اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
سید رسول موسوی

روز جمعه يازده تير مصادف است با بيست و پنج ماه مبارک رمضان و بنا بر فرمايش حضرت امام (ره) روز جهانی قدس می باشد. به همين دلیل از همه مسلمانان و آزادگان و متعهدان وجدانی به حمایت قدس دعوت می کنیم که در مراسم راهپیمایی این روز بزرگ اسلامی شرکت و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان مستکبر بزنند.

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در مورد وصف قبله گاه اول مسلمین یعنی قدس می فرماید: « در این سرزمین محشر و محل برانگیخته شدن مردم و راه و میزان عمل در آنجاست» حضرت علی (ع) نیز می فرماید: « در چهار نقطه زمین قصرهای بهشتی است و آن عبارتند از : مسجد الحرام، مسجد پیامبر در مدینه، مسجد الاقصی و مسجد کوفه» و به فرمایش حضرت امام باقر(ع) به ابو حمزه ثمالی؛ « نماز واجب در این چهار مسجد برابر است با ثواب یکبار حج است و نماز مستحب در آنها معادل یک عمره است.»

به هر تقدیر بیت المقدس یکی از شهرهای اسلامی است که فراوان مورد توجه علما، مورخان و جغرافی نویسان قرار گرفته و کتابهای خاصی درباره آن نوشته اند به دلیل قدسیت این شهر در فرهنگ اسلامی و شیعی جایگاه خاص و ویژه ای دارد همینطور مسئله فلسطین در فهرست اولویت های مبارزه امام(ره) در ارتباط با رژیم شاه و وابستگان به او است.

 تاریخ و سرگذشت زندگی امام (ره) را اگر با دقت مرور کنید خواهید یافت که مسئله فلسطین و قدس برای امام (ره) در راس امور بوده و حتی در طول اقامت خود در عراق در هر فرصتی از حقوق فلسطینیان دفاع می نمود. بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در ایان دفاع از قدس و حقوق حقه فلسطینیان در سیاست خارجه ایران از اولویت خاصی برخوردار شد و این نشانگر این واقعیت بود که شخص امام و همه انقلابیون و مردم ایران در برخورد با مسئله فلسطین با عزمی راسخ مبارزه خود را با رژیم اشغالگر قدس ادامه داده و باعث جهانی شدن دفاع از قبله اول مسلمین گردید.

به شهادت همه مورخان و صاحبنظران تاریخ که مسئله فلسطین اولویت اول نهضت امام خمینی (ره) بود، در زمانی که امت مسلمان نه تنها در یاس و نا امیدی کامل بسر می برد بلکه رهبران کشورهای عربی به دلیل مستولی شدن اسرائیل بر آنان همه امید خود را از دست داده بودند اما امام خمینی (ره) چه قبل و چه بعد از قیام خود در 14 خرداد 1342 به این واقعیت پی برده بود که خطر عظیمی متوجه امت مسلمان سراسر جهان شده است و این خطر را بدلیل تشکیل حکومت اشغالگر قدس در خاورمیانه و در سرزمین قدس می دانست.

امام (ره) برای تکمیل پروژه خود در دفاع از قدس و فلسطین پیام تاریخی خود را در 16 مرداد 1358 صادر نمودند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معین کردند. مختصری از پیام به شرح زیر می آید:

« روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که اختصاص به قدس فقط داشته باشدف روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت هایی است که زیر فشار آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین در مقابل ابرقدرت ها مجهز بشوند.

من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم و روزی ست که ما باید تمام قوای خودمان را مجهز بکنیم و با تمام قدرت و قوت در مقابل اسرائیل بایستیم... روز قدس روزی است که باید همه ملت های مستضعف اعلام وجود بکنند، از همه می خواهم که در این تظاهرات و راهپیمایی شرکت کنند و اینگونه است که می شود دست مستکبرین از چپاول قطع کرد» 
مقام معظم رهبری نیز در این راستا می فرماید: « هیچ مسئله ای به اهمیت مسئله فلسطین نیست، مسلمانان برای دفاع از خانه خود با صفوف پیوسته در سنگر تظاهرات و مبارزه اینگونه قدرت نمایی کنند»
در پایان از همه آزادگان جهان، از همه مخلصان راه خدا و از همه روزه داران ماه مبارک از زبان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و همه شهدای آزادی خواه انقلاب، جنگ تحمیلی و راه فلسطین درخواست داریم که با تمام وجود و با قدرت ایمانی روز جمعه 11 تیر ماه در راهپیمایی روز قدس شرکت بفرمایند.


برچسب ها: روز قدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار