اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: امیرالمومنین(ع) الگوی کاملی برای انسان سازی و نسخه ای جامع برای رشد و تعالی جامعه است و با حضرت علی(ع) می توان راه تعالی و تکامل را پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در بررسی شهادت امام علی (ع) باید به مسایل تاریخی و تحریف جامعه از امامت اشاره کرد.

وی افزود: اگر جامعه پس از پیامبر اکرم(ص) به وصیت پیامبر عمل و بعد از نبوت به امامت تن می داد، این مشکلات که از آن زمان تا کنون ادامه دارد، پیش نمی آید. جامعه اسلامی پس از پیامبر(ص) به خلافت متمایل شد و در 35 سالی که خلافت دست اندر کار جامعه اسلامی بود، جامعه اسلامی دچار پسرفت هایی شده بود.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: در آن دوران، تعصب های قومی و قبیله ای و اشرافی دوباره به جامعه اسلامی بازگشت و نظام طبقات اسلامی که در دوره تربیت پیامبر(ص) کمرنگ شده بود، دوباره به میدان آمد و زمینه ای برای بروز اختلافات ناشی از دوران جاهلیت بروز پیدا کرد.

شفیعی با اشاره به دوران خلافت امام علی (ع) عنوان کرد: در دوران خلافت پنج ساله امام علی(ص)، جامعه اسلامی به تربیت اسلامی بازگشت و انحراف های شکل گرفته، مجددا اصلاح شد. این کار بسیار دشوار بود زیرا سال های بسیاری، این آموزه ها در جامعه حاکم بود. به همین جهت، منافع و امیال بسیاری در خطر افتاده و در برابر امام علی(ص) ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: جنگ های نهروان، صفین و خوارج نشان از تلاش دشمنان در برابر امام علی(ص) بود. امام علی(ع) را درگیر جنگ ها کرده بودند تا مانع انجام سیاست های مدنظر امام علی(ع) شود. آنان که در ترور شخصیتی و سیمای امام علی(ع) نتوانستند به نتیجه برسند، اقدام به ترور فیزیکی کردند و در نهایت در یک عملیات تروریستی امام علی(ع) را مصدوم و به شهادت رساندند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: پس از شهادت امام علی(ع)، تحولات به وجود آمده سقوط و انحطاط جامعه اسلامی از حرکت آرمان گرایی خود را به دنبال داشت و این امر در همان ماه های نخست امامت امام حسن مجتبی(ع) نیز نمایان شد. تفرقه امت اسلامی و تنها ماندن امام حسن(ع) در برابر شیطنت های اموی، یکی از نتایج همین تحولات پیش آمده پس از شهادت امام علی(ع) است.

وی ادامه داد: در میان ویژگی های امام علی(ع) می توان صداقت، امامت، زهد و پرهیزکاری را مشاهده کرد؛ این مشخصات انسان را در مسیر کامل رشد قرار می دهد.

شفیعی گفت: امیرالمومنین(ع) الگوی کاملی برای انسان سازی و نسخه ای جامع برای رشد و تعالی جامعه است و با حضرت علی(ع) می توان راه تعالی و تکامل را پیدا کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در پیروی این شخصیت که یک نسخه کامل از تبعیت الهی است موفق باشیم و اگر توان علی(ع) شدن وجود ندارد ولی می توان علی گونه زندگی کرد و این تعبیر خود امام علی(ع) است.

برچسب ها: سیدمحسن شفیعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار