شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰

 

میثم برون

اهواز را شاید بتوان بعنوان یکی از پر حادثه ترین شهرهای کشور به واسطه داشتن حوادث رانندگی در سطح شهر دانست که می توان از عدم فرهنگ سازی و نبود مسیرهای درون شهری مناسب به عنوان مهمترین دلایل این امر نام برد.

از آن سوی هم می توان اهواز را تنها کلانشهری دانست که غالبا پس از رخ دادن حادثه و تصادف بین دو خودرو شاهد بحث و جدل از سوی یک و یا هر دو طرف حادثه می باشیم که این امر باعث تاسف است که در یک کلانشهر باید هنوز شاهد این برخوردهای غیر اخلاقی باشیم.

اما از همه این موارد که بگذریم به ارگان زحمت کش و خستگی ناپذیر راهنمایی و رانندگی می رسیم که همیشه در هر تصادف نقشی ایفا می کند. قائده اینگونه است که به محض ایجاد تصادف با تلفن همراه خود با 110 تماس گرفته می شود و با دادن آدرس محل وقوع حادثه از آنها خواسته می شود تا نسبت به اعزام نیروهای راهنمایی و رانندگی به محل اقدام نمایند ولی متاسفانه فاصله زمانی که مابین وقوع حادثه تا حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی در محل وجود دارد اصلا قابل قبول برای شهروندان نیست و همین به درازا کشیدن و عدم حضور در زمان مناسب و منطقی و حل کردن قضایا بین یکدیگر و خلف وعده های یک طرف باعث مشکلاتی می شود که هزینه های آن گاه بیشتر از هزینه افزایش خودرو و نیروی انسانی برای استان خواهد بود.

ولی مهمتر از همه این ها گرمایی است که شهروندان باید در وسط خیابانها تحمل کنند. این تاخیرها گاهی به بیش از یک ساعت می رسد و حتا تصور کردن یک ساعت ایستادن در گرمای بالای 50 درجه اهواز در ذهن نمی گنجد ولی متاسفانه در بررسی که در سطح شهر انجام دادیم مشاهده می شود عمدتا این تاخیرها از نیم ساعت تا بیش از یک ونیم ساعت به طول می انجامد و تحمل این قضیه برای کسی که خانواده به همراه دارد بسیار سخت تر نیز خواهد بود.

مطمئنا مهمترین و بهترین راه برای مدیریت این مشکل فرهنگ سازی کردن و ایجاد یک بستر مناسب فرهنگی و شهرنشینی است ولی این راهکار در دراز مدت جواب خواهد داد و برای حل مشکل در زمان کنونی راهنمایی و رانندگی می بایست کمبودهای خود را برای ارائه سرویس بهتر و سریعتر به شهروندان با برنامه ریزی دقیق تر جبران نماید تا هم در ایجاد مشکلات پس از حادثه تدبیری شود و هم اینکه خدمات به شهروندان آنگونه که باید ارائه گردد.

برای یک کلانشهر که بیشتر نقاط آن ترافیک سنگینی وجود ندارد و سد معبری هم برای زود رسیدن این نیروها نیست چنین آمارهایی پذیرفتنی نیست و امیدواریم با یک همت مضاعف و تلاش خدمت رسانانه شاهد بهبود شرایط موجود در این موضوع باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار