شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱


شوشان: دکتر شریعتی و هیات همراه در اقدامی از مرکز انتقال نفت شهید چمران اهواز بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، در این بازدید چند ساعته که با حضور مدیر و معاونین فنی ، عملیاتی و روسای بخش های مختلف منطقه انجام شد، استاندار خوزستان و هئیت همراه از واحد های مختلف این مرکز شامل اتاق کنترل، توربین ها،مسیر خطوط لوله ، مخازن ذخیر نفت خام ، کارگاه اورهال توربین ها در بخش مکانیک  و غیره دیدن کردند.

طی این بازدید، مدیر منطقه خوزستان  توضیحاتی در خصوص نحوه کارایی دستگاهها و تجهیزات صنعتی موجود، چگونگی عملکرد خطوط لوله و فرایند انتقال فرآورده، خطرات احتمالی ناشی از بی توجهی به علائم هشدار دهنده و سایر نکات ایمنی ارائه شد.

مهندس کیهان پور افزود : شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان در راستای افزایش ظرفیت انتقال نفت خام از طریق خط 30 اینچ ،یک  مرکز انتقال جدید و مجهز به چهار دستگاه توربوپمپ تایفون با قدرت هر کدام 6800 اسب بخار به روش EPC را در کنار مرکز فعلی احداث و  به بهره برداری رسانده است . 

وی خاطر نشان کرد یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای اهداف مورد نظر شرکت در این مرکز انجام شده است ، استفاده از نیروی گاز بجای سوخت مایع برای به گردش در آوردن توربینها  عنوان کرد و گفت : طراحی سیستم به گونه ای پیش بینی شده است که با توجه به موقعیت دستگاه ها می توانند از گاز یا سوخت مایع استفاده شود و  با این اقدام در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست گام اساسی  برداشته شده و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی به عمل آمده است.

 دکتر شریعتی ،استاندار خوزستان در جلسه جمع بندی این بازدید ضمن عرض خدا قوت به تمامی کارکنان خدوم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، این شرکت را یکی از مهمترین و موثرترین شرکت های مجموعه صنعت نفت در تامین خوراک پالایشگاه های کشور  برشمرد و گفت: تلاش شبانه روزی نیرو های متخصص شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خصوص منطقه خوزستان در انتقال ایمن و پایدار فرآورده های نفتی ستودنی و ارزشمند می باشد.


در پایان لازم به ذکر است مرکز انتقال نفت شهید چمران در سال 1352 به منظور تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه تهران، احداث شد که در ابتدا بوسیله دو دستگاه توربین نفت خام را به تهران ارسال می نمود و  در سال 1354 جهت تأمین خوراک پالایشگاه کرمانشاه نصب 4 دستگاه توربین IR در دستور کار این مرکز  قرار گرفت . پس از پایان جنگ تحمیلی به منظور افزایش  و انتقال نفت خام ، 4 دستگاه توربین تایفون –زیمنس  در این مرکز نصب شده است و اکنون جمعاً 12 دستگاه توربین با ظرفیت های مختلف خوراک پالایشگاه های کرمانشاه ، اراک ، تهران و تبریز را تأمین می کند. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار