شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه در برابر پدیده ریزگردها در 2 قالب آموزش و بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در استان انجام می‌شود.
 
امید مقیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص اولویت‌های این اداره در سال جاری اظهار کرد: اولویت‌های متعددی در دستور کار قرار دارد اما مسأله سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در اولویت است؛ در این زمینه نیز طی 2 سال گذشته همکاری‌های متفاوتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان انجام شده است.
 
وی ادامه داد: بخش دیگر بحث تغذیه دانش‌آموزان و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با تغذیه مانند چاقی، فشارخون بالا و دیابت است که کارهایی در این زمینه نیز انجام شده و امسال با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پیشگیری از بیماری دیابت، برنامه‌ریزی‌هایی برای مقابله با این بیماری خواهد شد.
 
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر توجه به حوادث و سوانحی که در بیرون یا درون مدرسه برای دانش‌آموزان رخ می‌دهد، تصریح کرد: این اولویت‌بندی‌ها به این معنا نیست که به بیماری‌های دیگر توجه نمی‌شود؛ بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی که ناشی از عوارض تغذیه نامناسب است و بیماری آسم که با توجه به پدیده ریزگردها در استان گسترش بیشتری پیدا کرده، نیز مورد توجه قرار دارد.
 
مقیمی‌پور درباره آمار دانش‌آموزان درگیر با بیماری‌های تنفسی و تغییرات بار بیماری‌های در میان جامعه دانش‌آموزی استان، اظهار کرد: جمع‌بندی اطلاعات تا پایان تیرماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم بگوییمبار بیماری‌ها در استان نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است.
 
وی در خصوص فعالیت‌های پیشگیرانه برای مصونیت بخشیدن به دانش‌آموزان در برابر آسیب ریزگردها، گفت: عمده فعالیت‌های ما در این زمینه شامل 2 حوزه آموزش و بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده برای کاهش ورود ذرات گرد و غبار به فضای کلاس‌های درس است؛ در بخش آموزش نیز آموزش‌های اولیه برای مراقبت از خود و خانواده در برابر این پدیده به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
 
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: یکی از اقداماتی که در قالب پروژه مهر انجام می‌شود آماده‌سازی مدارس از نظر فیزیکی است تا در صورتی‌که کلاس‌ها، درب‌ها و پنجره‌ها و ... نیاز به بازسازی دارند، تا حدی بتوانند از ورود ذرات ریزگرد به فضاهای داخلی جلوگیری کنند و دانش‌آموزان درون کلاس از این پدیده مصونیت داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار