اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
در نشست خبری شهردار منطقه یک اهواز مطرح شد:اجرای 20 پروژه به ارزش 27 میلیارد تومان در سال 94 برای منطقه یک اهواز
الیاس دره شوری شهردار منطقه یک اهواز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در دفتر خود برگزار کرد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد


شوشان: الیاس دره شوری شهردار منطقه یک اهواز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در دفتر خود برگزار کرد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سوالاتی که بیشتر معضلات اصلی مردم در این منطقه به شمار می روند.

به گزارش شوشان ، وی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به مختصات منطقه یک اهواز گفت: شهرداری منطقه یک وسعت 1006 هکتاری دارد که حدود 5 درصد وسعت اهواز می باشد و بر اساس سرشماری سال 1390 جمعیتی بالغ بر 108 هزار نفر در این منطقه زندگی می کرده اند که فکر می کنم این رقم اکنون به 120 هزار نفر رسیده باشد.

شهردار منطقه یک گفت: منطقه یک 106 هکتار فضای سبز دارد و به ازای هر نفر 9 متر ، 4 ناحیه خدمات و یک ناحیه ویژه که موضوع رفت و روب و جمع آوری زباله را عهده دار هستند و همچنین 4 ناحیه فضای سبز داریم، تعداد کارگران پیمانکاری ما 480 نفر می باشند و 25 نفر کارگر قراردادی داریم که جمعا 505 نفر می شوند و 27 ماشین حمل زباله که شبانه روز 140 تن زباله جمع آوری می کنند و حدود 2/1 کیلوگرم سهم هر شهروندی اهوازی ساکن در منطقه یک است.


دره شوری بیان داشت: در فضای سبز 183 نفر زیر نظر پیمانکار و 77 نفر به صورت قراردادی کار می کنند، تعداد پارک های موجود در منطقه یک 25 مورد است و می توانیم در پارک ربیع 505 دستفروش را ساماندهی کنیم و در صورت رفع برخی مشکلات این پارک تا 1000 نفر هم می تواند دستفروش را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: یکی از ایده های ما برای پارک ربیع راه اندازی پیست دوچرخه سواری با 1600 متر وسعت است که قطعا می تواند جوانان و سالخوردگان را مهمان خود کند و اگر بخش خصوصی وارد شود قطعا این مهم از برنامه های ماست، متاسفانه و به اعتقاد شخصی من ما بعد از انقلاب مدام در حال جنگ بودیم و برخی از کشورها که مخالف پیشرفت و آرامش ما هستند اجازه ندادند که بتوانیم اقتصاد خود را که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است ترمیم کنیم ، از این رو تنها راه رفع مشکلات اقتصادی را در مدیریت و کاهش هزینه ها دیدیم که امیدواریم بتوانیم با این مهم به فکر توسعه شهر اهواز باشیم.

شهردار منطقه یک اهواز تصریح کرد: در سال 94 شهرداری منطقه یک 20 پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان مد نظر داشت که در حین اجرا این رقم به 27 میلیارد تومان کاهش یافت، همچنین 55 هزار متر مربع آسفالت و زیرسازی داشتیم، نقاشی های دیواری، چمن کاری، سامانه برق خیابان امام، نرده گذاری خیابان نادری، لوله گذاری آب خام، نصب مبلمان شهری و وسایل بازی، همسان سازی درهای منحول ها، پیاده روسازی و ... را انجام دادیم، همچنین در سال جاری تصمیم بر این است که 40 هزار متر مربع آسفالت داشته باشیم و حدود 19 پروژه را آغاز به کار کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از علل عدم ادامه دادن رواق سازی در خیابان طالقانی وجود ساختمان های قدیمی است که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و برای این مهم قطعا کامیون ها باید از مسیر عبور کنند تا بتوانند نخاله ها را بردارند، اما وجود رواق ها مانع از انجام این کار می شود و اینکه برخی جاها سقف را برداشته اند، از این رو برای ادامه دادن رواق ابتدا باید فکری برای ساختمان های فرسوده در خیابان طالقانی کرد.


دره شوری بیان داشت: یکی از پروژه های مد نظر ما که با پیشرفت کندی روبه رو است و امیدوارم تا پایان سال به نتیجه نهایی برسد سرای محله است و متاسفانه تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لازم به ذکر است که تنها احداث فرهنگسرا 2میلیارد و 100 میلیون هزینه جدای از تجهیزات آن دربردارد.

شهردار منطقه یک گفت: پروژه جواد الائمه 18 میلیارد تومان هزینه دربرداشته که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر دستور شهردار برای بهره برداری است، زیرا هم اکنون هم خودروها می توانند از روی ان عبور کنند، ولی طبیعی است یک سری ریزه کاری ها وجود دارد که باید برطرف شوند و در فاز دیگری باید لاین بعدی ان را به نتیجه برسانیم، همچنین زیر گذر شریعتی 7 میلیارد هزینه دربرداشته و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 8 میلیارد تومان هم برای تملک املاک موجود سر راه هزینه کرده ایم و انشاء الله تا پایان سال آن را به بهره برداری می رسانیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 85 برنامه فرهنگی در سطح منطقه را ما برگزار کردیم و علاوه بر آن در 50 برنامه برگزار شده از سوی مساجد و حسینیه ها حضور فعال داشته ایم و برای سال جاری با اعتباری بالغ بر 1میلیارد و 2 میلیون تومان 79 برنامه مد نظر داریم که تاکنون 10 مورد را اجرا کرده ایم.

دره شوری گفت: در منطقه یک 62 مسجد و حسینیه داریم، 54 مدرسه و 3 حوزه بسیج، همچنین 6 زمین چمن مصنوعی داریم و اگر شرایط مهیا شود و با توجه به اعتباری که پیش بینی شده احتمالا در پارک ربیع یک مورد دیگر را احداث کنیم.

شهردار منطقه یک اذعان داشت: در سال گذشته برای تملک برخی از ساختمان ها که بتوانیم آنرا به خیابان تبدیل کنیم 5/1 میلیارد تومان هزینه کردیم، لازم به ذکر است که در همین سال 59 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمدهای مد نظر ما بوده است که 58 میلیارد و 500 میلیون وصول شده است، همچنین در سال جاری 65 میلیارد مد نظر ماست که تاکنون 4 میلیارد وصول شده و 1/1 میلیارد هم از چک های تقسیطی وصول شده است.

وی گفت: یکی از نگرانی های ما در شهرداری عدم تخریب و در نهایت بازسازی بافت های تاریخی و میراثی ماست، از این رو برخی مکان ها را که میراث فرهنگی نامه تخریب داده است را ممانعت ورزیدیم و امیدواریم به موضوع بازسازی برسیم، اما متاسفانه اهواز به عنوان یک کلانشهر فاقد نقشه بافت تاریخی است.

دره شوری گفت: شاید ما بعد از منطقه 2 بیشترین درآمد را داشته باشیم اما 1150 نفر نیروی کار داریم که بیشترین تعداد در بین شهرداری های اهواز است و تقریبا هزینه های رفت و روب ما دو برابر سایر مناطق به خصوص در خیابان خاقانی است که روزانه 3 بار مجبور به جمع آوری زباله از این خیابان هستیم و اینکه بافت فرسوده وسیعی داریم که برای رفع آن صاحبان املاک را تشویق نموده ایم با 50 درصد تخفیف در پرداخت عوارض آن را بسازند و از این رو تاکنون 5 میلیارد طلبکاریم، همچنین لازم به ذکر است که برای بهسازی بافت فرسوده توسط شهرداری 93 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه یک اهواز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به روند اجرایی پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی گفت: بخشی از پارکینگ طالقانی ساخته و تکمیل شده است و این ظرفیت بعد از اتمام مراحل ساخت وجود دارد که 500 خودرو در آن جای بگیرند و اینکه این ساختمان در طبقه زیرین و همکف تجاری است و پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 70 درصدی دارد و می تواند بخشی از مشکلات پارک خودروها در مرکز شهر را مرتفع نماید.

وی بیان داشت: در سال گذشته 76 متقاضی پروانه برای رفع بافت فرسوده داشتیم و یک میلیارد و 567 میلیون تومان تخفیف برای این موضوع در نظر گرفتیم، همچنین اینکه 26 پروانه در سال جاری صادر و 611 میلیون تومان تاکنون تخفیف داشته ایم.

دره شوری در ادامه به موضوع دستفروشان و معضلاتی که از این دست گریبان شهرداری منطقه یک را گرفته اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه وضعیت خیابان سلمان فارسی به شکل کنونی که همه مردم از آن رضایت دارند دربیاید ماهانه باید 100 میلیون تومان هزینه کنیم، متاسفانه برخی از دستفروشان همانند سامورایی ها بر روی ماموران شهرداری شمشیر می کشند و یکی از ماموران ما در درگیری با این افراد به شدت آسیب می بیند و بر اثر جراحت 35 بخیه بدن او می خورد که امیدواریم دادگستری و نیروی انتظامی همچنان با صلابت جلوی این قضیه را بگیرد، ما برای ساماندهی خیابانها و جلوگیری از ورود دستفروشان هزینه های زیادی را متحمل شده ایم.

شهردار منطقه یک گفت: بخش های از راه آهن را برای رفع دید نامناسب پوشش گیاهی انجام دادیم، اما خوب در برخی مواقع با راه آهن جنوب مشکل داریم واینکه راه آهن می خواهد ایستگاه کارون خود را گسترش بدهد و خط جدیدی احداث کند که ما آنرا محدوده شهر می دانیم و قرار است در آنجا فضای سبز ایجاد کنیم که امیدواریم با تعامل دوسویه موضوع مرتفع شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که برای ورزش بانوان مد نظر ما بود این مسئله است که پارک 7 تیر را به پارک بانوان و اولین پارک بانوان اهواز تغییر دهیم و اقداماتی هم در این راستا انجام شد، اما بدلیل وجود کارگاه ایستگاه مترو نتوانستیم این پارک را محصور نمائیم، اما در کل امیدواریم در منطقه یک به مسئله بانوان بیشتر بپردازیم.

دره شوری گفت: در منطقه یک تا کنون 3 هزار قلیان جمع آوری و 2 هزار مورد آن معدوم شده است.
شهردار منطقه یک بیان داشت: یکی از برنامه های مد نظر ما ساماندهی آب سردکن ها در مرکز شهر است و اکنون 4 آب سردکن در خیابان امام نصب شده است و هر جا که مشکلی وجود داشته باشد قطعا آنرا رفع می کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه برخی می گویند برای تعریض خیابان قرار است سقاخانه حذف شد را تاکنون در دستور کار نداشتیم و اولین بار است چنین موضوعی مطرح می شود، اما قطعا اگر چنین موضوعی مد نظر است باید خیلی از مسائل رعایت شود و اینکه میراث فرهنگی در جریان کار قرار گیرد.

دره شوری گفت: یکی از اتفاقاتی که باید در منطقه رخ دهد تعامل با دستگاه ها برای کاهش حفاری آسفالت است، زیرا این موضوع بسیار ما را با مشکل مواجه کرده است و هر روز یک دستگاه خدمات رسان مشغول حفاری می شود که هزینه گزافی را برای ترمیم بر عهده ما می گذارد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه باکس های زباله یکی از لاینفک های جامعه هستند و متاسفانه چهره نامطلوبی به خود گرفته اند تا پایان ماه توسط پیمانکار تعویض شوند.

شهردار منطقه یک اهواز گفت: یکی از دیدگاه های ما در شهرداری تسهیل و تسریع در ارائه خدمت به ارباب و رجوع است و اینکه روند سالم سازی کار به خوبی صورت گیرد، از این رو این موضوع را بسیار حساس دنبال می کنیم و بعضا برای صدور پروانه در صورت نداشتن مشکل در نقشه یک روز بیشتر زمان نمی گذاریم.

دره شوری بیان داشت: آسفالتی که در شهر اهواز استفاده می شود متناسب با دمای شهر اهواز می باشد و عمری 4 ساله دارد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از حساسیت های ما ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی است که بیش از 90 درصد ایستگاه های اصلی هر مسیری در منطقه یک می باشد و اینکه هر فردی که تصمیم دارد به خوزستان بیاید مسیر اصلی آن اهواز و مرکز شهر یعنی منطقه یک است، پس برای این موضوع باید همت بیشتری گماریم، اما بدلیل تردد بالای خودروها هیچ مکانی برای احداث ایستگاه ها نداریم و امیدواریم بتوانیم فکری برای این موضوع کنیم، همچنین اینکه مکانیزه شدن تمامی ایستگاه های اتوبوس در توقفگاه های اصلی از اولویت های ما می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار