اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی در خوزستان با آب استوار است و بی‌مهری و انتقال آب خوزستان با وجود مشکلات فراوان جای سؤال دارد.
آیت‌الله عباس در همایش نقش کشاورزی و مصرف بهینه آب در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروزه یکی از نیازهای کشور برای رسیدن به آرامش قطعی، تاکید بر اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی جز با مدیریت در زمینه کشاورزی، آب، صنعت، تولید و ... به‌وجود نمی‌آید و این استعدادها همگی در خوزستان وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه شود.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان قول می‌دهم پیگیر مشکلات کشاورزی خوزستان و مطالبات صنعتگران باشم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و در تولید استراتژیک‌ترین محصول یعنی گندم همیشه چه در خشک‌سالی و چه در سیلاب حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته است.

کعبی اضافه کرد: تولیدات استان به نحوی بوده که امروز با وجود سیلاب شدید و از بین رفتن بخش زیادی از مزارع گندم؛ یک‌میلیون و 380 هزار تن گندم برداشت شده که بی‌سابقه بوده است و در نخیلات هم ما می‌توانیم تولیدات نمونه‌ای حتی برای صادرات به تمام دنیا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه خوزستان و جلگه حاصل‌خیز آن که می‌تواند باعث توسعه متوازن شود و اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برساند، چرا با بی‌مهری و انتقال آب مواجه است، سؤال اساسی می‌تواند باشد.

وی گفت: متاسفم که بگویم در اغلب استان‌های کشور بیشتر مشاغل بر پایه کشاورزی و دامپروری ترسیم شده است اما در خوزستان این مهم به کمتر از 19 درصد می‌رسد و این مایه تاسف است، زیرا نخل و گندم و دام خوزستان جزو بهترین‌های کشور است.

وی اضافه کرد: ما در کشاورزی قطعا افراد کار بلد و مدیر داریم، اما باید منابع آبی تامین شود زیرا اگر کشاورزی ما آب داشته باشد و بر پایه گندم و خرما استوار شود می‌توان به اقتصاد مقاومتی هم امیدوار بود.

کعبی گفت: بدون شک اگر بتوانیم کشاورزی را احیا کنیم، دیگر نگرانی بابت اقتصاد نداریم، البته انتظار می‌رود اقتصاد‌دانان کشور بر این مساله بیشتر تمرکز کنند.

کعبی در پایان از پیشنهاد رئیس خانه کشاورز خوزستان در رابطه با طرح‌های انتقال آب درون استانی برای رفع مشکلات کشاورزی استقبال کرد و افزود: ما مطمئن هستیم اگر این مهم در خوزستان نتیجه بگیرد و طرح انتقال آب درون استانی به نتیجه برسد می‌توانیم به اهداف خود در اقتصاد مقاومتی، اشتغال و اقتصاد برسیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار