شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملك بیان كرد: فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، اداره بازرگانی و... باید به وضعیت مناطق گردشگری مال‌آقا و رباط رسیدگی كنند.

یونس شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: مال‌آقا و رباط (حضرت سلیمان) جزو مناطق گردشگری خوزستان هستند كه در باغملك قرار دارند اما در این مناطق به دلیل برخی مسایل وضعیت نامناسبی شكل گرفته است.

وی افزود: از جمله مشكلات این مناطق می‌توان به نبود نظارت صحیح از سوی اداره بازرگانی برای نرخ اجناس اشاره كرد. عدم حضور بازرسان بهداشت و نبود هیچ‌ گونه نظارت كیفی بهداشتی و ارایه سنتی مواد خوراكی به صورت دست‌فروشی در محل تردد خودروها و عابران پیاده وضعیت بهداشتی نامناسبی را ایجاد كرده است.

شفیعی تصريح كرد: یكی دیگر از مشكلات این مناطق نبود اسكان مناسب مسافران است. برای مثال در منطقه مال‌آقا ارگان‌هایی هم‌چون فرمانداری، آموزش و پرورش و غیره مكان‌هایی را برای اسكان اختصاص داده‌اند كه فقط كارمندان خودشان می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند در حالی كه برای دیگر گردشگران طبیعت جایی مشخص نشده است.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان كرد: این مناطق جزو مناطق درآمدزا در شهرستان باغملك به شمار می‌روند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این مناطق سرمایه‌گذاری كنند و مكان‌هایی مانند هتل‌، رستوران‌ و غیره را در آن ‌جا دایر كنند.

شفیعی یادآور شد: این باعث تاسف است كه مكان‌های مهم گردشگری در استان ما وجود دارد ولی به آن‌‌ها اهمیت نمی‌دهند و حتی سرنوشت بودجه‌ای كه به آن اختصاص می‌دهند مشخص نیست.

وی ادامه داد: مشكلاتی مثل نبود نظارت بر قیمت‌ها، نبود پاركینگ و مشكلات بهداشتی وضعیت نامناسبی را به وجود آورده است. البته ما این مشكلات را به نهادها و ارگان‌های مربوطه مثل شهرداری، فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و غیره گزارش داده‌ایم اما آن‌ها به درستی به وظایف خود عمل نكرده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار كرد: همچنين نظارت نیروی انتظامی در این مناطق آن‌ گونه كه باید نیست و وضعیت امنیتی مناسبی در این منطقه وجود ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار