اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
  معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خواستار آموزش حقوق کودکان به دانش آموزان مدارس شد.

به گزارش ایرنا فرج الله خبیر دوشنبه در کارگروه زنان و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه آگاهی کمی نسبت به حقوق کودکان در جامعه وجود دارد، بهزیستی خوزستان با همکاری سایر اعضای کارگروه بسته آموزشی تهیه و در مدارس توزیع کند.

وی افزود: از طریق بسته های آموزشی و رسانه ها می توان اورژانس اجتماعی (123) و وظایف آن را نیز به مردم آموزش داد. خبیر با اشاره به حضور کودکان کار در چهار راه های اهواز گفت: مسئولان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند زیرا همچنان شاهد کودکان کار در خیابان ها هستیم.
وی بر همکاری شهرداری ها در ساماندهی کودکان کار نیز تاکید کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این نشست از اجرای طرح اقتصاد در خانواده ویژه زنان روستایی در 10 شهرستان خبر داد. فرانک موسوی افزود: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی اجرایی می شود.

وی همچنین گفت: طرح دیگری در زمینه اقتصاد مقاومتی و با موضوع آموزش صرفه جویی در مصرف انرژی به زنان در دستور کار است که این طرح نیز باید به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

کنوانسیون‌ حقوق‌ کودک‌ مصوب‌ نوامبر 1989، یک کنوانسیون بین المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می کند. دولت هایی که این معاهده را امضا کرده اند موظف به اجرای آن هستند. این پیمان نامه در سال 1373 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار