایی مانند روز قدس، عید نوروز، اربعین حسینی، عید فطر و 22 بهمن شاهد هستیم که شهرداری اهواز هم پا و در سطح شهرداری تهران تلاش های موثر و با کیفیتی صورت می دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به فعالیت و استقرار شرکت های بزرگ ملی در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، سد سازی و فولاد و نیشکر در شهر اهواز، خواستار توجه بیشتر این صنایع به توسعه اهواز شد و گفت: نقش هر کدام از این صنایع در توسعه استان و شهر اهواز باید مشخص شود و صدا و سیمای استان به طور قطع پیگیر این مطالبه عمومی شهروندان خواهد شد.
مهندس رحیمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های شهردار اهواز آمادگی رسانه ملی را برای حمایت از پروژه های عمرانی، اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته و فرهنگ سازی در خصوص دریافت مطالبات شهرداری و کیفیت زندگی شهری اسلامی و آگاهی رسانی در حوزه حقوق شهروندی اعلام کرد.

ناصری؛ تقدیر از تلاش های شهردار
سردار علی ناصری عضور شورای اسلامی شهر اهواز نیز در شورای اداری شهرداری با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و لزوم الگوگیری از ائمه اطهار خواستار ایجاد فضای معنوی در سطح شهر شد و گفت: تعصب سیستمی و حمیت قسمتی در پیشبرد اهداف یک سازمان بسیار موثر است، چرا که موفقیت هر مجموعه ای در گرو ایمان، انگیزه و تعصب و حمیت نیروی انسانی آن سازمان است.
ناصری ادامه داد: توصیه من به مدیران شهرداری، برقراری ارتباط قوی با مردم به عنوان ولی نعمتان ما و در عین حال داشتن ارتباط صمیمی با مجموعه زیردست و مدیریت های میانی و کارمندان فعال در بخش صف می باشد و در یک کلام مدیریت بر قلب هاست که می تواند اثر انگیزشی بالایی در ارتقاء کیفیت خدمت رسانی داشته باشد.
علی ناصری ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی شهردار اهواز گفت: شهادت می دهم که تا کنون یک بار هم نشده که به یکی از مدیران شهرداری زنگ بزنم و بی احترامی ببینم و چرا که آن ها به من می گویند تو سهم خواه نیستی و تنها پیگیر مشکلات مردم هستی.
سردار ناصری اظهار داشت: حضور اعضای شورای شهر در جلسات کاری و اداری شهرداری، اطلاع رسانی فعالیت های انجام شده بخصوص در حوزه عمران و پروژه های بزرگ، برقراری ارتباط با سازمان محیط زیست و برخورد با صنایع آلاینده و همچنین تلاش برای افزایش حس تعلق شهروندان و تقدیر از پرداخت کنندگان عوارض در موعد مقرر از پیشنهادهای بنده برای بهبود امور در مدیریت شهری می باشند.
وی تصریح کرد: حس می کنم برخی اوقات، بعضی همکاران بنده در شورای شهر؛ تلاش های شهردار و مدیران شهرداری را نادیده می گیرند که همه را به رعایت انصاف و عدالت دعوت می کنم و امیدوارم که هم در شورای شهر و شهرداری، کسب رضایت خدا را در نظر داشته باشیم.

شیرمردی: شهردار را تنها نگذارید
دکتر هوشنگ شیرمردی رئیس کمیسیون املاک شورا با اشاره به ظرفیت های بالایی که به لحاظ درآمدزایی در املاک شهرداری اهواز موجود است خواستار استفاده خلاقانه از این ظرفیت ها شد و گفت: افزایش درآمدهای شهرداری رابطه مستقیمی با توسعه شهر دارد بنابراین باید همه لوازم و امکانات برای تحقق درآمدهای شهرداری و افزایش آن ها فراهم شود.
شیرمردی اظهار داشت: از مجموعه شهرداری و شهردار محترم به جهت فعالیت های جهادی صورت گرفته تقدیر می کنم و انتظار دارم مجموعه مدیریتی فعال در شهرداری بخصوص در مناطق و سازمان ها، شهردار را تنها نگذارند.
شیرمردی در پایان؛ اعطای مجوز اداری ـ مسکونی ، تعیین تکلیف اسناد برخی مناطق و استفاده از ظرفیت املاکی که دارای ارزش افزوده تجاری می باشند را از راهکارهای توسعه شهر دانست و آمادگی شورای شهر را برای اجرایی سازی این پیشنهادات اعلام کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۲
comment
comment
گلستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment تازمانی که شهردار جناحی وسیاسی باشد وشمه ای ومدرک مرتبط عمرانی نداشته باشد اهوازبدترازاین هم میشود
افطاري ميگيرند و نماینده ولی فقیه و فرماندار و معاون استاندار را دعوت ميكنند ...اقای موسوی شهردارسیاسی چرا آن رفتگر كه پسرش با او غذا نميخورد چون بوي زباله ميدهد را دعوت نميكنید؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment اقای شهردار محترم
3 روز اشغال ها در سطح شهر جمع اوری نمی شود
شما و شورای محترم پس چکار می کنید واقعا متا سفم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار