اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
روگذر جوادالائمه از نگاه اعضای شورای شهر
خرین روزهای تیرماه 93 بود که کلنگ احداث روگذر جوادالائمه در یکی از گره های کور ترافیکی شهر اهواز در دوره مدیریتی سید خلف موسوی بر زمین زده شد...


شوشان/ منصور محرابی: آخرین روزهای تیرماه 93 بود که کلنگ احداث روگذر جوادالائمه در یکی از گره های کور ترافیکی شهر اهواز در دوره مدیریتی سید خلف موسوی بر زمین زده شد و حالا شهرداری اهواز با همه فراز و فرودهایی که در برابر اجرای این پروژه های بزرگ قرار می گیرد به وعده خود عمل کرده است و در آستانه افتتاح پل اصلی این تقاطع قرار داریم. از این رو بهتر دیدیم پای صحبت اعضای شورای چهارم اهواز بنشینیم تا زوایای این پل در لابه لای سخنان اعضای پارلمان شهری شکافته شود.

رامی علاسوند: عزم جدی برای خدمت

رامی علاسوند رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص روگذر جوادالائمه گفت: کار پل جواد الائمه یکی از بهترین و پیشرفته ترین کارهای عمرانی در سطح شهر اهواز بوده که به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری و نیز نظارت بی وقفه کمیسیون عمران شورای شهر اهواز و زحمات بی وقفه شهردار محترم مهندس سید خلف موسوی به انجام رسیده است.

علاسوند خاطرنشان ساخت: این پل گره ترافیکی بسیار سنگین روزهای پنجشنبه و جمعه بهشت آباد را برای همیشه به حداقل می رساند. همچنین می تواند بر مسیر شرق به غرب اهواز تاثیرگذار باشد و مسیر جاده ماهشهر را در شرق و سه راه خرمشهر را در غرب عملاً بهم متصل نماید. همچنین پل جواد الائمه می تواند بخش عمده ای از گره ترافیکی منطقه پادادشهر و بلوار جواد الائمه و کوی جمهوری و همه این قسمت ها را برطرف کند.

رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: این پل از نظر ترافیکی می تواند به بهترین وجهی وضعیت این منطقه را که روزهای پنجشنبه و جمعه بار سنگینی دارد، برطرف کند و باعث می شود زمان ایستادن در ترافیک برای آحاد مردم به حداقل رسیده و نیز مسیرها کوتاه تر از گذشته می شوند که همین باعث کاهش در مصرف سوخت و متعاقباً کاهش آلودگی محیطی بر اثر دود ناشی از از خروجی اگزوزها و تضمین سلامتی مردم اهواز باشد.

علاسوند تصریح کرد: پل جواد الائمه که به صورت بتونی ساخته شده است و شامل یک پل اصلی و دو قسمت فرعی می باشد بر اساس نقشه ای جامع و کامل از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری اهواز به پیمانکار این پروژه داده شد که متاسفانه در این عملیات با مشکلات عدیده ای که غیر قابل پیش بینی بود روبرو شدیم، از قبیل برخورد با لوله های آب و فاضلاب و بخصوص لوله گاز که به جز خطر نشتی گاز با مشکلات قطعی آن نیز مواجه شدیم. خوشبحتانه با حمایت و تاکید شهردار منتخب شورا توانستیم بر این مشکلات با کمترین میزان قطعی فایق شویم که هرچند هزینه بر بود اما شهروندان اهوازی را راضی نگه داشتیم.

رئیس شورای شهر اهواز اضافه کرد:قسمت اصلی این پل روگذر را دوشنبه همین هفته به مردم غیور و شهید پرور اهواز از سوی شورای چهارم و شهرداری اهواز تقدیم می کنیم و قسمت فرعی آن را نیز سعی داریم در کمترین مدت ممکن به بهره برداری برسانیم.

علاسوند در ادامه افزود: شورای چهارم و شهردار منتخب این شورا کارنامه خود را با افتتاح این پل های زیر گذر و روگذر و نیز تعریض پل شهید دقایقی و طراحی عمرانی برای شهر اهواز ادامه می دهد و امیدواریم که مورد قبول مردم شهید پرور اهواز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سعی ما در این دوره استفاده حداکثری از پتانسیل نیروی انسانی کار آزموده و نیز بودجه اندکی است که در وضعیت مالی موجود بتوانیم کار عمرانی انجام داده و باعث افزایش رضایتمندی عمومی شویم.

رئیس شورای شهر اهواز در پایان گفت: جا دارد از مهندس موسوی که انصافاً به صورت مستمر و خالصانه سعی داشت که هم وضعیت مالی شهرداری را در نظر بگیرد و هم کارهای عمرانی را پیش ببرد و صبوری ایشان در برابر انتقادات و فشارهای حاشیه ای نتوانست در اراده و عزم جزم ایشان تغییری ایجاد کند، تشکر نمایم. امیدوارم خداوند زحمات ایشان را اجری جزیل عطا فرماید و مردم شریف اهواز نیز از کار ایشان نهایت رضایت را داشته باشند.

سواری: ترافیک دغدغه شورا و شهرداری

ناجی سواری نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در گفت و گویی با اشاره به لزوم توجه به بخش حمل و نقل درون شهری؛ گفت: با توجه به کلانشهر بودن، وسعت، جمعیت رو به ازدیاد، حجم خودروهای در حال تردد، مرکزیت استان و چهارراه ارتباطی در جنوب کشور و همچنین مسیر ارتباطی با کشور عراق، توجه ویژه به زیرساخت های حمل و نقل و ترافیک در شهر اهواز یک ضرورت است.

ناجی سواری ادامه داد: ترافیک، معضل اصلی شهرهای بزرگ است و اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: عملکرد شورای چهارم در بخش حمل و نقل و ترافیک و عمران شهری بسیار خوب و قوی بوده است و پروژه هایی نظیر تعریض پل سوم، زیرگذر خلیج فارس و امروز روگذر جوادالائمه را به اتمام رسانده و امیدواریم در آینده نزدیک نیز شاهد بهره برداری از زیرگذر شریعتی، پل ولایت و پل اصلی تقاطع چهارشیر باشیم تا برای مدت ها مشکل ترافیکی در شهر اهواز نداشته باشیم.

سواری در پایان با اشاره به نقش مهم روگذر جوادالائمه در حل مشکلات ترافیکی در منطقه یک و هشت شهر اهواز؛ اظهار داشت: مهم ترین مساله در شهرها، تردد آسان و سریع در نقاط مختلف شهر است و مجموعه پل ها، روگذرها و زیرگذرها این دغدغه را در شهرها برطرف می کند. 

زمانپور: پروژه ای با اهمیت حیاتی

آذر زمانپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز هم در خصوص پروژه روگذر جوادالائمه گفت: پل جواد الائمه مربوط به حوزه ترافیک شهر است و باعث می شود یک گره ترافیکی مهم برطرف و بار ترافیکی سنگین به خصوص در آخر هفته که مردم به سوی بهشت آباد مراجعه می کنند را بر طرف کرده و باعث پایین آمدن بار ترافیکی آن منطقه شود.

زمانپور اظهار داشت: اهمیت این گونه پروژه ها در سطح شهر برای روان سازی ترافیک درون شهری بسیار حیاتی است. 

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: پروژه روگذر جوادالائمه هر چند با اندکی تاخیر به خاطر مسایل مالی شهرداری که با رکود درآمدی همراه است، روبرو شد اما پروژه ای حائز اهمیت و دارای ارزش است که توانسته به موقع به بهره برداری برسد و انتظار ما همین است که این چنین پروژه های درون شهری با پیشرفت فیزیکی بهتر و خدمات بهتر به شهروندان ارائه گردد.

آذر زمانپور در پایان سخنان خود گفت: اظهار نظر کیفی در خصوص این پروژه ها باید از طریق دوستان ما در شورا که متخصص عمران هستند، صورت گیرد اما آنچه مسلم است این پروژه به موقع به اتمام رسیده و می تواند بار ترافیکی را بسیار کاهش دهد و نیز از نظر زیبایی می تواند برای شهر ارزشمند باشد.

سلحشور: یکی از بهترین کارهای عمرانی

جمشید سلحشور رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در خصوص روگذر جوادالائمه گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح پل جواد الائمه شامل دو دستگاه پل است که یکی پل اصلی و دیگری پل فرعی می باشد.

وی افزود: دوشنبه مراسم افتتاحیه و بهره برداری از پل اصلی است و پل فرعی آن هنوز کامل نشده است که امیدواریم پل فرعی تا دهه مبارک فجر یا اتمام سال به پایان برسد.  سلحشور ادامه داد: پل اصلی می تواند بر مسیر شرق به غرب اهواز تاثیرگذار باشد و مسیر جاده ماهشهر را در شرق و سه راه خرمشهر را در غرب عملاً بهم متصل نماید.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر توضیح داد: این تقاطع یک پل دسترسی دارد و بلوار جمهوری اسلامی را به صورت روگذر به بلوار شهید هاشمی وصل می کند. طول این پل 650 متر است و عرض آن 2 و شش دهم متر است یعنی از پل های بسیار بزرگ و مهمی است که خوشبختانه توسط شهرداری اهواز به بهره برداری رسیده است.

سلحشور افزود: این پل 9 دهانه دارد به طول سی متر و تا به حال 94 شمع بتونی به قطر یک متر و نیم و به عمق چهل متر کار شده و حدود 5 هزار متر مکعب بتن ریزی و 25 هزار متر مربع قالب بندی و 2 هزار تن آرموتور بندی انجام شده است که حجم و بزرگی کار را در آمار گفته شده می توان دید.

رییس کمسیون عمران شورای شهر خاطرنشان ساخت: کارهایی که انجام شده برای آزادی مسیر جابجایی خط لوله آب به طول 150 متر که در مسیر بوده و جابجایی لوله فاضلاب در چندین نقطه و نیز احداث پلی به عنوان تمهیدات حفاظتی بر روی لوله گاز ایجاد کردیم که برای اجرایی شدن این عملیات الزامی بود و انصافاً معاونت فنی عمرانی شهرداری کار بزرگی انجام شده؛ اعم از نظارت و عملیات بتن ریزی پیمانکار؛ از بهترین کارهای بتن ریزی است که تاکنون دیده ام.

سلحشور در پایان اضافه کرد: امیدوارم روز دوشنبه این پل به خوبی افتتاح شود و به عنوان یک هدیه از سوی شورا و شهرداری به مردم خوب اهواز هدیه شود.

شیرمردی: جوادالائمه کاری ماندگار

هوشنگ شیرمردی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر اهواز گفت:عملیات اجرایی پروژه روگذر جواد الائمه یکی از کارهای ماندگار در شهر اهواز است و امیدوارم پروژه های عمرانی دیگری که شهرداری در دست اقدام دارد هم بزودی به اتمام برسند چرا که روگذر و زیر گذرهای دیگری هم در دست کار داریم که می توانند رینگ شرق و غرب را به هم وصل کنند.

شیرمردی خاطرنشان ساخت: شهرداری در دوره چهارم شورا در بخش عمران شهری، پروژه ها و کارهای مثبت فراوانی انجام داده که یک نمونه آن تعریض پل شهید دقایقی و همین پروژه جوادالائمه می باشد که کارهای ماندگاری به حساب می آیند و قابل دفاع هستند.

رئیس کمیسیون املاک شورای شهر اظهار داشت: فلسفه کاری شورای چهارم و شهردار آن یعنی سید خلف موسوی همین اجرای پروژه های بزرگ عمرانی بوده است و ما با این نیت وارد شورا شدیم.  هوشنگ شیرمردی ادامه داد: اگر در عملکرد شهرداری یا شورا، کم و کسری می بینید حتماً عللی داشته، مانند تامین نبودن منابع و یا موانع قانونی که بر سر راه فعالیت ها ایجاد شده است که ما به دنبال رفع آن بودیم. 

این عضو شورای شهر اهواز در پایان با بیان این مطلب که هم شهردار نیتش بر خدمات بیشتر هست و هم شورا که امیدواریم به جایی برسد که شان مردممان هست و امکانات اجازه دهد شاهد خدمات رسانی بهتری به مردم باشیم؛ تصریح کرد:از همه تلاشگران در این روند عمرانی تشکر ویژه دارم و باید عرض کنم این پروژه های عمرانی بخشی از مطالبات واقعی مردم شهر اهواز بوده و ما به عنوان شورا و شهرداری منتی بر مردم نداریم بلکه همه خدمتگزار مردم هستیم.

اسکندر زنگنه: هدیه ای در پایان رمضان

اسکندر زنگنه عضو کمیسیون حمل و نقل شهری شورای شهر اهواز هم در گفت و گویی اظهار داشت: روگذر جواد الائمه یک حلقه از رینگ مواصلاتی شهر اهواز است که باعث اتصال روان شرق و غرب این شهر می شود.

زنگنه توضیح داد: در حوزه عملیاتی کردن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر، بخش عمده ای از کار در حوزه روگذر ها و زیر گذرهاست که در شرف تکمیل است و ما می توانیم مدعی شویم ازمیدان دانشگاه تا اتوبان اصلی اهوازکه به جاده رامهرمز منتهی می شود یا به اصطلاح میدان تپه تا میدان 4 شیر، دارد شکل و شمایل خودش را می گیرد و افق آینده آن بر اساس پروژه هایی که اجرا شده یا در دست اقدام است در حال ترسیم است.

این عضو شورای چهارم اهواز ادامه داد: به امید خدا روز دوشنبه شاهد هستیم روگذر جواد الائمه هم افتتاح می شود و رینگ حمل و نقل عمومی شرقی ـ غربی در اهواز که می تواند تاثیر زیادی در رفت و آمدها داشته باشد آماده بهره برداری می شود و از شهروندان اهوازی به ویژه کسانی که در این منطقه ساکن هستند و از میدان جمهوری اسلامی به سمت خیابان امام و کوی رمضان یا پل شهید هاشمی تردد می کنند درخواست می کنم این پروژه را به عنوان هدیه ای در پایان یکماه ضیافت الهی از طرف شورای شهر پذیرا باشند.

زنگنه با اشاره به انتقادهایی که در گذشته از سوی وی متوجه برخی اقدامات شده بود، گفت: به واسطه این که این متن را عموم مردم به خصوص فعالان فضاهای مجازی و رسانه های عمومی مطالعه می کنند، باید عرض کنم از قدیم گفته اند پاداش هر کار خیری، خیر است و مفید و پاداش کار شر ، شر است و فلذا باید به نوبه خودم در خصوص کارهای عمرانی که انجام شده اند و یا در حال انجام شدن هستند، تشکر می کنم و از دست اندرکاران پروژه های عمرانی که نمونه اش روگذر جواد الائمه می باشد، تقدیر نمایم.

اسکندر زنگنه گفت: با بهره برداری از روگذر جوادالائمه نیاز این منطقه تا چهل پنجاه سال دیگر بر طرف می شود، دیگر این که این پروژه برای مردم اهواز منشاء خیر و برکت است و مردم در تردد راحت می شوند و عبور و مرور ساده تر می شود و شهروند ما که مجبور است قسمتی از وقتش را پشت چراغ قرمز بگذراند؛ آسوده تر می شود و هزینه عمومی کاهش می یابد.

زنگنه در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که پروژه روگذر جوادالائمه یک کار عام المنفعه و خیر اندیشانه است که در شهر و در حوزه کارهای عمرانی صورت می گیرد گفت: اعتقاد دارم که کار خیر را باید اجر نهاد و نسبت به کار ضعیف هم باید اعتراض کرد و در رفع و اصلاحش اقدام نمود.

رضوی: گره هایی که روگذر می گشاید

سید محمد جواد رضوی عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص پروژه روگذر جوادالائمه گفت: باید تشکر کنیم از همه دوستان عزیزی که زحمت کشیدند و این پروژه ی ارزشمند را با کیفیتی خوب به انجام رسانیدند. 

رضوی اعلام کرد: پروژه روگذر جواد الائمه می تواند بخش عمده ای از گره ترافیکی منطقه یک و هشت شهر اهواز به ویژه محلات پاداد، بلوار جواد الائمه و کوی جمهوری و در مجموع ترافیک همه این مناطق را برطرف کند و این کار ارزشمندی است.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: پروژه های بزرگ عمرانی اجرا شده در مدت زمان گذشته از عمر شورای چهارم مثل تعریض پل شهید دقایقی در کیانپارس و پروژه هایی مثل زیرگذر شریعتی، تقاطع ولایت و چهارشیر که هم اکنون در دست اقدام است کارهای بسیار خوبی است. 

رضوی اظهار داشت: بعضی پروژه ها به دلیل مشکلاتی که دارند کمی کُند انجام شده مثل زیر گذر شریعتی و به این خاطر برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است. یا پل ولایت که بسیار عقب افتاده است و می دانم که از سال های قبل از ما هم بوده اما انتظار است در همین دوره شورای چهارم هم این پروژه های باقی مانده به سرانجام برسند.

سید محمد جواد رضوی در پایان سخنان خود گفت: روگذر جوادالائمه گره های ترافیکی عمده ای از شهر را به خصوص در روزهای پنجشنبه در ورودی و خروجی بهشت آباد که عبور و مرور مردم و هم به اصطلاح ثقل ترافیک در بهشت آباد بیشتر است، خواهد گشود و موجب رضایتمندی عمومی می باشد.

سبزعلی: آمادگی شورا برای رفع مشکلات

غلامرضا سبزعلی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در خصوص روگذر جوادالائمه گفت: از نظر من این پل یک گره ترافیکی کهنه و قدیمی را در شرق اهواز باز می کند بخصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه که ترافیک در این مناطق به واسطه زیارت قبور شهدا بسیار زیاداست؛ از این پس شاهد سهولت رفت و آمد شهروندان خواهیم بود.

سبزعلی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: انشالله با بهره برداری از پل جوادالائمه مشکل ترافیک این قسمت شهر برای مدت ها حل خواهد شد و مردم هم از ایستادن در ترافیک طاقت فرسای این منطقه رها می شوند.

غلامرضا سبزعلی ضمن تاکید بر ساخت با کیفیت این پل به فضای همدلی در شورا برای حرکت جهادی اشاره کرد و گفت: تمامی اعضای شورا وظایف ویژه ای که بر عهده داشته اند را انجام داده و کمک خوبی هم به شهردار کرده اند و هر لایحه ای تا کنون داده شد رای آورده و البته هر لایحه دیگری نیز در خصوص احداث روگذر و زیر گذر به صحن شورا بیاید با آن موافقت خواهد شد تا مشکلات مردم در برخی مناطق شهر برطرف شوند.

خورشیدی: شاهکار شورای چهارم

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص بهره برداری از پل اصلی روگذر جوادالائمه اظهار داشت:پل اصلی روگذر جواد الائمه یکی از شاهکارهای شورا چهارم است. به این دلیل که سپاه حضرت ولیعصر در جاده شوش با عبور از سه راه خرمشهر و لشکر آباد و پل پنجم و جواد الائمه و شهید هاشمی و پل ولایت و سه راه فرودگاه و عبور از کوی ملت مجدداً به سپاه ولیعصر متصل می شود.

خورشیدی اظهار داشت: همه حرف من این است اگر شهردار محترم تفکر اجرایی خودش را اعمال کند شک ندارم پتانسیل شهرداری و شورا در حدی هست که تا پایان دوره چهارم علاوه بر اتمام پل های شرق رودخانه کارون همین کار را در غرب رودخانه کارون نیز حدفاصل فلکه دانشگاه به سمت دانشگاه آزاد به انجام برساند و اگر این اتفاق میمون محقق شود رضایت مردم کامل و وصول عوارض به روز خواهد شد و چشم انداز جدید و روشنی برای شورای پنجم ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: آنچه برای ما مهم است و به آن تاکید و پافشاری داریم، حفظ قداست شورا و قانون گذاری شورا و نظارت آن و اجرای مصوبات شورا توسط شهردار اهواز است.

خورشیدی در پایان گفت: در مورد روگذر جواد الائمه باید عرض کنم این کاری بی نظیر و ارزشمند است اما در این پروژه و تحویل آن توسط پیمانکار می شد بهتر عمل کرد. 

ممبینی: برگی درخشان در کارنامه شورا و شهردار

هدایت ممبینی عضو چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص پروژه جوادالائمه گفت: پل روگذر جواد الائمه را که البته ادامه چند کار عمرانی است و روز دوشنبه قرار بر افتتاح آن می باشد باید به عنوان برگی درخشان در کارنامه شورای چهارم و شهردار منتخب این شورا و پرسنل فنی شهرداری اهواز دانست.

این داور بین المللی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که شهرداری با حمایت شورا توانست در کمترین زمان ممکن از نظر عمرانی وارد سلسله کارهایی شود که می توان گفت گره کور ترافیک شهری را برای چند دهه آینده رفع می نماید؛ اظهار داشت: این روند در کارهای عمرانی که اکثراً پل سازی، روگذر و زیر گذر می باشند دنباله کار درخشانی است که سال ها قبل شهرداری اهواز در تعریض و افتتاح اتوبان های بزرگ انجام داد و امروزه پس از دو دهه وقفه کارهایی این چنینی برای رفع ترافیک به اجرا در می آید که می توان گفت؛ این پروژه ترافیک سنگین روزهای پنجشنبه بهشت آباد و شرق اهواز را به حداقل ممکن می رساند.

ممبینی تصریح کرد: پر مسلم است که باید از کارهای خوب و ارزشمند و عمرانی که تاثیرات بسزایی در رفاه مردم و ترسیم آینده شهر خواهد داشت؛ تقدیر و تشکر به عمل آورد و شایسته است به مجموعه شهرداری اهواز به واسطه اقدامات عمرانی صورت گرفته تبریک گفت.

هدایت ممبینی در پایان این گفت و گو وعده داد: درآینده نزدیک باز هم شاهد این گونه افتتاحیه ها خواهیم بود بخصوص زیرگذر شریعتی، پل ولایت و روگذر چهارشیر که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و امیدوارم شورا بتواند با همراهی شهردار در ادامه این روند عمرانی کارنامه ای درخشان بجای بگذارد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment [...] در رابطه بت کارهای عمرانی نظر میدن
comment
کارمند شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
1
comment اینطور که رئیس شورا میگه ظاهراً تا حالا همه چیز در حد شوخی بود و عزمی وجود نداشته.
شورای محترم یه سری به بی پولترین مراکز استانها بزنید نه کلان شهرها تا ببینبد چقدر شهرهاشون چقد قشنگه.از خوزستان که میزینی بیرون همه جا قشنگ الا خوزستان.[...]
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
1
comment با سلام وخسته نباشد . زیر گذر شریعتی از سال 1391 شروع شده متاسفانه هنوز 70-80 درصد کار انجام شده مضافا اینکه مسله تملک مسیر کند رو رفع معارض نگردیده و نخاله های تخریب 2 پلاک اطراف میدان آخر آسفالت قریب به یک سال هنوز جابجا نشده حالا اگر اگر کیانپارس بود....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار