اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۱۷۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
سعادت نیا در سال دوم شورا : پروژه های شهر رنگ و رویی به شهر داده است و احداث پروژه ها لحظه ای متوقف نشده است/سعادت نیا در سال پایانی و در آستانه انتخابات شوراها: آقای شهردار بهتر است کنار بروید. در این سه سال هیچ کاری انجام نشده است
فراموشی زودهنگام ِ پیش آمدها ، تبدیل به معضلی برای جامعه ایرانی شده و تکرار اشتباه و عبرت نگرفتن از گذشته ، بدل به عادتی در امورات مختلف شده است.

1 ) فراموشی زودهنگام ِ پیش آمدها ، تبدیل به معضلی برای جامعه ایرانی شده و تکرار اشتباه و عبرت نگرفتن از گذشته ، بدل به عادتی در امورات مختلف شده است. یکی از این موارد ، تجربه سه دوره ی شوراهاست که به شوراهای چهارم منتقل شده اما بی توجه به راه های درست و نادرست در سه دوره ، شوراهای چهارم روندی را در پیش گرفته اند که انگار بار اول است که استان تجربه ی شورایی به خود دیده و به همین دلیل بار دیگر به ورطه آزمون و خطا و اشتباهات مکرر گرفتار شده اند.

2 ) به فرض آنکه اتفاقات سه دوره شوراها به تاریکخانه ذهن ها سپرده شده اما آنچه در یک سال گذشته و یا ماه های اخیر روی داده پیش رویمان است و نادیده گرفتن و فراموشی آن ، حکایت همان " دانستن و چشم فرو بستن" است. 

3 ) در ماه های اخیر چندین نفر از اعضای شورای شهر تبریز بازداشت شدند. از جمله دلایل این بازداشتی ها غفلت از وظایف شورایی و روی آوردن به زد و بندهاست. روند بازداشتی ها به تبریز محدود نشده و شورای شیراز و رشت و ... نیز بی نصیب از این زد و بندها نبودند و قوه ی قضاییه ورود جدی به این تخلفات داشت. اگر گذر زمان تجربه تلخ بازداشت ، سلب عضویت و در نهایت انحلال شورای سوم اهواز را از ذهن ها پاک کرده ، اتفاقات اخیر شورای تبریز بسان آیینه ی عبرتی پیش رویمان است .

4 )  شورای چهارم اهواز از بدو تشکیل بی حاشیه نبود و در این مدت هر از گاهی چه در زمینه انتصابات و چه در انتخاب هیات رییسه دچار نزاعی فرسایشی شده است. این تنش ها در مقاطع مختلف عمر سه ساله شورا با پا درمیانی و سخنان معقولانه برخی اعضا کنترل شد. 

5 ) دو سال پیش سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز در نشست علنی شورا در پاسخ به هجمه به عملکرد شهرداری اهواز  ، این گونه پاسخ داد: " نگذارم تنش ها به سمت شهرداری سرازیر شود و خدمات شهری و عمرانی شهرداری آسیب ببیند." وی دفاعی تمام قد از عملکرد سید خلف موسوی شهردار اهواز کرد و گفت:  " در بخش عمرانی اقدامات خوبی انجام شده است. نمونه آن احداث زیرگذرها و روگذرهایی است که لحظه ای ساخت آنها در اهواز متوقف نشدند. شاید برخی‌ها فکر کنند که این خدمات شهری و عملکرد مناسب شهردار اهواز طبیعی هستند ولی سهل‌الوصول کردن خدمات شهری کار آسانی نیست". این موارد بخشی از دفاعیات شیخ سعادت نیا از اقدامات موسوی شهردار است.

6) این سخنان را بی ذکر نام گوینده بخوانید : " آقای شهردار از شهرداری اهواز کنار بروید و اجازه دهید شورای چهارم در مدت باقی مانده با فرد دیگری مطالبات مردم را پیگیری کند. حال که نتوانسته اید در حوزه خدمات شهری، ساماندهی نیروی انسانی و حوزه املاک کاری انجام دهید، کنار بکشید. " گوینده این جملات کسی جز سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز نیست.  اگر گوینده سخن حذف و در یک سوال چهار گزینه ای از دیگران خواسته شود تا عضو شورای شهری که این سخنان را بر زبان جاری کرده مشخص نمایند بی شک کمتر کسی گزینه شیخ سعادت نیا را علامت خواهد زد چرا که تغییر رویه ای دفعی و 180 درجه ای از یک مدافع تمام قد به مهاجمی تمام عیار ، بی سابقه و غیرقابل پذیرش است.

7) نظارت بر عملکرد شهردار ، نقد و بیان کاستی ها و تذکر برای بهبود روند حق قانونی شورائیان است اما اینکه در یک سال پایانی و بی هیچ پیش زمینه ی "عیانی" ، تغییر 180 درجه ای در مواضع روی دهد نشان از "مسائل ناپیدایی" دارد که قطعا مرتبط با روند اصلی شهر و مردمانش نیست چرا که اگر بود این سخنان از همان ابتدا و یا در میانه راه مطرح می شد نه در آستانه انتخابات شورای پنجم.

8 )  " این سخن شیخ سعات نیا در مورد عملکرد شهردار اهواز را باید باور کنیم که گفته است " امروز پروژه های شهرداری اهواز یکی پس از دیگری به شهر رنگ و رو می دهد" یا این سخن را باور کنیم که " شهردار اهواز در این سه سال کاری انجام نداده و به عنوان عضو شورای شهر از مردم معذرت می خواهم ".  
کدام یک را باید پذیرفت ؟ تمجید از عملکرد و دفاع تمام قد یا هجمه ؟ 

9) سال گذشته فرماندار اهواز با حضور در صحن علنی شورای شهر انتقادات تندی را روانه شورائیان کرد و گفت که در این دو ساله چه کار کرده اید؟! سعادت نیا عضو شورای شهر پاسخ قابل تاملی به فرماندار داد و گفت: " آقای فرماندار ! یک سوزن به خود بزن و آنگاه یک جوالدوز به دیگری. شما برای پیشرفت و توسعه شهر چکار کرده اید؟! "

سعادت نیا که این روزها مواضع اش نسبت به شهردار به تخریب شبیه است تا نقد منصفانه ، بهتر است در نقد دیگران همین سخن را نصب العین قرار دهد و به جای دامن زدن به تنش ها ، در رفتار خود و دیگر اعضا واکاوی نماید تا مشخص شود شورائیان در جهت پیشبرد اهداف چه اندازه موفق عمل کرده اند. آنچه عیان است این است که این روزها تنش از شورا از سوی فردی که معتقد به عدم انتقال تنش به شهرداری بود در حال انتقال به شهر و شهرداری است. بی شک سعادت نیا بهتر از هر کسی می داند این تنش ها چه آسیب هایی به شهر وارد می کند...


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
0
comment آقای سعادت نیا تازه یادت افتاده که شهردار به درد نمی خوره
تو این سه سال کجا بودی
چه می کردی
یا الان وقت تبلیغاته واسه خودت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
5
4
comment از قرار معلوم به زعم شما نباید از شهردار حرف زد مگر تمجید!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
1
5
comment این حرفها دیگه رنگی برای مردم ندارد، قسم شکستنش یادش رفت این را با گذشت 3 سال ثابت کرده است
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
6
1
comment چی از سعادت نیا طلب کردی، که بت نداد، که حالا این حرفها را می زنی،

خوب اگه شهامت داری، بذار این مطلب چاپ شود، تا دیگران بدانند به دنبال چه هستید. والسلام
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
3
3
comment شوشان عزیز حالاکه شیخ داره حرف حق میزنه بحث رو شخصی میکنید؟همه میدونن شوشان رسانه ی شخص شهردار است
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
3
4
comment احسنت....واقعا که خوشم اومد...دقیقا ما نمیدونیم الان کدوم حرف اقای سعادت نیا دو قبول کنیم....ولی انصافا شهردار داره خوب کار میکنه البته اگه بزارنش
comment
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment چون [...]بعنوان شهردار منطقه ۳ توسط سیدخلف منصوب نشد شیخ سعادت یادش افتاد که با شهردار چپ کنه . البته دکه های زیادی دوستان شیخ سعادت جابجا کردن البته [...]
comment
محسن [...]
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment چرا شيخ قبل از اينكه [...] از مديرعاملي سازمان [...]ا حذف بشه از شهردار انتقاد نمي كرد، چرا وقتي رييس شورا بود انتقاد نمي كرد؟ چرا در سال اول شورا كه [...] مديرعامل سازمان [...]بود انتقاد نمي كرد؟ بابا مردم عاقلن
comment
برون
|
Germany
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment بسیاری از این کامنت های حمایت از شهردار توسط یکی از مدیر عاملان شهرداری نوشته می شود.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment آقای سعادت نیا وقتی که شهردار اهواز برادرشون و به مدیریت یکی از سازمان های شهرداری اهواز منصوب نمود همه اش از شهردار اهواز تعریف و تمجید می کرد ، و حالا که شهردار اهواز برادر ایشون رو از مدیریت یکی از سازمان های شهرداری اهواز برکنار کرده ، ایشون منقد شهردار اهواز شده اند ؟!
مدیر پایگاه دوست عزیز جناب مهندس سعادت نسبت فامیلی با شیخ سعادت نیا ندارند محض اطلاع
comment
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment [...]!حتما شهردار [...]
comment
کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment شهروند عزیز
[...] پس چطور انتظار داره مردم حرفش رو باور کنن
من و همه ی شهروندان اهوازی رفتار دوگانه ی شیخ برامون ثابت شده و خیلی از مباحث در مورد ایشون برامون روشن شده، حالا چه رسانه ها بگن چه نگن
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment اگر دری به تخته ای بخورد و خود جناب شیخ از شورای شهر استعفا دهد خود بخود بسیاری مشکلات حل خواهد شد وگواه آن نیز دخالت ایشان ذر امور فرا وانئ است که در سخنان ایشان در آرشیو همین سایت خبری در گذشته موجود است چون مردم بگن میگن تهمت یا ترور شخصیت است اما نوشته های قبلی دوسال گذشته در همین سایت مدارکی غیر قابل انکار میباشد.
comment
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment بروید عملکرد نمایندگان شورای شهر کلانشهر های اصفهان ،تهران شیرازو....را ببینید وخودتان سال آتی حتی کاندید نشوید ای کاش در این مورد ترازویی وجود داشت !؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار