شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شادگان از تخلیه زه‌آب‌های زمین‌های کشاورزی شهرستان رامشیر به رودخانه جراحی خبرداد و گفت: این زه‌آب‌ها به غیر از داشتن شوری بسیار بالا، حامل انواع سموم مضر کشاورزی هستند و باعث تلف شدن آبزیان موجود در رودخانه جراحی می‌شود.

هوشنگ مقامسی با بيان اين مطلب عنوان‌كرد: تخلیه زه‌آب‌های زمین‌های کشاورزی رامشیر به زه‌آب‌های موجود در مسیر رودخانه جراحی غیرمنطقی است. این در حالی است که شوری آب این زه‌آب‌ها از شوری آب دریا بیشتر است.

وی افزود: باوجود این‌که امور آب جنوب در طول سال آب‌بها را با قیمت بسیار بالا از کشاورزان دریافت می‌کند و مکاتبات بسیاری با امور آب جنوب و سازمان آب و برق خوزستان براي رفع این مشکل و جلوگیری از تخلیه زه‌آب‌ها به رودخانه جراحی شده، اما متاسفانه هیچ اقدام مثبتی در اين‌باره صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شادگان گفت: تخلیه این زه‌آب‌ها باعث از بین‌بردن زراعت و انواع کشت‌های شهرستان‌هاي شادگان و ماهشهر شده و منجر به وارد شدن ضررهای جبران‌ناپذیری به زمین‌های کشاورزی و محیط‌زیست منطقه شده است. مکاتبات متعددی نیز با محیط زیست شادگان انجام شده اما هیچ‌گونه اقدام مقتضی صورت نگرفته است.

مقامسی گفت: در سال تولید ملی متاسفانه سرمایه ملی که همان زمین‌های حاصلخیز کشاورزی می‌باشد با چنین اقداماتی روز به روز در حال تبدیل شدن به زمین‌های لم‌یزرع است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار