اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
ابوالفضل بابادی شوراب
 
"پروفسور کرم زاده یکی از نوادر غیر تکراری جهان ریاضی است، دانشمندی بی بدیل”

(پروفسور سجادی از اساتید ریاضی در همایش علمی سال ۸۰)

پروفسور امیدعلی کرم زاده در جهان علم نیازی به معرفی کردن ندارد اما به رسم آنکه هر جامعه و قومی بایستی پاسدار و حامی انسان های شایسته،با استعداد و پیشرو خود باشد و حمایت از نخبگان مطرح جهانی خود بعنوان سمبلی از علم در جامعه ایران اسلامی می تواند زمینه ایی برای تهییج جوانان به سوی ادامه مسیر آن نوابغ و زنده نگاه داشتن گسترش افتخارات در همه ابعاد انجام گردد ، نباید از پرداختن به آنان دریغ کنیم.

او مردی از تبار لر از قوم دلاورخیز لر بختیاری و از ایل بابادی و بابادی باب متولد(۱۳۲۳) شهر بختیاری نشین و همیشه مظلوم مسجدسلیمان است ، شهری که زمانی شهر اولین ها بوده اما.....

ایشان تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مسجدسلیمان گذراند.

پروفسور کرم زاده در سال ۱۳۴۸، لیسانس ریاضی را از دانشگاه تهران گرفت و به علت نخبه بودن توانست از بورسیه دولت برای ادامه تحصیل در انگلستان استفاده نماید و از دانشگاه «اکستر» به ترتیب در سال های ۵۰ و ۵۳ فوق لیسانس ودکترا کسب نماید.

او به سرزمین آبا و اجدادی اش علاقه دارد و در بحث های اجتماعی تا آن جا که بتواند حضوری فعال داشته و برخلاف سیاستمداران آن خطه ، بعنوان یک نابغه جهانی ، معروفیت و جایگاهش در میان مردم باعث نگردیده ، مردم خود و محرومیت شان را فراموش کند.

اقدام تنگ نظرانه ریاست دانشگاه نه تنها از ارزش علمی دکتر کرم زاده در جامعه علمی دنیا نکاسته ، بلکه نشانه فداکاری این شخص بزرگ نسبت به زادگاه و استان خود می باشد.

دانشگاه های علمی دنیا-نه فقط ایران- تنها بخاطر اینکه نام این نخبه جهانی در لیست هیئت علمی آنان قرار گیرد حاضر به ارائه هر نوع امتیاز در هر سطح و اندازه ای به ایشان می باشند اما علاقه به نزدیکی به زادگاه و ادای دین به مردم خود باعث گردید تا این مرد بزرگ به سودمند بودن برای مردم مستضعف علمی خوزستان پایبند باشد.

بخشی از افتخارات ایشان:

-عضو انجمن ریاضی ایران
-عضو انجمن ریاضی آمریکا
-عضو انجمن ریاضی انگلستان
-عضو انجمن ریاضی ژاپن
-عضو اتحادیه ریاضی معلمان آمریکا
-بخاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی، توسط انجمن ترویج علم در سال ۱۳۸۳ جایزه ویژه ترویج علوم ایران را کسب نمود.
-چهره ماندگار کشور در سال ۱۳۸۴
-حضور بعنوان سرپرست تیم اعزامی در چندین دوره المپیاد جهانی ریاضی
-چاپ ده‌ها مقاله از ایشان در مجلات معتبر بین‌المللی


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار