شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
گفتگو با سید نظام مولاهویزه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی: طرح تفکیک حوزه انتخابیه هویزه و دشت آزادگان پیگیری شود/ در دوران احمدی نژاد روند کارها تکراری و روبنایی بود / چرا جوانان هویزه باید از بیکاری رنج ببرند/ برخی مدیران فقط به دنبال تملق و چاپلوسی مافوق خود بودند
مظلومیت هویزه به گردن کسانی است که فقط خون مردم را مکیدند و بردند و رفتند؛ همان هایی که به دنبال پیمانکاران غیربومی هستند.
شوشان: هفتمین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی در حالی در خرداد ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد که میان نمایندگان این دوره و دوره قبل تفاوت زیادی بود. نمایندگان اصلاح طلب جای خود را به رقیب داده بودند، اهداف و برنامه های جریان اکثریت جدید درست در تضاد نمایندگان اکثریت پیشین بود. برای مقایسه ای کوچک، تنها کافی ست در نظر داشته باشیم به جای مهدی کروبی در ریاست، حداد عادل نشست، بجای محمدرضا خاتمی در نایب رییسی، محمدرضا باهنر تعیین شد، جای محسن میردامادی در کمیسیون امنیت ملی را علاءالدین بروجردی گرفت و در کمیسیون اصل نود هم بجای حسین انصاری راد، حجت الاسلام فاکر قرار گرفت تا مجلس هفتم سمت و سویی کاملا متفاوت با مجلس ششم داشته باشد.

ویژگی مهم مجلس هفتم این بود که با دو دولت کاملا متفاوت مواجه بود. بخشی از عمر این مجلس با دولت خاتمی گذشت و بخشی دیگر با دولت احمدی نژاد. اکثریت مجلس هفتم اصولگرا بودند.  در مجلس هفتم زیر چتر اصولگرایی، گروه های متعد اصولگرا با «ذهنیت خاص خودشان» وجود داشتند. همین موضوع عاملی بود تا یکپارچگی جدی بین همه اصولگرایان تحقق پیدا نکند.

 یک سری به جد دنبال این بودند که هر چه دولت اصولگرای احمدی نژاد می گوید، درست است. یک سری بعد از چند ماه به این سمت رفتند که انتقادات جدی تری به دولت داشته باشند و گروهی در میان اصولگرایان، به عنوان مستقل پیدا شدند. 

سید نظام مولا هویزه در آن مقطع زمانی از حوزه انتخابیه هویزه و دشت آزادگان وارد مجلس شد. با روی کار آمدن دولت اعتدالی و ریاست جمهوری حسن روحانی ، دفاعی تمام قد از دولت یازدهم نمود و در یادداشت های متعدد ضمن دفاع از گزینه ی پیشنهادی روحانی برای وزارت کشور چنین نوشت:  "امروزه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر روحانی که واجد اکثریت آرای ملت ایران در انتخابات با شکوه ریاست جمهوری است ،سر فصل جدیدی از حیات سیاسی کشور که به فضل الهی بارقه امیدی برای مواجهه قدرتمند با انبوه چالش های خارجی و داخلی ایجاد کرده ، گشوده شده است. "

پایگاه خبری شوشان گفت و گویی با این نماینده مجلس هفتمی انجام داده که بخش هایی از این مصاحبه در ذیل می آید: 
 
 • در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که مصادف با دولت احمدی نژاد بود ، روند کارها در خوزستان تکراری و بدون فاکتور جدید کاری بود و تمامی کارها روبنایی صورت می گرفت و هرگز مدیران به فکر کارهای اساسی و زیربنایی نبودند. در این دوره مدیرانی دیدم که به جهت رضایت مسئولین مافوق و استانی با تملق و چاپلوسی بودجه هایی که در اختیار منطقه قرار داده می شد را به استان عودت می دادند که اسباب رضایت مسئوولین بالادستی را فراهم کنند. 
 
  • در آن مقطع زمانی با سعی و کوشش فراوان مصوباتی از جمله دو بانده کردن تمام مسیرهای مواصلاتی و ... به تصویب رسید. از آنجا که تصویب این مصوبات در اواخر دوره نمایندگیم بود دیگر امکان پیگیری و اجرایی شدن آن را نیافتم. در زمینه اجرای این مصوبات باید نمایندگان بعدی یعنی آقایان هاشم سواری و ناصر صالحی جوابگو باشند چرا که مصوبات در استانداری تاکنون ثبت شده ولی متاسفانه ضعف دوره های هشتم و نهم و عدم پیگیری نمایندگان بعد از من نه تنها مصوبات راکد ماند بلکه به باد فراموشی سپرده شد.

  • زمانی که هویزه بخش بود با 900 میلیون تومان اداره می شد وقتی آن را تبدیل به شهرستان کردم سالیانه مبلغ 15 میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص داده شد که اینک باید امکانات شهر با امکانات دبی همطراز باشد ! ولی چرا پس از گذشت این مدت وضعیت هویزه باید چنین باشد؟ چرا فاضلاب هویزه باید چنین باشد؟ چرا موج بیکاری در هویزه بیداد می کند؟ این پول ها کجا رفتند؟ مسئولین به فکر چه چیزی هستند؟ بودجه ای به این هنگفتی باید در جیب چه کسی برود؟ مردم هویزه مظلوم واقع شدند محرومیت و مظلومیت هویزه به گردن کسانی است که فقط خون مردم را مکیدند و بردند و رفتند؛ همان هایی که به دنبال پیمانکاران غیربومی هستند.
 
   • در پایان دوره هفتم طرح دو نماینده ای شدن دشت آزادگان و هویزه را پیگیر کردم و به هاشم سواری نماینده بعدی نیز تاکید کردم که دنبال کند و اگر دنبال می کرد قطعا دشت آزادگان و هویزه اینک دو نماینده در مجلس داشت چرا که دو شهرستان جدا هستند.
 
  • ساعدی نماینده جدید دشت آزادگان و هویزه از مدیران لایق و کار آمد است و با توجه به تازه نفس بودن ایشان و کارکرد خوب گذشته و شجاعت و شهامتی که دارند قطعا موفق خواهند بود ولی از وی درخواست می کنم برای هر شهرستان و هر بخش از افراد همان منطقه برای اداره آن منطقه بهره ببرد تا موفقیت بیشتری کسب نماید.
 
  • سه محور نماینده، امام جمعه و فرماندار باید همدل و متحد باشند ولی متاسفانه چنین نیست. رمز پیشرفت و توسعه هویزه و دشت آزادگان اتحاد و همدلی مسئولین است.
 
 گفتگو : نبی نیسی


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
كيان شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment نظرم بر اين است كه نماينده مجلس آقاي سيد نظام مولا هويزه بسيار در وحله اول به فكر شهروندان اون ديار بودند. و بسيار مفيد و ارزشمند در راه نماينده بودن بودن ايشان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار