اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۴۵
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
برکناری فرماندار اندیمشک و انتصابات فرج الله خبیر / فرا رفتن از تعامل و پا گذاشتن در ورطه دخالت و سهم خواهی
این تعامل هم باگروه های سیاسی باید برقرار شود و هم با نمایندگان و هم نخبگان . آنچه آسیب زاست فرا رفتن از تعامل و پا گذاشتن در ورطه دخالت و سهم خواهی است.

شوشان

پرده اول : اردیبهشت ماه سال جاری ، وزارت کشور با تاخیری چند ماهه با استعفای استاندار خوزستان موافقت کرد. عزل و نصب های مقتدایی و جابجایی فرمانداران از دلایل اصلی برکناری یا پذیرش استعفای استاندار سابق بود. در آن مقطع زمانی ، چندین و چند فرماندار برکنار و جابجا شدند و این امر صدای نمایندگان جدید خوزستان را نیز در آورد و گلایه ها از مقتدایی روانه وزارت کشور شد.

پرده دوم : مقتدایی در زمان استانداریش به صراحت می گفت که به کسی باج نمی دهد. دلیل اختلاف مقتدایی با نمایندگان بهارستان نشین خوزستان در مجلس نهم نیز همین بود. مقتدایی معتقد بود که زیر بار خواسته های غیرمنطقی نمایندگان نمی رود و همین هم موجب شده بود اختلافات بالا بگیرد و نمایندگان مجلس نهمی استان حتا از شرکت در نشست شورای اشتغال روی برگردان بودند.

پرده سوم : یک ماه از برکناری مقتدایی می گذرد . تقریبا یک ماه پیش معاون وزیر کشور با حکم پذیرش استعفای مقتدایی به اهواز آمد و فرج الله خبیر را سرپرست کرد و پیرو آن ،  همه جابجایی ها و عزل و نصب های مقتدایی جز در هندیجان و شوشتر و حمیدیه ، به حالت اولیه درآمد و دوباره فرمانداران و مدیران معزول و جابجا شده به جای اولیه برگشتند و غوغای حاصل از انتصابات فروکش کرد.

پرده چهارم : معمولن در دوران سرپرستی ها به دلایل مختلف کمترین عزل و نصب ها صورت می گیرد. در دوران سرپرستی فرج الله خبیر نیز به جز انتصاب هومن خورشید و جایگزینی به جای درویش ، انتصاب بویری به عنوان سرپرست فرمانداری رامهرمز و سعید کعبی به عنوان فرماندار هویزه شاهد انتصاب دیگری نبودیم. سه انتصابات اخیر سرپرست استانداری به دلیل هماهنگی های از پیش انجام شده با مجموعه وزارت کشور ، بی حاشیه و به دور از جنجال بود.

پرده پنجم : انتصاب چهارم فرج الله خبیر و برکناری فرماندار اندیمشک پس از رایزنی های چند روزه و هماهنگی ها ، هر چند در ظاهر روند طبیعی را طی کرده اما در ورای آن ، شاهد موردی هستیم که مقتدایی سه سال در برابرش مقاومت کرد و زیر بارش نرفت ؛ این مورد همان "خواسته های غیرمنطقی" برخی نمایندگان مجلس است که خواستار انتصاباتی به مذاق خویش بودند. 

پرده ششم : بی شک برکناری گودرزی فرماندار اندیمشک ، بی ارتباط با نماینده جدید این شهرستان نیست. مصاحبه گودرزی با خبرگزاری ایرنا در رابطه با عزل شبانه مدیران اندیمشک بی هماهنگی با فرمانداری شرایط عزلش را رقم زد. چندی پیش گودرزی در حاشیه نشست شورای سلامت شهرستان که خبر آن در خبرگزاری رسمی دولت منتشر شد انتقاداتی صریح و بی پرده را روانه حسنوند نمود و از عزل رییس جهاد کشاورزی اندیمشک بی هماهنگی او گلایه کرد و گفت که "هر مدیری در شهرستان حرمت دارد و جابجایی ها باید با حفظ حرمت افراد انجام گیرد. چرا باید اینقدر سطح شهرستان و دولت در اندیمشک پایین آورده شود و مدیران شبانه و بدون اطلاع و هماهنگی فرماندار جابجا شوند."

پرده هفتم : جدا از کارنامه مدیریتی فرماندار سابق اندیمشک و اینکه در دوران فرمانداریش خوب عمل کرده و یا عملکردش نامطلوب بوده، آنچه مهم است تفکیک وظایف قوه ی مقننه و نمایندگان مجلس با قوه ی مجریه و دولتمردان است ؛ البته با حفظ تعامل و مشورت پذیری. دخالت نمایندگان در امور اجرایی و ورود به عزل و نصب ها ، نه تنها بُعد نظارتی شان را کاهش می دهد بلکه ناخواسته به ورطه "سهم خواهی" کشیده می شوند. البته نظارت بر عملکرد مدیران حق قانونی و وظیفه ی هر نماینده ای است اما این وظیفه اگر در مجرای قانونی انجام نشود ، شائبه های مختلفی را ایجاد می کند.

پرده هشتم: برکناری گودرزی فرماندار اندیمشک و انتصاب پیمان جهانگیری سرپرست اداره کل سیاسی استانداری خوزستان به عنوان سرپرست فرمانداری اندیمشک ، و آنگاه جایگزنی گودرزی به جای جهانگیری (البته این جایگزنی هنوز رسما اعلام نشده است) ، دور باطلی است که صرفا بی هدف و برای آرام کردن فضای انتقادی انجام شده و هدفی جز این ندارد.

پرده نهم: با وجود خلا ناشی از رفتن مقتدایی و حواشی ایجاده شده برای انتصاب استاندار جدید ، فرج الله خبیر به عنوان سرپرست توانسته بخوبی بر اوضاع مسلط شود اما به هر حال عدم انتصاب یک ماهه استاندار ، قدرت تصمیم گیری ها را کاهش داده و در نبودِ استاندار ، روند استان در برخی موارد با مشکل مواجه شده است. 

پرده دهم: تعامل و مشورت – آنچه که مقتدایی فاقد آن بود – باید سر لوحه مدیر ارشد استان قرار بگیرد و این تعامل هم باگروه های سیاسی باید برقرار شود و هم با نمایندگان و هم نخبگان . آنچه آسیب زاست فرا رفتن از تعامل و پا گذاشتن در ورطه دخالت و سهم خواهی است. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۱۹
comment
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
3
comment خدا وكيلي خود شما به پرده نهم اعتقاد دارى كه اينگونه مينويسي حق آستان خوزستان اين است؟ حيف از شما كه اينگونه خودرا ضائع ميكني؟
comment
پورشريفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment بله ديگه باز ....شروع كرد به.......-اين همه قول داد زد زيرشون چه اشتباهي كردم بهش راي دادم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment باسلام لطفا رسم الخط فارسی رعایت شود من خواننده شوشان هستم در چندین جا مشاهده شده که غلط املایی در نوشتار وجوددارد که خلاف ضبط وثبت اساتید فرهنگ نویسی مانند دکتر معین ،علامه دهخدا که روزنامه نگاربوده است برای نمونه معمولا اینگونه نوشته میشود نه معمولن ازاین روی معنای واژه بکلی عوض میشود
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
comment عزیزم شوشان درست نوشته . حتی را حتا و معمولا رو باید معمولن نوشت.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
1
comment اصل تفکیک قوا طنز شده در ذهن مردم اندیمشک
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment دست حسنوند درد نکنه

جناب سایت شوشان!
چطور 4 سال پیش در چنین موقعی، زمانی ک نماینده اندیمشک جناب دارایی شبونه ک چ عرض کنم ثانیه ای مدیران رو عوض می کرد چیزی در این رابطه ننوشتی؟!
همه عزل و نصب ها واقعا شبانه و ابسیلوم ثانیه ای بود. موندم چرا اون موقع دست ب قلم نشدی!
رییس بنیاد شهید 4 سال پیش در چنین روزهایی طی یک ساعت 3 مرتبه تودیع و جانشینش معارفه شد. ک با پیگیری فرماندار وقت و پرسنل مربوطه اش همون رییس قبلیش در جای خود ابقاء شد ، چرا آنموقع چیزی نگفتی؟!
فرماندار وقت رو با وجود دستور اکید و نامه مستقیم شخص رییس جمهور مبنی بر عدم عزل وی، 4 سال پیش در چنین موقعی جناب دارایی از عدم حضور رییس جمهور و هیئت دولت ک مشغول استقبال از کشور های اسلامی برای نشست در اجلاس تهران بودند سوءاستفاده کرده و با فشار ب استاندار وقت ، شبانه و واقعا شبانه عزل و مدیر کل خوب مالی استانداری رو ب عنوان سرپرست معرفی کردند!چطور آنموقع چیزی ننوشتی!؟
تک تک کارمندان جابجا و یا بعضا اخراج کرد! آنموقع چرا چیزی ننوشتی!؟
برای جابجایی حتی برخی از کارمندان ک فرماندار جدید ب آن تمکین نمی کرد با تهدید و تحت فشار گذاشتن باز هم استاندار مبنی بر عدم انتصاب فرماندار در پست فرمانداری ، اقدام ب جابجایی افراد ک تنها در حد یک کارمند و یا ابلاغ داخلی بودند اقدام کرد، چرا آنموقع چیزی ننوشتی؟!
و خیلی چیزهای دیگر ک از حوصله شما و من خارجه...
اینها رو گفتم ک بدونی مردم هوشیارند و ناظر و از همه بالاتر خداوند است ک ناظر ایت بر اعمال همه ما.
پس لطفا حرمت سایت وزین و خوب شوشان رو نگهدار.
با سپاس
comment
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
1
comment در اندیمشک حسنوند همه کاره است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment وحدت رو آقای .....فقط بین اطرافیان خودش برقرار کرده تا حالا ایشون از حامیان و دوستان رییس جمهور اسبقه که سابقه استانداری بوشهر رو هم داره .حالا موندیم دولتمردان روحانی رو چه شده که این همه تغییر در اندیمشک یکدفعه داره رخ میده .یعنی این مدیرا یدفعه با هم کارشون نارضایتی به بار آورده یا ... انگار دولت عوض شده تو اندیمشک بیشتر مسیر ها بنر تبریک و تقدیر از انتصاباته خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment عزیزان چرا اینقدر بزرگنمایی بیخود
چطور 4 سال پیش ک هر یک ساعت ی نفر عزل و نصب میشد و راه ب راه بنر می زدند و با هم سر جا نبودن بنر دعوا و رقابت میکردن چیزی نگفتین!
والله عجیبه ک اون کارا رو ب یاد ن میارید اما اومدی اینجا و بزرگنمایی میکنی.
خیلی زشته قدری خدارو هم ناظر اعمال بدونیم بد نیست.
comment
قيطاسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment [...]
ضمنا ايشون كه در سخنراني امسال گفتن كسي رو عوض نميكنم و وحدت وحدت !!!؟؟؟ الان وحدت كجاست!!؟؟؟؟
همش وعده [...]
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment مدیر ارزشمند ونمونه آموزش وپرورش آقای سپهریان هم ظاهرا تو نوبت کار وحدته . اینو دیگه چی بگیم ...
comment
دردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment باسلام-مسولین اجرایی استان و کشور بایست بدانند که مردم به دولت روحانی و شعار اعتدال رای دادند که نیروهای دولت قبل در بدنه اجرایی کمتر باشند [...] به کدام دلیل الله اعلم
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment در اندیمشک چه خبر است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment سلام اتفاقا دوره گذشته مردم آرامش نسبی به دست آوردن ولی بازهم به خاطر آن سیاستی آقای [...] و برخی افراد که مامور بودن ایشان را ازکناره گیری منه کنند برای شد مردم اندیمشک به عقب بازگردند و [...] متاسفانه دوباره جابجایی در پایین ترین رده اتفاق بیافته.
comment
معلم
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment سلام این شیوه در راستای وحدت و همدلی نیست
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment وحدت كجاست ؟؟؟ايشون صحبتي هاي كرد و با داس به جون مديران افتاد

خود كرده را تدبير نيست
comment
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment [...] ضعیفه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment در دوران نمایندگی آقای ... این موارد عادی است مورد داشتیم شهردار فرماندار شد فرماندار شهردار شد . مدیران کل استان هم باید پاسخگوی مقام معظم رهبری و خون شهدا و مردم شهید پرور اندیمشک باشند اگر در این مورد اعمال نفوذ را می پذیرند. ومدیران رو سلیقه ای جابه جا می کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
comment
0
0
comment به نظرم نداشته باشد خیلی بهتر است.
من که طرفدار امیر حیات مقدم بودم ولی دولت و نهاد های دیگر طرفدار افراد بله قربان گو هستند .در کل خوزستان یک استان نفرین شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار