اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
زمان بابادی شوراب

 
با توجه به وجود نامزدهای متعددی برای سمت ریاست جمهوری آتی از یک جغرافیای خاص و عدم انتخاب فرد واجد شرایط و بومی جغرافیای خوزستان برای سمت استانداری مقایسه این دو موضوع مرا به فکر فرو برد چگونه در خوزستان فردی که حتی از دید دولت بتواند سکان استانداری این استان را برعهده گیرد وجود ندارد؟

باتوجه به شواهد موجود به احتمال زیاد ریاست جمهوری جناب دکتر حسن روحانی یک دوره خواهد بود و گواه این موضوع مشکلات فعلی جامعه و عدم وجود یک برنامه مشخص و مدون از طرف هیئت دولت و رییس جمهور محترم برای برون رفت از مشکلات موجود و همچنین عدم تمایل مردم به ابقای ایشان برای مرتبه دوم از طریق صندق های آرا می باشد.

این مسئله باعث گردید تا با این فرض به بررسی نامزدهای احتمالی از میان شخصیت های مطرح مربوط به جغرافیای خراسان بزرگ پرداخته و به بررسی شرایط بعضی از آنان و اینکه کدام شانس بیشتری بین هم جغرافیایی های خود برای رسیدن به این جایگاه را دارد معطوف شود.

اولین نفر آقای دکتر سعید جلیلی(مشهد) یک نوبت نامزد این سمت شده بود ولی به دلیل نارضایتی مردم از دولت نهم و دهم و هم تفکر بودن ایشان با خط مشی آن دولت می توان گفت در زمان مناسبی برای پذیرش این سمت داوطلب نگردیده و باتوجه به خاطره مردم از عملکرد دولت مهرورزی و نقش ایشان در آن دولت،شانس بسیار کمی برای وی بنظر می رسد. 

دومین نفر آقای علی مطهری(فریمان)که تا قبل از انتخابات مجلس حدس و گمان ها بر این اساس بود که بدلیل محبوبیت زیاد(در آن برهه)اگر ایشان در آینده برای ریاست جمهوری نامزد شود ، احتمال بیشتری برای پیروزی ایشان نسبت به بقیه در نظر گرفته می شد اما با توجه به نتایج انتخابات هیئت رییسه مجلس ، میزان محبوبیت وی در بین مردم فروکش نمود و ایشان دیگر شانس چندانی نخواهد داشت.

نفر سوم دکتر محمد باقر قالیباف(طرقبه مشهد)می باشد که چندین دوره نامزد کسب این جایگاه شده و هر بار تا نزدیکی انتخاب شدن پیش رفته ولی بدلیل بدشانسی های متعدد به این مقام نرسیده است.

باتوجه به اینکه ایشان هنوز هم در بین مردم بعنوان یک فرد توانمند و اجرایی (بخصوص در مردم تهران)محبوبیت بالایی دارد اما بعلت آن که چندین بار برای کسب این موقعیت گام برداشته و موفق نشده ، رای دهندگان شاید دیگر تمایلی به ریسک کردن و رای دادن به ایشان نداشته نباشند و به نظر می رسد که خود ایشان نیز با آگاهی از این موضوع با یک یار ذخیره از بین هم جغرافیا های خود پا به عرصه خواهند گذاشت. 

نفر آخر که قطعا از او می توان بعنوان پدیده انتخابات ریاست جمهوری در دوره آتی نام برد ، جناب آقای دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی(فریمان) است که از همان ابتدای شروع به کار در کابینه دولت یازدهم بعنوان وزیر بهداشت و درمان به صورت نامحسوس کارهای تبلیغاتی خود را شروع کرده و از لحاظ ارتباط نزدیک با مردم(انجام معاینات و حضور در استان ها وشهرستان ها) به شکلی این موضوع توسط ایشان صورت گرفته که بعضی از مواقع بدلیل تداخل حوزه مدیریتی مورد انتقاد بعضی از هم ردیفان خود در هیئت دولت نیز بوده و گاها با متلک های نامناسب ، ایشان را مورد نکوهش قرار داده اند.

ضمنا دکتر هاشمی زاده در سیاست کلی کشور با ارائه طرح تحول سلامت و تبلیغات گسترده روی این طرح تا حدودی نام خود را در میان عموم مردم جا انداخته و ایشان با استفاده از بخش تکمیلی خود(در صورت انصراف دکتر قالیباف)در این عرصه حضور پیدا نموده و بعنوان ریاست جمهور دولت آینده بر این مسند قرار خواهد گرفت. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment شاید یکی از دلایل عدم حضور خوزستانیها در مدیریت های کلان اجرایی کشور وجود مخازن عظیم نفت و گاز و سرگرم بودن اقوام خوزستانی در صنایع نفت و پترپشیمی باشد ٬ به هر حال اگر شخصی قراره روزی رییس جمهور یک کشور شود باید از همان دوران نوجوانی در خصوص مسائل اجتماعی٬ سیاسی٬فرهنگی و اقتصادی پیرامون خود مطالعه و کنکاش داشته باشد در حالی که در این استان به علت وجود صنایع عظیم نفت و گاز فکر و ذکر نوجوان و جوان خوزستانی صرفا به سمت صنعت سوق دارد
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment الان تيترتون چه ربطى به مطلب داشت!؟
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment چه تحلیل آبکی و ....
comment
دوستدار امیر حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment حسن روحانی از بقیه بهتر است زیرا ارشدیت ها را بهتر رعایت میکند و در ضمن طبقه مدیران را بهتر رعایت کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار