شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: حاکم شدن تفکر سیستمی در بین عناصر یک نهاد فرهنگی باعث هم‌افزایی در انرژی‌ها و جلوگیری از اتلاف آن و رشد فعالیت‌ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، رضا قمر زاده معاون فرهنگی کانون کشور در اولین سفر استانی خود در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز با تأکید بر این موضوع گفت: تفکر سیستمی نوعی نگاه به جهان هستی و پدیده‌های آن است و این شیوه تفکر، روش‌شناسی مؤثری را برای سیستم‌های فرهنگی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که در تفکر سیستمی، صرفاً به اجزاء و جزئیات یک سیستم نگاه نمی‌شود بلکه چگونگی تعامل بین اجزاء و نیز برهم‌کنش اجزاء و محیط بررسی می‌شود افزود: تفکر سیستمی تفکری کل‌نگر است در حالی که تکیه صرف بر جزء‌نگری، امکان فهم الگوهای حاکم بر پدیده و سیستم را از بین می‌برد.
قمر زاده با بیان این‌که برای دست‌یابی به اهداف سیستم اصلی، تناسب، هماهنگی و نظم اجرا مهم است و اجزای سیستم باید در عین هدفمندی در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا هم‌افزایی تحقق یابد در غیر این صورت، ناهماهنگی و تضاد بین اجزا، دست‌یابی به اهداف سیستم اصلی را مختل می‌کند اضافه کرد: تفکر سیستمی به مدیران نیز کمک می‌کند تا ساختار، الگوها و وقایع را در پیوند با یکدیگر مورد بررسی قرار دهند و تنها به مشاهده وقایع اکتفا نکنند.
وی در ادامه مراکز کانون را خط مقدم خدمت فرهنگی به جامعه معرفی کرد و گفت: تمامی واحدها در کانون باید در راستای خدمت‌رسانی به این مراکز فرهنگی و هنری به‌صورت هماهنگ قدم بردارند و پشتیبانی کننده آن‌ها باشند. معاون فرهنگی کانون کشور با تأکید بر این‌که کانون ظرفیت‌های بسیار بالایی برای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان دارد اظهار کرد: کانون نهادی فرهنگی است که اساس آن بر کتاب و کتابخانه قرار گرفته و خانواده‌ها آن را به‌عنوان یک سازمان غیررسمی که شیوه‌های آموزشی متفاوتی دارد آزادانه برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانانشان انتخاب می‌کنند.
قمر زاده همچنین مربیان، کارشناسان و دیگر کارکنان کانون را همانند اورانیوم غنی شده معرفی کرد که با تمام توان، عشق و علاقه بدون آنکه کمبود انرژی کنند در راستای خدمت‌رسانی به آینده‌سازان ایران اسلامی تلاش می‌کنند.
در این نشست همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همدلی و هماهنگی در انجام امور فرهنگی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: کار در کانون استان خوزستان بر اساس کار مشورتی و کارشناسی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
شنبدی تأکید کرد: تمامی کارها در کانون استان از برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، به کار گماردن، هدایت و نظارت بر اساس فرآیندی آگاهانه و بر اساس مشارکت تمامی کارکنان صورت می‌گیرد و در حال انجام است.
همچنین در حاشیه برگزاری این نشست لوح تقدیر و هدایای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌پاس قدردانی از تلاش‌های بهرام یارزاده دهکردی مسوول روابط عمومی کانون استان خوزستان توسط معاون فرهنگی کانون کشور به وی اهدا شد.
گفتنی است: در اولین سفر استانی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، رضا قمر زاده در نشستی صمیمانه با مسؤولین و کارشناسان ستادی و همچنین مسؤولین و مربیان مراکز کانون شماره یک و 5 اهواز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداخت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار