اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
یادگار گرامی امام با اشاره به انتشار برخی اخبار اشتباه در رسانه ها گفت: فراموش نکنیم که دروغ پردازان تنها زمانى موفق مى شوند که ما بدون تحقیق، دروغ هایشان را باور کنیم.
ادگار گرامی امام با اشاره به انتشار برخی اخبار اشتباه در رسانه ها گفت: فراموش نکنیم که دروغ پردازان تنها زمانى موفق مى شوند که ما بدون تحقیق، دروغ هایشان را باور کنیم.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  با انتشار عکسی اشتباه منسوب به سربازان که در سانحه جاده ای جان خود را از دست دادند، نوشت:



عکسی که به اشتباه منتشر شد. 
داستان جانسوز درگذشت برادرانمان هنوز تمام نشده، خبر رسیده که عکس منتشره از ایشان اشتباه است و آنها که در عکس هستند زنده اند. حقیقت امر آن است که چند روز پیش که مى خواستم این مصیبت را تسلیت بگویم، به دنبال عکس مناسب بودم و طبیعتاً اولین عکس هم ، همین تصویر بود، ولى با اینکه این عکس در صفحات بسیارى بود، چون مطمئن نبودم تصویر دیگرى را برگزیدم.
این را نوشتم تا به دوستان یادآور شوم در عصر انفجار اطلاعات مهم ترین بخش، صحت خبر است. به آنها که خود دروغ مى سازند کار ندارم و روى سخنم با دوستان است که با انبوهى از اخبار و تازگى ها با تعداد زیادى از تصاویر مواجه مى شویم که بخش زیادى از آنها دروغ است و یا دستکم تمام حقیقت نیست.

به عنوان مثال، بسیارى اوقات خبرهایى درباره خودم مى شنوم که جز آنچه به طور رسمى انتشار یافته، تقریباً تمامى شان دروغ بوده اند. از قبا و ردا و فلان و بهمان گرفته تا قصه هاى دیدار و گفتار و ....که بعضاً در جمع هاى قابل احترام هم نقل مى شده اند.

غرضم از نوشتن این مطلب، خودم نیستم بلکه مى خواهم در این شب قدر به یاد هم بیآوریم که باور دروغ هم اشتباه است و فراموش نکنیم که دروغ پردازان تنها زمانى موفق مى شوند که ما بدون تحقیق، دروغ هایشان را باور کنیم. تنها با اندکى تأمل، مى توانیم خود را و دیگران را از بسیارى از اشتباهات دور کنیم. فقط کافى است در قبول اخبار کمى سختگیر باشیم. 


بهانه اى باشد که در این شب همه درگذشتگانمان به خصوص سربازان عزیز را به فاتحه اى یاد کنیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار