اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۶۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: خوزستان در جایگاه مطلوبی از لحاظ توسعه قرار نگرفته است
نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه اهواز در نامه ای سرگشاده به دکتر روحانی ریاست محترم جمهور، مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور...

شوشان: سید رسول موسوی، نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه اهواز در نامه ای سرگشاده به  دکتر روحانی ریاست محترم جمهور، مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور و اعضای محترم هیئت دولت خواستار انتصاب استانداری شایسته و براساس مطالبات مردمی در استان خوزستان شد.

به گزارش شوشان ، نماینده مردم اهواز در مجلس دوم و سوم در این نامه توجه ویژه دولت به مطالبات مردم خوزستان و جبران اشتباه فاحش دولت برای عزل استاندار سابق که موجی از ناراحتی و نارضایتی را در مردم ایجاد کرد، را خواستار شد.

وی همچنین با معرفی گزینه پیشنهادی خود و بیان ویژگی ها و توانمندی های این گزینه، توجه دولت به موارد مطرح شده را مورد تاکید قرار داد.

خوزستان در جایگاه مطلوبی از لحاظ توسعه قرار نگرفته است

سید رسول موسوی در ابتدای این نامه به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت:  استان خوزستان تقریبا 80درصد نفت و 16درصد گاز کشور را تولید می کند، 50درصد صنعت مادر در این استان استقرار دارد. که براین اساس می توان گفت، قطعا حق و سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد .

وی افزود: از سویی با بررسی های اجمالی در خصوص صنایع وابسته به نفت مانند پتروشیمی، تولیدات برق به دلیل وجود آب های جاری کشور، دسترسی به آب های آزاد و وجود بنادر و کشتیرانی، وجود زمین های بسیار مستعد و اقلیم مناسب کشاورزی و بسیاری استعدادها و منابع دیگری که فراوان در استان خوزستان وجود دارد به صراحت می توان گفت این استان باید به عنوان بزرگ ترین قطب صنعتی کشاورزی و تجاری کشور مطرح می بود و مردم آن در کمال آرامش و با کمترین مشکلات به زندگی و معیشت خود می پرداختند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اما سوال اینجاست که چرا مردم این استان چنین تحولی را احساس نکرده و نمی کنند و شاخص های گوناگون اجتماعی و اقتصادی دلالت بر این دارد که این استان محروم و مردم زجر کشیده آن پس از جنگ تحمیلی در جایگاه مطلوبی از لحاظ توسعه قرار نگرفته است.

عزل استاندار خطای فاحش دولت یازدهم

وی در بخش دیگر این نامه خطاب به دولت تاکید کرد: باید قبول کنید عزل استاندار فعال و با پشتکاری چون دکتر مقتدایی در دولت اعتدال و عقلانیت در این مقطع از کار خطای فاحشی بوده است و نمی بایست انجام می شد. به گزارش شوشان ،  موسوی خاطر نشان کرد: به هر تقدیر این خطا و اشتباه در این دولت انجام شده و لازم است دولت با توجه به شرایط حاکم بر استان و با تکیه بر شعار تدبیر و امید و اعتدال به موضوع انتصاب استاندار جدید بپردازد.

انتخاب استاندار جدید خوزستان به دور از سهم خواهی باشد

مدیر مسئول روزنامه عصر کارون اذعان داشت: لازم است و تاکید می شود تا استانداری فهیم، دلسوز، کاردان و متعهد به آرمان های حقیقی انقلاب به دور از سهم خواهی برای استان انتخاب گردد تا در نهایت در این مدت باقی مانده از عمر دولت اول تدبیر بتواند با مدیریت صحیح و اصولی موجبات اجرای طرح های دولت در این استان و کارهای انجام شده توسط استاندار سابق فراهم گردد و رضایت مردم جلب شود.

وی در این نامه با اشاره به اینکه مردم استان خوزستان از عزل استاندار بومی و کارآمد خود بسیار ناخشنودند، اظهار کرد: انتخاب استاندار بومی و کارآمد از مطالبات اصلی مردم است و دولت باید به آن تن بدهد. اگر این مطالبات در این دوره برآورده نشود صدمات زیادی به مقبولیت جریان عقلانیت، اعتدال و تدبیر وارد خواهد شد.

موسوی خاطر نشان کرد: جریان اعتدال در استان خوزستان قوی است و بعد از 900 هزار رای آقای رضایی که فرزند استان بوده این جریان 600 هزار رای برای آقای دکتر روحانی کسب نموده است که بسیار معنا دار است.

انتصاب فرج الله خبیر بهترین گزینه

وی با ارائه گزینه پیشنهادی خود بیان کرد: به هر حال به طور خلاصه بگویم که بهترین و مناسب ترین تصمیم که آقای رئیس جمهور و وزیر کشور و هیئت دولت در انتصاب استاندار جدید می گیرند این است که آقای مهندس خبیر که قبل از سمت سرپرستی استاندار ی معاون سیاسی- اجتماعی بوده و همه توانمندی های لازم برای تصدی استانداری را دارند به این کار منصوب شود.

موسوی دلایل مطروحه برای انتخاب آقای خبیر را موارد ذیل عنوان کرد:

1- سوابق ممتد سیاسی و اجرائی ایشان در وزارت کشور

 2- آقای خبیر فردی هستند که در مدت معاونت سیاسی- اجتماعی مورد تایید کامل استاندار بوده و بخش اعظمی از اختیارات استاندار به وی تفویض داده شده بود.

 3- ایشان از عناصر فهیم و معتدل و مدافع و طرفدار جریان اعتدال و عقلانیت که شعار اصلی دولت است و انتخابات را بدون هیچ مشکلی برگزار کردند.

 4- آقای خبیر با تمام عناصر کلیدی استانداری و استان و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان روابط بسیار دوستانه و حسنه دارند و نیز با مقامات روحانی استان، نمایندگان محترم مجلس خبرگان تعامل بسیار مطلوبی دارند و اعتقاد بر این است که ایشان به راحتی و به صورت بسیار مطلوب قادرند استان را بدون هیچ گونه مشکل اداره کنند و کارها را پیش ببرند.

 5- با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 برگزار خواهد شد اگر فرد دیگری به غیر از ایشان منصوب گردد حداقل 4 ماه نیاز دارد که هم استان را و هم نیروها را بشناسد و این در مجموع رای مردم برای دولت خسارت بار خواهد بود.

 6- تعامل آقای خبیر به دلیل سوابق سیاسی با همه نیروهای فعال سیاسی استانی اصول گرا و اصلاح طلب، مستقل و معتدل، قومی و قبیله ای بسیار مطلوب است و پذیرش از ایشان در حد بسیار عالی برآورده می شود.

 7- با توجه به همکاری مطلوبی که بین آقای مقتدایی استاندار سابق و آقای خبیر در زمان معاونت می توانیم بگویم که تمام نیروها طرفدار آقای مقتدایی با آقای خبیر همکاری مطلوبی خواهند داشت.

8- عقل و منطق و تجربه می گوید که گزینه آقای خبیر برای استانداری خوزستان در مدت یکسال باقیمانده از عمر دولت اول اعتدال تصمیمی بسیار شایسته، مناسب و متناسب با زمان و کارهای باقیمانده دولت در استان خوزستان است.

وی در پایان این نامه تاکید کرد: با ارائه این دلایل در حد این وجیزه می توانم بگویم که با انتصاب آقای خبیر به استانداری خوزستان تمام شرایط و خواسته های مردم و دولت پیگیری و تمام برنامه های توسعه استان دنبال و به مرحله عمل و انجام خواهد رسید.
             


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
2
3
comment منافع امثال شماها به خطر افتاده آقا سيد از شما بعيده
از شوش هم راي نيوردي حالا كاسه داغتر از آش شدي جناب مشاور حالا كه گزينه ها در بررسي هيات دولت هستند چرا ياد مقتدايي افتادي واقعا چرا شوشان اين اخبار را منتشر ميكند ؟
حالا اگه چاپ كردي
comment
عضو کوچکی از ستاد تدبیر و امید خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
3
3
comment جناب آقای موسوی ،بنده نیز با جنابغالی در اینکه آقای مقتدایی پشتکار فراوانی داشته است موافقم .اما آیا آقای مقتدایی با نیروهای سیاسی و اجتماعی استان بخصوص ستاد دکتر روحانی تعامل داشته است؟؟ایشان چند بار به مشاوره های جنابعالی توجه داشته است؟؟؟در عجبم چرا ورژن دو مقتدایی اینگونه آمتحان خویش را به نیروهای استان پس داده است؟؟
از طرفی باید گفت اگر دولت در آستانه یکسال مانده به انتخابات از استاندار و معاونینش راضی بودند چرا ایشان را عزل نمودن تا چه رسد به همفکر و نیروی نزدیکش آقای خبیر....

یکی از مهمترین علل نارضایتی دولت و نیروهای سیاسی همفکر دولت در استان حوزه سیاسی و معاونت خبیر بوده است.جنابعالی نیک این حقیقت را میدانی اما در مقاله ات انکارش کردی یا اشاره ای ننموده ای.

امید است استانداری هماهنگ با دولت در استان منصوب شود تا پیگیر و مجری سیاست های دولت تدبیر و امید باشد و دولت به درستی از این وضعیت در جریان هستند که مجموعه مقتدایی و خبیر عامل نارضایتی نیروهای سیاسی استان و ستاد دکتر روحانی در خوزستان بوده است و بار دیگر اشتباه نمیکنند. عاقل را دوبار از یک سوراخ مار نمیگزد جناب سید رسول مشاور استاندار مقتدایی که اهمیتی به مشاوران نمیداد و قصد داشت فقط شیران رقیبش را در بند نماید.
طاعات و عبادتتان قبول حق باشد .

به حق قلم بزنید.
پاسخ ها
comment
يك هم استاني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
comment دوست عزي با وجود اينكه با نظرات حزب اعتدال موافقم ولي بايد به عرض شما برسانم كه متاسفانه دولت تدبير و اميد با اين كار اعتماد خود را در بيم مردم استان از دست داد و براي بدست اوردن آن بايد بسيار تلاش كند كه متاسفانه در زمان باقي مانده مجال اين كار نيست و بايد گفت اقاي روحاني بايد براي دور بعدي روي راي استان خوزستان حساب نكند چون مردم استان از اين تغيير ناراحتند و اميد دارند با انتخاب فردي از استان كه بتواند سر وساماني به وضع استان در مدت باقي مانده بدهد شاهد تغيير نظر مردم باشيم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
2
3
comment انتصاب مجدد هم کیشان مقتدایی خطای محض دولت است ونه عزل ایشان که کار به جایی بود اما کاشکی زودتر بود
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
1
1
comment اقای عضو تدبیر وامیدایا می دانی هماهنگی با سیاست های دولت چه معنایی دارد؟ یعنی موافقت با انتقال ای ازسرشاخه های روخانه های خوزستان برای باغ های پسته کرمان صنایع وبرنج کاری اصفهان کشاورزی وصنایع یزد کشاورزی بوشهر کشاورزی دهلران دراستان ایلام واخیرا مدعی جدید طبس درخراسان جنوبی وسرسبزی قم وشاید دراینده پاکستان وافغانستان ایا شما اصلاح طلبان بومی چنین استانداری را مخواهید؟ همانطور همفکران شما درلیست امید!!! درمجلس تاکنون درمقابل این پروژه ها وبلا تکلیفی استانداری سکوت معنا داری کرده اند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
2
2
comment محال است دیگر اسم روحانی را در دور دوم ریاست جمهوری بیاوریم. روحانی روی رای مردم خوزستان حساب باز نکند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
2
4
comment این فیلم ها را برید جای دیگه ایی بازی کنید ما خودمون فیلم سازییم ،استاندار فقط مقتدایی ،مقتدایی هر چی که بود دلسوز استانش و مردمش بود او به شدت مخالف برداشت آب از سرچشمه های کارون بود وقتی این استاندار مقتدر برکنار شد کلنگ انتقال آب به یزد زده شد و اکنون دیگران هم جرات گستاخی ودست اندازی به کارون را پیدا کردند از جمله طبس
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
1
1
comment با سلام ،من یک هفته پیش نظرم را درخصوص انتصاب آقای دکتر خبیر به عنوان استاندار خوزستان دادم ولی متاسفانه سایت شوشان آن را منتشر نکرد .پیشاپیش تبریک میگوییم ......ٔ
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment 1_خواهشا اگر اقایون نظری دارن از خودشون مایه بذارن و نظرشون رو تعمیم ندن
2_ اگر دولت با مقتدایی مشکل داشت یقینا از نیروهای نزدیکش استفاده نخواهد کرد 3_ اگه شما هم با بومی بودن موافقید همونطوری که گفتید باید بدانید که اقای خبیر غیربومی و ایلامی است
4_ در نهایت لطف بفرمایید دیگه نامه نگاری نفرمایید و این شیرینی بازی ها رو تمام کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
comment
0
0
comment سایت محترم شوشان
سلام علیکم ،احتراما استدعا داریم به نمایندگی از جمعی از مردم خوزستان ازآقایان دکتر شجاعپوریان یا دکتر مقتدایی بخواهید که ان شا الله برای دوره بعدی انتخابات رییس جمهوری ثبت ونام کنند . انتظار داریم پیگیری نمایید وسایت مورد حمایتش باشید وموضوع را منعکس فرمایید.با سپاس
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
comment
0
0
comment سالهاست خوزستان استانداری لایق وشایسته چون مقتدایی نداشته و به خود ندیده .حال اینکه اقدامات دلسوزانه وشایسته این مرد وارسته واندیشمند به ضرر کدام اشخاص ....ومنافع چه کسانی بخطر افتاده بماند ولی تمام حقایق در اس این گزارش گفته شد عزل مقتدایی خطای فاحش دولت ومایه ادامه عقب ماندگی استان خو ستان وهئچگونه نشانه تدبیر وامیدی درآن نیست ،واقعا مایه تاسف است واین اقدام دولت کاملا با وعده های تدبیر وامید حسن روحانی ،رئیس جمهور در تضاد است حال هرکا میخواهد داستانسرایی کند ولی حقیقت عوض نمی شود.
comment
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
comment
0
0
comment آری براستی که (عزل مقتدایی خطای فاحش........)وآقای رییس جمهور در دور انتخابات بعدی روی آرای مردم خو ستان حساب نکنند.مقتدایی پا روی دم کیا گذاشته که ......؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار