اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: در بررسی علت سقوط اتوبوس حامل سربازان، 50 درصد راننده به دلیل عدم کنترل، 25 درصد راهداری و شهرداری نی‌ریز به علت عدم توجه به مقاوم نبودن معبر و 25 درصد دیگر بر اثر سهل‌انگاری شرکت مسافربری کرمان اعلام ‌شده است.

به گزارش فارس، سرهنگ کسری سیروسی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره علل سقوط اتوبوس مسافربری که هفته گذشته در کیلومتر هفتم محور نی‌ریز - سیرجان در گردنه لای‌رز رخ داد، اظهار داشت: در بررسی علت سقوط اتوبوس حامل سربازان، 50 درصد راننده به دلیل عدم کنترل، 25 درصد راهداری و شهرداری نی‌ریز به علت عدم توجه به مقاوم نبودن معبر و 25 درصد دیگر بر اثر سهل‌انگاری شرکت مسافربری کرمان اعلام ‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس مسافربری ابتدا از زاهدان به‌سوی کرمان و سپس در پادگان صفرپنج این شهر اقدام به سوار کردن مجدد چند سرباز می‌کند و به حرکت خود ادامه می‌دهد و به علت نداشتن سرعت مطمئنه، راننده مجبور می‌شود که ترمزهای پیاپی انجام دهد که ترمز کارایی خود را ازدست‌ داده و به گردنه سقوط می‌کند.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس تصریح کرد: در این حادثه 19 سرنشین که 13 سرباز پادگان صفرپنج کرمان بودند کشته، 36 نفر مجروح و مصدوم، 11 نفر به بخش آی.سی.یو منتقل می‌شوند.

سیروسی بیان داشت: ظرفیت کامل اتوبوس مسافربری 44 مسافر است که اتوبوس حامل سربازان 55 مسافر را با خود حمل می‌کرده که این تخلف بوده است، همچنین اضافه‌بار و مسافر عامل دیگر این تصادف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از 213 نقطه حادثه‌خیز در استان فارس 9 گردنه اصلی و هفت گردنه فرعی است، افزود: بیش از 37 درصد تصادف‌ها بر اثر واژگونی اتوبوس مسافربری ناشی از خستگی، عدم کنترل، ناآشنا بودن به راه‌های مواصلاتی، سرعت غیرمطمئنه و غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: بر اساس آخرین آمار در 100 روز اخیر، 16 درصد کاهش تصادف فوتی، جرحی و مصدومیت در استان فارس داشته‌ایم که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها شاهد استمرار این روند در این استان هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار