شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:
فضای مجازی به عنوان یک آسیب می تواند باعث ایجاد تأثیرات منفی بر آسیب هاب اجتماعی دیگر شود و یکی از آسیب هایی که روز به روز بیشتر می شود و باعث ناپایداری خانواده ها شده فضای مجازی است.


شوشان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر باید در برنامه ریزی های آتی خود به فضای مجازی به منظور توانمندسازی جوانان توجه جدی و فراگیر  داشته باشد.

علی خدادادی در مجمع عمومی شاخه آزاد جوانان هلال احمر خوزستان در سالن جلسات این جمعیت اظهار کرد: نقش و تأثیرگذاری جوانان بر کسی پوشیده نیست و باید به عنوان یک سرمایه بی بدیل به آن نگاه کرد. 

جوانان، سرمایه های بی بدیل کشور

وی افزود: در هر کشوری جوانان سرمایه های بی بدیل هستند که قطعا اولین چیزی که باید مد نظر قرار بگیرد این است که با برنامه ریزی مناسب  بتوانیم از این سرمایه ملی استفاده لازم را ببریم و زمینه را برای استفاده از پتانسیل های آنها فراهم کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: اگر از جوانان به عنوان قشر تأثیرگذار غفلت کنیم خطای بزرگی رخ داده که قابل چشم پوشی نیست و قطعاً آسیب های جدی متوجه نظام و کشور می شود.

خدادادی با اشاره به وجود سرمایه عظیم اجتماعی جوانان گفت: جوانان با توجه به اینکه انرژی و طول عمر بیشتری دارند، برای کشور سرمایه ای بی بدیل محسوب می شوند که در زمینه های مختلف می توانیم  ودر دراز مدت از سرمایه گذاری و آموزش های ارائه شده به آنان بهره برداری کنیم. 

جوانان، طلایه داران مقابله با آسیب های اجتماعی

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب پ های مختلف اولین قشری که باید مورد توجه قرار دهد قشر جوان است، اظهار کرد: غفلت از جوانان غیرمنطقی و قابل بخشش نیست و مجموعه های مختلف اگر نگاهی به منافع مملکت داشته باشند، می بایست به توصیه های مهم مقام معظم رهبری  در  حوزه جوانان  بالاخص  اشغال این عزیزان سرمایه گذاری کرده و اقدام وعمل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه باید برای خط مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم، عنوان کرد: باید به جوانان آموزش داده شود تا توانایی لازم را هم برای مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد شده و در نتیجه کاهش خطرپذیری  این قشر اسیب پذیر فراهم شود که د راین میان این جوانان هستند که با توانمند شدن وداشتن مصونیت لازم  به عنوان طلایه داران مقابله با آسیب های اجتماعی می بایست گامای  موثر را بر داشته و نقشی مداخله جویانه ایفا نمایند. 

شمشیر دولبه فضای مجازی؛ تهدید و فرصت

خدادادی اضافه کرد: تهدیدات زیادی جامعه ما را  مورد مخاطره قرار داده که از همه مهمتر بحث مدیریت افکار عمومی است که اکنون توسط فضای مجازی شکل می گیرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یاد آور شد: فضای مجازی ناخواسته وارد فضای حقیقی ما شده است و ما را از فضا ی حقیقی   و واقعیات قبل ملمس جامعه دور می کند  .

وی تأکید کرد: قطعا توجه به فضای مجازی که یک فرصت و  واز طرفی چنانچه مدیریت استفاده از ان را هدفمند نکنیم  تهدید محسوب می شود و هلال احمر باید در برنامه ریزی های آتی  خود به منظور اگاهی بخشی  جوانان  این موارد را  را مد نظر داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه فضای مجازی در حیطه توانمندسازی و انتقال اطلاعات نقش مهمی دارد و این ویژگی منحصر به فرد فضای مجازی غیرقابل انکار است، گفت: فضای مجازی به عنوان یک شمشیر دو لبه می تواند تهدیداتی برای جامعه ما داشته باشد و در حوزه امنیتی می تواند جامعه ما را به مخاطره اندازد.

خدادادی تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان یک آسیب می تواند باعث ایجاد تأثیرات منفی بر آسیب هاب اجتماعی دیگر شود و یکی از آسیب هایی که روز به روز بیشتر می شود و باعث ناپایداری خانواده ها شده فضای مجازی است که باعث بی اعتمادی زوج های جوان و افزایش آمار طلاق در این اقشار شده است.
 

اثرگذاری فضای مجازی بر افکار عمومی

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فضای مجازی می تواند مدیریت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، تأکید کرد: اگر برنامه ریزی مناسبی برای آن نداشته باشیم جوانان ما دستخوش تأثیرپذیری از بیرون مرزها می شوند و هدایت و مدیریت افکار جامعه ما توسط افراد دیگری که شاید دوستدار جامعه و جوانان ما نباشد صورت می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: افراط در استفاده از فضای مجازی برای دولت ها با توجه به تاثیرات منفی آن بر شرایط فیزیولوزیک بدن و به عنوان یک آسیب اجتماعی نو ظهور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برنامه مدونی برای مقابله با این امر طراحی کرده اند که دراین میان کشور ژاپن نقشی پیشرو دارد.

 آموزه های دینی و فرهنگی، ابزار مصونیت ساز

خدادادی با اشاره به اینکه  شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و ماهواره قابل نفی شدن نیستند و باید بتوانیم آنها را مدیریت کنیم، گفت: اگر نگاه محدودیت زا داشته باشیم قطعا راه به جایی نمی بریم و این نگاه در مقابل جوانان باعث عدم اعتماد آنها به مجموعه های مختلف جامعه می شود.

وی با بیان اینکه باید نگاهی مسئولانه داشته باشیم تا جوانان در برابر آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی و آسیب های متنوعی که از آن سوی مرزها توسط اشعه های نامرئی منعکس می شود مصونیت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: اگر مصونیت بخشی لازم را ایجاد کنیم، قطعاً از بابت جوانان خیالمان راحت می شود و در این میان آموزه های دینی و فرهنگی جامعه ما و تاسی از شهدای والا مقام می توانند ابزارهای مناسبی را برای مصونیت بخشی در جوانان  این مرز وبوم فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار