اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
 رییس سازمان مدیریت بحران کشور با رد هرگونه اقدام خرابکارانه در پی آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر جزییاتی بیشتر از این حادثه را تشریح کرد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزییات بیشتر از حادثه حریق در پتروشیمی بوعلی ماهشهر اظهار کرد: عصر روز چهارشنبه در یکی از برج‌های پتروشیمی ماهشهر عملیات مربوط به تعمیرات بود که ناگهان یکی از برج‌ها دچار حریق شده و به دلیل ارتفاع بالای برج و همچنین وزش باد، بخشی از آتش به یکی از منابع مجاور که منبع نگهداری از ۲۵ هزار تن ماده «نفتا» بود، سرایت کرد.

وی با بیان اینکه این منبع دارای سقف متحرک بود، گفت: این منبع دچار حریق شد، بلافاصله عوامل آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های امدادی حاضر شده و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند، اما متاسفانه توفیقی حاصل نشد. فردای آن روز چندین فروند بالگرد از هلال‌احمر و نیروهای مسلح نیز به منطقه اعزام شده و عملیات اطفای حریق به شکل زمینی و هوایی ادامه داشت، اما شعله‌های آتش همچنان در این قسمت وجود داشت تا اینکه در روز پنجشنبه تصمیم به تخلیه منبع گرفته شد و به منظور جلوگیری از گسترش آتش، گروهی از آتش‌نشانان با پاشیدن آب به بدنه مخزن، آن را خنک نگه می‌داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه با اقدامات انجام شده خوشبختانه شعله‌های آتش به دیگر منابع و بخش‌ها سرایت نکرد، افزود: پنجشنبه شب وزیر نفت شخصا در ماهشهر حضور یافت و بنده نیز به ماهشهر رفتم و جلسه اضطراری مدیریت بحران در پی این حادثه تشکیل شد.

نجار با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی تلاش همه جانبه‌ای برای اطفای حریق داشتند، گفت: همچنین برای اطفای حریق تصمیم بر این شد تا از کپسول‌های ضد حریق برای اطفای حریق استفاده شود، اما پرتاب این کپسول‌ها نیز موثر واقع نشد.

وی با بیان اینکه از قسمت زیرین منبع اقدام به تخلیه مواد شده و سطح آن نیز در حال سوختن بود، گفت: روز گذشته این مواد به حداقل ممکن رسید، اما متاسفانه مشخص شد که در پی این حریق جداره منبع پاره شده و ممکن است آتش و این مواد به بخش‌های دیگر سرایت کنند که البته تمهیدات ویژه‌ای در محل انجام شد و خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان مجتمع پتروشیمی و همچنین آتش‌نشانانی که از دیگر نقاط استان خوزستان به محل آمده بودند از سرایت آتش جلوگیری شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حریق حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز به طور کامل اطفا شد، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات تثبیت و اقدامات کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت در حال انجام است.

 تکذیب هرگونه شائبه خرابکاری در ماهشهر

نجار درباره اینکه در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن یا خرابکارانه بودن این حادثه مطرح شده، گفت: به طور کلی هرگونه خرابکاری و اقدام خرابکارانه در این حادثه را قویا تکذیب می‌کنم و همانطور که گفته شد این حادثه در حین عملیات تعمیرات رخ داده است.

وی درباره میزان خسارات ناشی از این حادثه نیز گفت: میزان خسارات موضوعی فنی است و باید مسوولان مربوطه آن را بررسی کنند. البته مجتمع پتروشیمی بوعلی بیمه بوده و خسارات آن از سوی بیمه پرداخت خواهد شد.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور، در پی این حادثه مورد مصدوم و فوتی وجود نداشت و تنها چند مورد گرمازدگی گزارش شد که بلافاصله اقدامات درمانی درباره آنان انجام شد.

ماهشهر امن است

نجار درباره شایعاتی که در مورد تخلیه ماهشهر و همچنین خطرات و تهدیدات دیگر در این منطقه بیان می‌شود، به ایسنا گفت: چنین مواردی را بنده هم شنیده‌ام، اما تاکید می‌کنم که هیچ خطری اهالی ماهشهر و حتی منطقه را تهدید نمی‌کند و این شهر امن است. حتی در پتروشیمی ماهشهر نیز دیگر مجتمع‌های پتروشیمی در حال فعالیت هستند و اخلالی در فعالیت‌شان پیش نیامده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار