شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
با امضای 2 تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و سه شرکت بهره بردار شمال خوزستان از این پس تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه صنعت آب و برق خوزستان در دانشگاه جندی شاپور دزفول انجام می شود.

مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه کلی و اجرایی میان دانشگاه جندی شاپور دزفول و سه شرکت بهره برداری سد و نیروگاه دز و کرخه و شبکه آبیاری شمال خوزستان به ایرنا گفت:این تفاهم نامه حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و همکاری دانشگاه و صنعت است.

وی از ایجاد 6 ناحیه علمی در خوزستان و امضای تقاهم نامه های مشابه با سایر این نواحی با شرکت های آب و برق خوزستان در روزهای آینده خبر داد و گفت: اولین تفاهم نامه در دزفول به امضا رسیده است و در روزهای آینده تفاهم نامه های مشابهی میان سازمان آب و برق خوزستان و سایر دانشگاه های استان خوزستان در راستای تامین نیاز علمی آموزشی و فنآوری شرکت های برقابی استان به امضا خواهد رسید.

مهرداد حیدری مدت این تفاهم نامه را 10 سال اعلام کرد و ادامه داد:در راستای این تفاهم نامه در ماه های آینده نیز قراردادهای پژوهشی تا سقف 2 میلیارد ریال اعتبار میان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و سه شرکت بهره بر داری سد و نیروگاه دز، سد و نیروگاه کرخه و شبکه های آبیاری و زهکشی شمال خوزستان به امضا خواهد رسید.

وی ایجاد عدالت در تحصیل و تحقیق، همکاری صنعت و دانشگاه و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد و افزود: هم اکنون بخش زیادی از آموزش نیروهای سازمان آب و برق خوزستان توسط استادانی از تهران انجام می شود که با توجه به ظرفیت های علمی دانشگاه های خوزستان می توان این نیاز را از ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان تامین کرد.

ریس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا امضای این تفاهم نامه ها را گامی در جهت اقتصاد دانش بنیاد برشمرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه تمامی تحقیقات بنیادی و کاربردی در بخش صنعت آب و برق شمال خوزستان در این دانشگاه انجام می شود. 

محمدرضا عصاری ادامه داد:تا سه ماه آینده قراردادهای عملیاتی میان دانشگاه و این شرکت ها آماده امضا می شود ضمن اینکه برای سرعت بخشیدن به اجرای این قراردادها دفتری در دانشگاه جندی شاپور خاص این موضوع ایجاد می شود.

وی افزود:با امضای این تفاهم نامه ها دانشگاه جندی شاپور دزفول به عنوان مرکز پژوهشی تحقیقاتی نیروگاه های برق آبی و مجموعه صنعت برقابی خوزستان تلقی می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه این تفاهم نامه شامل 9 سرفصل مورد نیاز صنعت آب و برق خوستان است ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه با ظرفیت علمی، تحقیقاتی و آموزشی خود در رفع نیازهای سازمان آب و برق استان همکاری نزدیکی خواهد داشت.
رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول همکاری صنعت و دانشگاه را موجب شکوفایی اقتصاد کشور دانست و گفت: این تفاهم نامه در راستای توجه به ظرفیت های داخلی، شکوفایی و خودکفایی علمی و فناوری کشور است.

وی تفاهم نامه را دارای 9 شاخه تخصصی اعلام کرد و ادامه داد: توجه به آموزش و علوم انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع آب ، فناوری آب یاری، کنترل، مانیتورینگ و ابزار دقیق ، تصفیه آب و تجهیزات تولید آب، ساخت و نگهداری سد، انرژی های جدید و نیروگاه های برقابی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار