شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
رییس پلیس ‌راه خوزستان از آغاز اجرای طرح ترافیک تابستانه در محورهای استان از 15 تیر ماه خبر داد.
 
سرهنگ رضا دولت‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود عید فطر در روز چهارشنبه باشد و آغاز مسافرت‌های تابستان امسال نیز در تعطیلات عید است، اجرای طرح ترافیک تابستانه از بعدازظهر سه‌شنبه 15 تیرماه در جاده‌های استان آغاز می‌شود.
 
وی افزود: جهت آمادگی برای مسافرت‌های فصل تابستان جلسات متعددی با راه‌وشهرسازی، پایانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده و تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در نظر گرفته شده است.
 
رییس پلیس ‌راه خوزستان با اشاره به این‌که در معمولا در فصل تابستان اوج ترافیک در محورهای خروجی استان است، گفت: در محورهای خروجی استان به ویژه محور اهواز- اندیمشک و اهواز- ایذه- شهرکرد که محورهای ترافیک سنگین در تابستان خواهند بود، گشت‌های نامحسوس سامان‌دهی می‌شوند و علاوه بر کنترل ترافیک، کنترل ناوگان عمومی به صورت ویژه در دستور کار است.
 
دولت‌شاهی ادامه داد: در خصوص ایمنی و کنترل اتوبوس‌ها و با توجه حساسیت‌های موجود به ویژه پس از سوانح اخیر تاکید خاصی وجود دارد و تاکسی‌های ویژه مسافرت‌های برون شهری نیز در برنامه کنترل ویژه قرار دارند.
 
وی با بیان این ‌که شاخص‌های مختلفی در کنترل اتوبوس‌های مسافربری مدنظر است، عنوان کرد: سیستم ایمنی سالم، سیستم روشنایی، تجهیزات لازم، سالم بودن چرخ‌ها و کیفت ‌آن‌ها، مجهز بودن به سامانه 1020، بسته شدن کمربند و پایش سلامت رانندگان از جمله ملاک‌‌های مورد نظر در کنترل اتوبوس‌های مسافربری است. رانندگان اتوبو‌س‌ها در ایستگاه پلیس مورد تست سلامت قرار می‌گیرند و اگر راننده دارای مشکلی بود در همان محل نگه‌داری و باید راننده جایگزین برای اتوبوس در نظر گرفته شود.
 
رییس پلیس راه خوزستان گفت: کنترل اتوبوس‌های مسافربری و همچنین پایش سلامت رانندگان این اتوبوس‌ها را با جدیت انجام می‌دهیم و پیگیر هستیم. رانندگان اتوبوس‌ها حتما باید دارای کارت هوشمند سلامت و دفترچه ویژه باشند.
 
دولت‌شاهی با بیان این‌که اجرای طرح ترافیک تابستانه تا هفته نخست مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اوج مسافرت‌های تابستانی و بار ترافیک در هفته نخست پس از ماه رمضان است و بیشترین ترافیک در محورهای خروجی استان خواهد بود.
 
وی با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای اصلی استان گفت: اکنون دوربین‌ها در محورهای اصلی خوزستان در حال نصب است و تقریبا در تمام مسیر اصلی اهواز ـ اندیمشک این دوربین‌ها نصب می‌شوند.
 
رییس پلیس ‌راه خوزستان افزود: این دوربین‌ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز ثبت می‌کنند و اگر متوسط سرعت راننده در طول مسیر بیش از حد مجاز باشد به صورت اتوماتیک اعمال قانون می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار