شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
امام جمعه موقت اهواز گفت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید به اسناد مکتوب تبدیل و وقایع آن بدون مبالغه و کم و کاستی و به صورت مستند تدوین شود.
شوشان:  آیت الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (22 خرداد) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خوزستان چه در دوران انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس یک استان ویژه بود؛ آنچه که انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کرد، حضور امام (ره) در فرانسه و قطع صادرات نفت بود که قطع صادرات نفت در پی فعالیت‌های انقلابی در خوزستان انجام شد.
 
وی افزود: لازم است تاریخ شفاهی دفاع مقدس به اسناد مکتوب تبدیل شود؛ باید این تاریخ و وقایع بدون مبالغه و بدون کم و کاستی به صورت مستند تدوین شود و نقش مردم در جنگ به ویژه در خرمشهر به شکل دقیق به نسل‌های بعدی عرضه شود.
 
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم تلاش در جهت نشر آثار دفاع مقدس تصریح کرد: تمام کارهایی که در حال انجام است خوب و با ارزش است ولی نسبت به آنچه که باید باشد هنوز فاصله وجود دارد و با این حرکت، دیر به نقطه مطلوب می‌رسیم.
 
آیت الله حسن‌زاده تصریح کرد: باید تمام دستگاه‌ها در استان کمک کنند و به آن به عنوان یک رسالت معنوی بپردازند تا بتوان فرهنگ دفاع مقدس را گسترش دهیم. برخی از کارها و اقدامات نیاز به بودجه دارد، همیشه لازم نیست که منابع دولتی باشند؛ باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود تا به سرعت به نقطه مطلوب برسیم.
 
وی عنوان کرد: امام راحل (ره) اجازه ندادند کمترین خدشه‌ای به ارزش‌های دوران دفاع مقدس وارد شود. پس از قبول قطعنامه آتش‌بس جنگ، یکی از نزدیکان امام(ره) گفتند که باید بعد از فتح خرمشهر جنگ را به پایان می‌رساندیم ولی امام(ره) در واکنش به این مساله گفتند من به دلیل تحلیل‌های غلط رسما از خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دفاع مقدس یک منبع ارزشمند است، عنوان کرد: باید این ارزش‌ها ثبت و به عنوان یک سند مکتوب ماندگار و به صورتی هنری ارایه شوند.
 
آیت الله حسن‌زاده با اشاره به تشییع مادر شهیدان نعمت‌زاده گفت: مراسم تشییع مادر این سه شهید بسیار غریبانه برگزار شد. باید تدبیری اندیشه شود که خانواده‌های ایثارگران و شهدا مورد تجلیل قرار گیرند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار